Gå til innhold

Godteri og mat som er forsvunnet fra markedet....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

cheeze balls - savnet er stort! Håper det fins i sverige, da skal det hamstres i sommer.... Kan ikke forstå at det ikke er marked for det i norge :(

Blått gullbrød - lys sjokolade istedenfor mørk, ellers den samme som det røde

Den greske wrapsmiksen

Riegelsjokoladen

Smørmalt

Flips-sukkertøy

Tuttifrutti-tyggis ( kom i en liten blank pakke med 5-6 biter i)

Shio

Hapå med sjokolade

vaffelkjeks

Potifar (potetgull) med pepper

Boysenbærgele

Bugg med delestrek ( var så godt å blande de forskjellige smakene!)

Den gamle pære-isen ( den nye er jo bare tull!)

HubbaBubba

Blues

Kroneis med pistasje

Ett potetgull formet som hjerter.... Love?

relax sjokoladen

salte snører (lys blå pakkinig)

salt lakris smurf(i gul eske)

SKIKKLIGE salte bjørner,ikke de elendige som finns i dag som slettes ikke er salte

rigel sjokolade

capri sonne eple juice

Jeg savner den tyggegummien som så ut som sukkespinn. Standard hver lørdag for en periode:-)

Og den gode grøten mor brukte å lage til meg... Husker ikke navnet... Tror den muligens finnes fortsatt, men har lett og lett uten hell.. Sammaltgrøt eller noe sånt.

Annonse

Aaah... memories :-)

Hvit Hapå - begynnte å tro jeg husket feil fra barndommen, endelig andre som savner det!!

Franske Bagateller - slags knekkebrød

Guffen is - med gele inni

GB is, Dove tror jeg den heter - med hvit sjokoladetrekk!

Chips med dill - riflet fra Maarud

Sombreros fra Maarud - ikke den crappye varianten de har i butikken som plutselig over natten og uten forvarsel forandret smak og oppskrift!

Mye av det som er nevnt, som rosa panter brus, love brus, pekefinger is, disney sjokolade....

Annonse

Hva med alt det som var så godt i smågodthyllene før!! Savner spesielt de små runde dropsene, som fantes i salt svart, bringebær-rosa, og sure gule.. MMMmmm... Candyking har jo tatt over nesten hele smågodtmarkedet!! Usjamei..

Savner Rrosenborgdropsa som het "putte" eller noe sånt, svarte og hvite. Salte og sure =) Supergode! Tror de eksisterte i et par år eller noe!

Jeg og savner Shio-brusen, superfrisk og god!

Og Tusenfryd-dropsa i en rød eske!

savner toro wraps!

grandiosa mild taco

det "lakris pulvere" som ikke var lakris som kom i sånne lange rør vet dere, potet pulver eller hva det nå var, åh! det savner jeg skikkelig!

og chiken and fries shipsen til maarud tror jeg det var... gus skulle gitt mye for å få tak i dette!

Åååå, mye jeg savner!

Den gamle split-isen ( den nye som kom for noen år siden var ikke i nærheten engang!)

Cuba-isen

Chicken pommes potetgullet

Rista salte mandler fra Maarud

Pommac og Donald-brus ( dét var rødbrus det!)

Relax sjokoladen

Blues ( mørk sjokolade lignende stratos )

melkesjokoladepudding

Bruspulver

Prosit (små lakrisbiter som lignet muselort i en hvit eske.)

En spesiell is som jeg ikke husker navnet på. Den var firkantet på pinne og kom i krokan og vaniljesmak. Pakket i metallic papir, enten sølv eller blått.

Ananas og Pærebrus fra Brænne bryggeri.

Også spiser jeg så lite sjokolade nå for tiden at det har vært en skrekkopplevelse å lese om alt som tydeligvis er borte..... Jeg visste det ikke engang!

Bananbugg, salte Ufo, Soho, (yoghurtsjokoladen) pastellrosa Pink Panther-brus, Slurpy slimes, (Sånne ekle slimete geléfigurer) Husker også at Disney hadde lagd en minisjokolade en stund med en hvit figur inni, slik at man kunne tygge løst melkesjokoladen i brunt og sitte igjen med hvitt innhold... Alt i alt et kjemperaveparty for Karius og Baktus!

Pæreisen. Hvor ble den av? Jeg savner! Og la meg ikke glemme legendariske Kjeft med colasmak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...