Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Han var akkurat 18 mnd for noen dager siden og i går satte han sammen 3 ord helt på egenhånd for første gang! Vi var på kafe og dama som serverte oss satte seg ned for å hvile og da sa han "dama sitta der". Han har sagt 3 ord sammenhengende tidligere også, men da har det gjerne vært rett etter at vi har sagt noe av det samme, altså mer som han hermer. Mor ble så stolt! :-) Om han er tidlig eller sen tenker jeg ikke så mye på, han er vår første så da er alle små fremskritt utrolig morsomt uavhengig av når de kommer! Jeg elsker den alderen han har nå, mye mer morsomt enn babytida!
EgG Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Jenta mi er 15mnd og her kommer det et nesten et nytt ord hver dag! Det er helt utrolig hvor fort hun tar ordene. Og i tillegg forstår hun betydningen! Hadde ikke regnet med at min jente på 15mnd skulle ha et ordforråd på rundt 30ord. Selvfølgelig ikke rent språk, men likevel. Jeg er superstolt av jenta mi! <3
*LillaMeg* Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Så gøy.. Skjønner at du er stolt da. :9 Min er 1år, og nå begynner bablingen å bli mer lignende ord. Iforgårs lærte han seg ordet nei, og når han er sinna, lei ett eller annet eller ikke får til noe han vil, så hører vi bare "neineineinei", mens han freser.. Hahaha. Lille søtingen min. Igår lærte han seg "yayayayaya". Så når det er ett eller annet spennende som skjer, så er det "yayayayaya".. Hehe.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Min er 19,5 mnd og har også begynt å sette sammen ord til setninger. For et par uker siden sov han over hos en venninne av meg. Når jeg hadde dratt derfra lurte han fælt på hvor jeg hadde blitt av, og gikk inn i alle rommene og sa "Mamma?". Så venninna mi tok han med ut på parkeringsplassen, og når gutten så at bilen min var borte, sa han: "Mamma kjøre bil". Tidligere på dagen sa han også "Mamman min spis" når vi spiste middag. Flink! :-)) Han sier også "Æ sitte her" og "Æ sitte vogna", blant annet (vi er fra Nord-Norge). Det er nå det er morsomt å ha barn! Hehe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå