Gå til innhold

Arghh - hvorfor vil alle ta små babyer i hendene?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten sønn som totter og liker slett ikke at all verdens folk som hilser på ham vil ta ham i hendene. Dette gjelder om de er syke eller friske, og uten at jeg aner hva slags håndhygiene de har....

Bare jeg her som er prippen?? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, jeg var litt på tuppa i starten husker jeg, de første par månedene hvor de er så små og skjøre, mens nå som hun har blitt "stor" jente så er det ikke såå nøye lenger.. Altså, jeg kan ikke si at jeg LIKER at fremmede driver og putter hendene sine oppi ansiktet til mini, men det går jo som regel greit heldigvis, selv med vesla som ofte er med og henter storesøster i barnehagen, og som derfor blir hilst på og kost med av X antall snørrete unger hver uke :P

Skrevet

Jeg hater de som på død og liv skal klasse på ungen hele tida *blæh*.

Har min bestemor boende hos oss, og hun klarer ikke la guttungen være i fred... Og hun kan gjerne snyte seg i lommetørkle rett før hun begynner å klasse på ungen... Får helt mark altså.

Skrevet

Godt det ikke bare er meg da! Har akkurat vært sammen med en venn som etter mye kos i ansikt og på hender til baby fortalte at han hadde vært syk i flere uker og hadde gått på ulike typer antibiotika uten at de hadde klart å få bukt med bakteriene...

Da han sa det satt min lille tass på fanget hans med totten sin godt inne i munnen. Merket at jeg ikke syntes det var så koselig med dette besøket lenger!

Skrevet

He he, mange syns jo at det er stas med babyer fordi alt er så bittelite og som min bestemor sier" Det er så morsomt med de små fingrene!" så er a bore på vesla og tafser litt.

Er ikke så veldig redd for bakterier, ved mindre folk er syke da selvfølgelig;))

Skrevet

Aner ikke hvor/hva folk har vært borti. Har etter hvert merket meg at jeg ofte ikke hører vannkrana heller etter at folk har vært på toalettet, hvilket jo betyr at de ikke vasker seg... *grøss*

Så jeg er helt enig med HI. Syns folk kan holde seg unna babyens hender og ansikt..

Skrevet

Hold dere inne med ungene deres, og hvis dere skal ut med dem kan dere bare ha dem i glassbur:)

Skrevet

jeg var frøken ekstrem i starten, folk måtte omtrent ha legeattest med seg før de kom hit, var nok hormonene som også kjørte på som bare det, men jeg forstår deg godt, særlig når folk er syke.

Men her i gården har jeg gitt opp, ble så stresset av å forhindre basselusker hele tiden. Har to store hunder som sikkert drar både det ene og det andre med seg utifra og nå når mini kryper rundt og slikker på gulvet, så er det ikke mye jeg kan gjøre :/ Men jeg liker det ikke, hehe :)

Skrevet

Har ofte begynt å høre etter om folk vasker seg på henda etter dobesøk jeg også...

har en stemor som røyker, ba hun vaske seg på henda før hun tok på vesla, da ble hun drit sur å sa jeg var hysterisk.....

har også en far som på død å liv skal putte fingeren i munnen hennes, og la hun suge på fingeren hans....

ÆSJ!!!

min unge/unger skal verken ha møkkete fingre i munn eller røyk fingre trøkt i ansiktet og puste inn den ekle lukten av røyk......

Skrevet

He-he, ja enig i at toppen er når noen stikker fingrene i munnen på de små fordi de synes det er så gøy når de suger. Æsj! Da er det bare høfligheten som hindrer meg i å gripe inn!

Kall meg gjerne hysterisk, men så lenge de små sutter og totter så mye på fingrene og ikke har rukket å herde seg så mye i barnehage etc. setter jeg pris på at folk vasker hendene - selvsagt ikke hele tiden, men i alle fall hvis de har vært på do, snytt seg eller hatt kontakt med spytt og er syke! Jeg gjør alltid dette selv hvis jeg besøker babyer, og jo mindre de er, jo nøyere synes jeg man bør være.Så til tipset over her; ja takk, et glassbur hadde vært fint i enkelte situasjoner! De kommer tidsnok i kontakt med sand og snørr og guff og gørr helt av seg selv! :-)

Skrevet

Huff, det må være forferdelig slitsomt å være så hysterisk.

Men kanskje du omgås svært grisete mennesker da? Siden du tror mesteparten lar vær å vaske seg etter toalettbesøk?

Skrevet

Som sagt, ALIICE, kan du gjerne kalle meg hysterisk, men spesielt slitsomt synes jeg ikke det er. Mer slitsomt med humørløse innlegg, synes jeg!

Ha en god kveld, alle!

Skrevet

HI: gutten din totter og du ergrer deg over alle som tar på hendene hans?? Hva meg alle de bakteriene han får i seg når han putter hendene sine i munnen uten at noen har vært borti han??

Nei slapp av damer og ikke bekymre dere over ting som kanskje ikke er eksisterende en gang. Om en har gått på penecillin for litt siden så betyr ikke det at personen fortsatt er smittebærer av noe, eller om en person har vært på toalettet for en time siden er ikke ensbetydende med at knottene våre får urin i kroppen. Går dere og smører dere med antibac hver gang dere tar på ungene når dere f.eks er ute og handler. Tenk på at hver dag ern hver og en av oss i potensiell kontakt med 5 peniser bare ved å ta på diverse håndtak rundtom...

Jeg vil tippe at et flertall av dere tar babyen på hendene selv for så at de putter de i munnen etterpå, like uhygienisk om man skal tenke over det. Mange har kosekluter til ungene som en skjelden gang blir vasket...de er bakteriebomber. Kosedyr....bakteriebomber (sikkel er en årsak til det).

Skrevet

du får se på det som en styrking av immunforsvaret... Og blir de "klasset" på av folk du VET er sjuke eller har dårlig hygiene, får du heller sprite hendene dine og tørke over babyens fingre litt sånn kjapt.

bakterier er jeg personlig ikke så redd for, jeg går ut ifra at immunforsvaret har godt av litt utfordinger samtidig som hun beskyttes litt av meg gjennom morsmelka. Jeg syns det er mer pyton at ungen min lukter parfyme når hun har sittet i fanget til besteforeldrene.. kan lukte på ungen om det er bestemor eller bestefar som har hatt henne mest i fanget. I tillegg er jo parfyme et allergen som jeg mener er potensielt verre enn en og annen bakterie. (så lenge det ikke er alvorlig sjukdom som kan være bent ut farlig for babyen da..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...