Milla20 Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Hva vil dere anbafale å bruke mot halsbrann? Syk halsbrann i natt, holdt på å kaste opp flere ganger for det var så vondt!
sk Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 loveharts,funker best på meg,men melk og mandler hjelper også, jeg har samme problemet, det er helt grusomt.
lena86 er fødeklar <3 Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 gavisco,som du får kjøpt på apoteket fungerer bra til meg sliter selv me noe sinnsykt til halsbrann natt som dag :/ kjipe greier jeg tok mikstur og ikke tabletter....
trippeltopp Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Loveharts Uten tvil det eneste som funker for meg, men må spise ganske rikelig da for å holde det ved like... men det smaker 400 000 ganger bedre enn gaviscon som jeg forsøkte forrige svangerskap (og som forøvrig smakte død og fordervelse) , og det er jo ikke helt feil
Regina Phalange Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Gaviscon på flaske funker best for meg. Har den stående på nattbordet:-)
<3 klar for prinsesse nr2 <3 Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Link og lovehearts <3 Heldigvis snart ferdig med halsbrann jeg nå! =)
Milla20 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2011 Tusen takk for svar! Er 35+4 idag, så heldigvis ikke såååå lenge igjen.. Blir ikke lei meg akkurat om han komme 2 uker før ;P
Skobligokk Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har slitt med halsbrann gjennom det meste av svangerskapet, og jeg tror rett og slett du må prøve deg fram med hva som funker for deg! Gode råd som lovehearts og banan funker helt motsatt på meg, så det har jeg kutta ut. Er veldig nøye med å gjøre unna spisinga så tidlig som mulig på kvelden, og så unngår jeg løk, tomat og krydret mat. Tok Gaviscon til å begynne med, men det syntes jeg bare var ekkelt. Link tyggetabletter med peppermyntesmak fungerer derimot bedre for meg! Og så må jeg ligge i ro på høyre side. :-)
Giinaღ Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Gaviscon fungerer slik at det legger seg et lokk over brannen og fungerer både bedre og lenger enn lovehearts. Dessuten er det nok litt sunnere i lengden hehe Uansett, jeg har i begge svangerskapene sverget til gaviscon. Smaker pyton men har ingen valg. Spiser en pakke på 2 dager. Lykke til!
Ellois Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 Lovehearts, lovehearts, lovehearts! Men må spise en halv rull her for at det eliminerer plagene for en stund. Prøvde mandler, for et sunnere alternativ, men det funket overhodet ikke på meg. Lykke til!
++juni2011++fødeklar!!! Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Link med peppermyntesmak fungerer desidert best for meg,smaker godt også. Den nøytraliserer magesyren,i motsetning til gaviscon som legger seg som skum oppå magesyren. Lovehearts har samme effekt som gaviscon. Begge virker i maks et kvarter på meg! Melk lindrer også godt en liten stund,men i det store og hele anbefaler jeg Link!
NostraStoria Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Jeg sier det bare GAVISCON i flytende form selvfølgelig! Funker med én gang! Gaviscon var min beste venn i forrige svangerskap og er det nå også Den smaker drit, men det er bare å skylle den ned med litt vann så blir du kvitt smaken på 2 sek.
