snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 er de normalt eller? blir så stressa jeg. er syk så går på pencilin og øyebetennelse så tar øye dråper. når de er som værst tar jeg også paracet. liker ikke ta ting når jeg er gravid, men legene sier jo man trenger medisin innimellom.. noen med erfaring eller? :/ masse liv men litt vond mens smerter takk om noen kan svare meg
kokosyklus Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Kommer de takvis? Hvor lenge varer de? Så lenge det er menssmerter synes jeg du skal kontakte føden. Jeg har alltid gjort det og de tar det på alvor. Menssmerter har vært et stort problem dette svangerskapet og tar man det ikke med ro KAN man i værste fall sette i gang fødselen. Jeg har tatt det greit med ro og det har gått fint. Har en treåring som freser rundt her mye av døgnet så begrenset hvor mye med ro jeg kan ta det. Allikevel har det gått velidig fint:)' Da de var takvise hos meg ringte jeg føden og fikk komme inn med en gang. Da sjekker det at smertene ikke påvirker livmorhalsen din. Ellers sier de egentlig at det bare er å ta det med ro. Lykke til!
Julifrøken Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har også hatt det innimellom, så det er kanskje ikke uvanlig? Er førstegangs, og ingen ekspert, men alt er i hvertfall bra med babyen i magen her. Er 33+1 i dag. God bedring til deg.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2011 hmmm ja var de da... kommer i grunn takvis for de kommer varer litt gir seg litt osv... ligger i ro på sofaen, så klarer neppe ta de mere med ro da må jeg nok sove mini er syk så han er rolig selv. hmmm nei. da ringer jeg nok legen for jeg liker og være sikker. er jo 2 gangs, så aner jo ikke om de er mer, oftere, osv da.. takk for svar
Jordbæret <3 Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Når man har uvi kan man få noe som til forveksling ligner menssmerter. De kommer takvis, holder litt og slipper. Jeg er nå litt inn i uke 32 og har de siste dagene vært mye plaget av menssmerter. Men jeg kjenner at det er fordi babyen trykker på nerver i livmoren. Det kommer ikke takvis, men når han beveger seg inni magen. Det er faktisk verst når jeg ligger i ro. Da er jeg mye plaget med kynnerer også. Er litt bedre når jeg er i aktivitet. Men det skal ikke du være som er syk. Jeg regner med at du har ringt legen og blitt beroliget nå. Ønsker deg god bedring.
Peispå! Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Hei! Håper du har ringt legen, og at de sjekker deg. Jeg begynte å tenke på, det er jo noen infeksjoner som setter i gang fødsel...? Vet du går på penicillin, men i tilfelle tenker jeg. Selv har jeg hyppige kynnere, litt "mensmurringer" til tider og noe som ligner på nedpress/trykketrang. Ble satt på ctg-registrering i går og jm utbrøt: Oi, her var det mye aktivitet ja! Men, jeg var 34+4 og dersom dette skulle bli rier og fødsel, ville de ikke gjøre noe med det. Du er derimot noe kortere på vei, så da ville de kanskje prøve å stoppe det? I mitt tilfelle har jeg hatt det slik lenge, så tror lillebror bare terger. Han har det altfor godt inne io hula si..... :-) Lykke til!
Alida*Englebarn Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Hei! Jeg gikk til butikken i dag, tar 10 min å gå i rolig temp, så startet kynnere, det gikk greit. Da jeg kom inn i butikken fikk jeg ordentlig tak på venstre side og vondt på venstre side av ryggen, skikkelig vondt. det ga seg og jeg har ikke kjent noe på over to timer nå. jenta mi beveger seg og trykker noen ganger på ømme punkt tenker jeg. Innrømmer at jeg skvatt til, tenkte først det verste så roet jeg meg, jeg er fulle 29 uker på mandag.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har slitt med mye menssmerter og kynnere de siste par ukene og lurer egentlig på det samme (sist hadde jeg sånne vondter kun de siste dagene før fødsel mener jeg å huske). Noen dager er det helt greit og andre dager har jeg veldig vondt. Var innom føden en tur for å sjekke at alt var som det skulle og de sa det var helt riktig av meg å komme å sjekke når jeg hadde hatt så mye vondt. De ville mye heller at jeg kom noen ganger for mye eller å ikke komme når jeg burde ha kommet. Skal på kontroll hos legen til uka og skal høre om det kanskje er lurt med deltidssykemelding da jeg jobber 100% og merker at jeg får mye mer vondt når jeg er sliten. Er ikke bare bare med graviditet og 2 åring i hus + 100% jobb sammen med masse kynnere vondter og dårlig søvn om nettene. er 28 uker jeg da.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. mai 2011 hei de legen min sier: er at så lenge de gir seg, og man ikke blør. eller kommer med tydelige tak, er de ikke grunn til panikk... så da satser jeg på de. for de gav seg heldigvis til slutt håper de hjelper om noen har de samme god helg klem
kokosyklus Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Så bra:) Det beste er alltid å ringe legen eller jordmor, de tar avgjørelsen basert på hva du forteller og hvordan de kjenner deg. Bedre enn her inne. Ellers er dette forumet kjekt til veldig mye:)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. mai 2011 helt sant de kokosyklus.. men er håpløst enkelt og bare spørre hær, en å "mase" på legen men er bedre med en sjekk for mye enn for lite hos legen. ungen kommer jo forran alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå