Gå til innhold

Noen mennesker elsker å ødelegge!!

Anbefalte innlegg

Vi skal i bryllup i morgen. Vi har 3 barn sammen og han har et fra før. Vi slet fælt med å få plassert alle barna for å kunne gå i bryllup, men fikk det til slutt til med en hos svigermor, en hos min beste venninne og en hos en klassevenninne. . Vi avtalte med mor til stebarnet at barnet skulle være hos henne ogsp kunne vi ha barnet 2 helger på rad etter bryllupet.

For en halv time siden ringer mor til stebarnet og sier at hun skal på kjærlighetsferie med sin nye kjæreste i helgen og derfor ikke kan ha barnet likevel. Samboeren min sier at vi ikke kan ha barnet og spør om ikke hun kan finne barnevakt til det og fortalte om hvor alle våre var plassert. - joda, det skulle hun. Så går det 10 min. Da får jeg tlf fra svigermor. Hun kan ikke være barnavakt likevel. Hun skulle nemlig passe stebarnet mitt... Så sitter vi her uten barnevakt og jeg må mulig droppe hele bryllupet til storesøsteren min. Hurra for slike som liker å lage trøbbel!

Grrrrrr!!!

Fortsetter under...

Dere skrev akkurat det jeg hadde tenkt å skrive ;) Hvorfor kan ikke svigermor passe 2 av dem samtidig? Og om de gjør seg vanskelige, så får i verste fall mannen bli hjemme med barna, selv om det hadde vært veldig kjipt.. Skjønner du blir frustrert. Dette hadde ikke trengt å bli noe problem. Alle klarer 2 barn for 1!! natt....

Her hadde jeg strammet opp mannen min og krevd at han hadde ringt sin mor!!!!!!

Har hun først sagt ja til dere -så får hun jaggu holde det!

Hvorfor kan hun ikke ha begge barna?

Løser ikke dette seg så tar dere den lille med - eller mannen blir hjemme.

Du behøver da uansett ikke kutte ut bryllupet?

Annonse

Svigermor orker ikke to. Det er visst for slitsomt. Samboeren min forsøkte å be henne om det. Venninnen min har selv 3 barn og et på avlastning, så det blir slitsomt for henne med ennå en. Jeg kunne tatt med barnet, men det er ikke bestilt mat eller noe til det da det bare er et år og godt over gjennomsnittet aktiv. Derfor skulle dette bare i vielsen og ikke mer. De andre skal være med på middagen. Driver å sjekker opp om noen kan hjelpe. Samboeren min kan ikke være hjemme. Han er toastmaster. Ble bare veldig frustrert når dette har vært klart i flere mnd også kommer en slik overraskelse deisende i fanget mitt. Samboeren min har flere ganger spurt sin eks om hun har satt av datoen og hun bekreftet dette senest søndag, så da blir jeg litt frustrert..

HI

Det var jo synd,du bør kanskje satse på å gå i bryllup alene,det har jeg gjort et par ganger pga mangel på barnevakt.

Og det kan jo tenkes at mor til stebarn har en grunn til å "hevne" seg litt? Sikkert en grunn til at hun og mannen din ikke er sammen mer.

Hvorfor i alle dager kan de ikke passe mer enn et barn?

Når vi trenger barnepass så pleier enten foreldrene mine eller svigers passe alle 3. Skal i bryllup i sommer, avtalte tidlig med foreldrene mine før de hadde skrevet seg opp på ferie for å få det til å klaffe. De skal passe hele hurven en hel helg.

Annonse

Det er visst veldig slitsomt å ha mer en et barn hos seg. Moren min passer gjerne alle 3, men vi sliter litt med svigermor der. I tillegg har hun nettopp mistet moren sin og har mye arv hun skal drive å dele. Det passet visst da bedre for henne å ha et barn på 7 enn et barn på 1. Jeg kan ikke få gjort noe med det dessverre..

Ja, det blir slitsomt, men jeg tviler på t det blir så mye værre med 6 enn med 5. Tilby deg å lage ferdig måltider, hasengene oppredd og film og lørdagsgodt klart hos dere når hun kommer med hele hurven. Da blir det ikke så mye matlaging, istandgjøring og opprydding for veninnen din. Tipper hun gjør det for deg når du forteller hva som har hendt.

Skjønner du er frustrert!!

Men her må du kanskje gjøre om på noen planer....hvor gammel er det barnet som skal sove hos venninna di? Kunne det barnet sovet hos svigermor? Og den på ett hos din venninne?

Har dere ikke andre i vennekretsen som er villige til å hjelpe litt? Hva med bhg? Går den på ett i bhg? Kunne du ha spurt enten noen av de som jobber der - eller noen av de foreldrene? (Det kommer selvsagt an på om dere har et nært forhold til noen av dem da...) Hva med din mann...har ikke han noen kompiser han kan spør?

Men en ettåring spiser jo uanset ikke mye - så den trenger jo ikke noe ekstra mat i brullupet - så akkurat det ordner seg ;-)

Har du ikke noen gode naboer som vil hjelpe?

Det er utrolig mange som gjerne vil hjelpe om man bare tenker seg godt om om hvem man kan spørre ;-) Det er bare det at vi tør ikke alltid gå ut av den innerste ringen av de vi kjenner aller best :-)

Krysser fingrene for at det ordner seg for deg ;-)

Jobber på spreng med å finne noen. Sjekker med kusiner og tanter og en litt ung søster.. Får se hva som skjer. Det tok oss lang tid å finne barnevaktene vi allerede har, så jeg regner med dette blir vanskelig... Foreløpig lever jeg i håpet...

HI

Jobber med å finne noen:)

Barnet går ikke i barnehage og er vel det barnet ingen tør passe. Litt medisinering og sånn som ikke mange tør å kaste seg ut i. Men som sagt jobber jeg på spreng.

De fleste på et år spiser lite, men denne tar 4 skiver til hvert måltid. Har sendt melding til søsteren min og forklart. Hun er like frustrert som meg. Festen skal være på en gård, så hun sjakker om det er mulig at vi får han til å sovne på et rom for så å betale en i personalet til å se etter barnet... Håper løsningen er nærmere enn antatt..

HI

13.12 igjen.....

Har også et barn som blir medisinert....her er det MYE medisiner vi snakker om og for veldig alvorlige diagnoser (bl.a hjerte)....

Men om det kniper så er det ikke farlig å hoppe over den medisinen en kveld - men vet jo selvsagt ikke hva slags medisiner ditt barn tar da....

Du kan jo også evt bare gi de medisinene på ettermiddagen i stedet for kvelden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...