Ninga Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 Ja, Graviskon- flytende er det eneste som får meg gjennom natten, lindrer umiddelbart. Har prøvd tablettene men det gjorde ikke mye for meg. Er det flytende som gjelder her. ellers kan også natron blandet ut i vann hjelpe. Men Graviskon er en lifesaver! Jeg har stor flaske hjemme og har med meg en liten flaske i veska som jeg heller over på når den begynner å bli tom...(husk å riste flasken før du heller over)
majamor med nr 3 i magen:-) Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Tredje svangerskap love hearts har hjulpet meg;-)
megh Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har reflux til vanlig, det er sykdom i spiserøret som gjør at jeg har mye syre som kommer opp der. Men har faktisk ikke vært så plaget i svangerskapet, før nå... Uke 33.. Og jeg syns ikke gaviskon hjelper så godt. Og så smaker det høgg... Usj, men link derimot er god syns jeg og funker på meg Lykke til!!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Et annet tips er å kutte ut rene melkeprodukter. Melk sørger for at fordøyelsen går saktere, dvs maten blir lenger i magesekken og det blir produsert MER magesyre. Melkeprodukter hjelper med en gang, men vil føre til mer halsbrann. Har barn med refluks, og det er et av rådene fra legene. I tilegg bruker barna og jeg nå, gaviscon. Det legger seg som et lokk over mageinnholdet, og vil legge seg som en beskyttende hinne i spiserøret når det ikke klarer å holde igjen og man får sure oppstøt/halsbrann.
2små,rosa&blå Skrevet 27. mai 2011 #18 Skrevet 27. mai 2011 Dette er sikkert det rareste rådet her, men det funker faktisk utrolig godt på meg! Nemlig RØMME! Spiste nettopp et lite beger og halsbrannen forsvant. Som altid.. Merkelig hvordan folk reagerer forskjellig på forskjellige ting. Men kanskje det funker for deg også? Får det forresten ikke tilbake slik som hønseføtter og gulerøtter. hehe, morsomt nick forresten du..
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. mai 2011 #19 Skrevet 27. mai 2011 Det verste jeg kunne spise da jeg var gravid med storebror var sjokolade. Har en mann som er mye plaget med halsbrann, og sa at det var det verste du kunne spise! Ellers på slutten greide jeg bare å bruke link. Ble kvitt plagene med en gang. Får bare begynne å handle inn, til halsbrannen igjen setter igang på ny!
*tru* Skrevet 27. mai 2011 #20 Skrevet 27. mai 2011 Link er stort sett det eneste som hjelper når halsbrannen setter inn. Gavison fungerte aldri for meg. I tillegg har jeg merket at halsbrannen kommer når magen er tom og hvis den er for full. Så mitt tips for å forebygge halsbrann er å spise lite ved hvert måltid. Kanskje et lite mellom måltid også. Halsbrannen er værst om kvelden/natten. Derfor unngår jeg brus og andre drikker med syre på ettermiddagen/kvelden. Til og med vann forverrer halsbrannen. Jeg avslutter kvelden med et knekkebrød eller en liten skive og Masse melk. Og Link! Det roer halsbrannen. Våkner jeg om natten av halsbrann så spiser jeg bitte litt pluss drikker melk. Og Link hvis det er riktig ille. Dette har gjort at halsbrannen i dette svangerskapet har vært mye mildere enn i de to første
3+et lite nurk Skrevet 27. mai 2011 #21 Skrevet 27. mai 2011 Gaviscon smaker helt forferdelig. Jeg bruker Novazulid kjøpt på apoteket. Den smaker hvertfall litt pepermynte:)
LilleMy08 Skrevet 27. mai 2011 #22 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har lenge slitt med en helt syk halsbrann, men har nå begynt å ta et glass Samarin før leggetid og det funker som bare det! :-D Samarin er min nye bestevenn ;-) prøvde også Kefir etter anbefaling, men det smaker jo dritt også blir man heller liggende å gulpe Kefir hele natta :-(
Bellamor79_høygravid Skrevet 28. mai 2011 #23 Skrevet 28. mai 2011 Jeg rådførte meg tidlig på apoteket om hva jeg burde ta mot halsbrann. Der sa de til meg at det som var godkjent til bruk for gravide var Gaviscon. Det har funket for meg helt supert. Er vel kommet til slutten av min 3.flaske med Gaviscon nå. Smaker ikke noe særlig, men effekten skal jeg ikke klage på. Og har erfart at hvis jeg prøver tidlig å få bukt med halsbrannen, så knasker jeg en neve med mandler. Det hjelper hvis jeg er tidlig ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå