Gå til innhold

Har du verdens beste sofa? (håper det er mange!)

Anbefalte innlegg

I så fall vil jeg gjerne høre hva slags merke det er :-)

Vi skal investere i ny brukssofa, og vil ha en som er god å sitte i (med beina både på gulvet og oppi sofan), se på tv i, sløve i og ligge i....

Den vi har er vond! For lang i setet, så jeg må ha pute i ryggen for å sitte skikkelig. Høye harde armlener slik at man absolutt ikke finner en god hvilestilling i kroken med beina krølla i sofan. Men grei å ligge i.... Ukjent merke.

Fortsetter under...

Så god ut ja. Har dere hatt den lenge, slik at du vet at den holder fassongen? I min forrige fra ikea så ble ryggputene veldig nedsukne ganske fort... (kremt, små barn som gjerne klatrer oppå ryggen da). Og er den lett å tørke av ved søl (fortsatt små barn...).

nei har ikke hatt dem lenge, bare 3 uker:) men, de kosta 9000 kr tilsammen, sånn at det ikke er så grisefarlig om det skjer noe. Vi har bare forbud mot å klatre på kanten oppå der, og vasker av fingre før vi går fra bordet, må være litt strengere nå... den forrige er helt ødelagt av møkkete barnehender :P

Annonse

Gjest amandine

Jeg er ikke så glad i skinn, selv, hadde nok tatt en rett opp og ned vinkel/modul ett eller annet. Gjerne fra Ikea, men rett og slank i formen. Syntes de to so det var linket til over her var for klumpete og lite elegante, jeg da. Så hadde jeg valgt et kanskje koksgrått/mellomgrått/brunt stoff. Få med litt eksrtra stoff så du har til å sy armlenebeskyttere, og kjøp en spray med tekstilbeskyttelse(Scotchguard eller noe sånt teflonaktig å spraye på) Så er det lettere å holde, dvs lettere ift flekkfjerning.

Men der har du meg...

Annonse

Sånne modulsofaer er glimrende da - velg str og stoff/hud selv - og få det du vil ha... Vi kjøpte nettopp Hjellegjerde - Living og er storfornøyd. For oss ble det riktig med skinn (mørk brun. ) og hjørnesofa for å utnytte stuen best mulig. Koster litt da...men vi kjøpte på kampanje og fikk 20% avslag.

http://www.hjellegjerde.no/hjellegjerde/?menu=21&product=228

Vi skal også snart ut på jakt etter en ny sofa. Den vi har er fra ikea og den har vært genial fordi man kan ta av trekket og vaske det (suverent med en gulpebaby som gulpet utover sofaen minst en gang om dagen en lang stund, uansett hvor mye gulpekluter ol vi brukte).

Det som ikke har vært så genialt er de løse putene. Det fungerte greit nok når den var ny og vi var to voksne. Nå er den ca 8år og de store putene har blitt ganske så flate, uansett hvor mye man prøver å fluffe dem opp, og med to barn så er det ganske ofte de blir dratt utover og de ligger hvertfall ikke pent inntil ryggen av sofaen (ok, det er kanskje ligg mor sin feil også, når jeg ikke sitter pent rett opp og ned i sofaen;-) ).

Vi kommer garantert til å gå for en uten løse puter nå, selvom vi ikke har kommet frem til hva vi skal ha. Trekk som kan tas av kommer vi nok til å se etter denne gangen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...