littlefairy Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 og det er ikke hormonutslett, han hadde det når han var mindre, og dette er helt anderledes. Det er mest på sidene av ansiktet(litt på hver side mellom øre og øye) og rundt munnen, ser ut som det blusser opp når han f.eks ligger inntil meg og blir litt varm/fuktig, f.eks ved amming eller rundt munnen når han sikler så mye. Har vart i snart to uker nå! Og var på HS på mandag, da sa helsesøster det så litt atopisk ut, og ba meg smøre på fet krem, som f.eks Locobase eller Akrem. Kjøpte Akrem og første dagen, tirsdag, syns jeg det så mye bedre ut, men nå ser det helt ille ut! (så jeg tror det bare var tilfeldig, da jeg syns det så bedre ut da jeg var på HS, da hadde jeg bare brukt vanlig fuktighetskrem fra libero) Til tider kan det nesten se ut som det skal bli brennkopper. spesielt rundt munnen.... Syns det er rart om det er atopisk, for det er jo kun i ansikt han har! Har sjekket overalt på kroppen, og fins ingen tegn til tørre partier/utslett verken under knær etc... Og det er rødlig, litt klumpete på en måte, og kan se litt tørr ut. Helsesøster satt opp time til meg på 6mnd kontroll hos legen, og sa hvis det ikke var bedre til da så kan legen sjekke det, men det er ikke før i begynnelsen av juli, og syns det er lenge å vente.. Bør jeg dra til lege å sjekke det? Noen som har vært borti lignende og evnt har noen tanker om hva det kan være..?
mammaigjen!! Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Min hadde ikke utslett i ansiktet, men under haken og på halsen/brystet pga at han siklet så mye og var konstant våt. Han får også merker rundt munnen av mamsmokk ( bruker nuk). Jeg fikk tips her inne om en salve som heter Bepanthen. Og den gjorde susen! Verdt et forsøk for deg også. De har den på apoteket
megogknotten Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 mini her har atopisk eksem. Vi har vært på sykehuset og tatt prikketester for å se om det kunne være mel, melk og eggeallergi, noe det heldigvis ikke er. Der a de at selv om barnet får atopisk eksem utbrudd betyr det ikke at de er allergiske, men at det ligger latent i kroppen. Han er jo "eksponert" for eksemen fra min side, desverre han har hatt utbrudd fra alt over hele seg, til bare litt i hodet. Vi fikk beskjed av HS å smøre på fet krem som locobase. Dette forverret det KRAFTIG! Slike kremer er for fete, og legger seg som et "skjold" over uten og gjør at den ikke får puste slik som den skal. Men en mellomfet krem trekker inn, samtidig som den tilfører fett til huden. Bepanthen tror jeg den vi bruker heter. Den fungerer godt på huden hans. Men han har også kortisonsalve som tar vekk de "blemmene" han får. En annen ting som kan gi utslett er matintroduksjon. Det betyr ikke at barnet er allergisk, men at huden får en type reaksjon på det nye det blir tilført. Feks ved potet eller grønnsaksintroduksjon i 5mnds alder. Det forsvinner gjerne etter 2-3 uker. Kan bli litt rød og sprukken i huden.
littlefairy Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2011 Tusen takk for flotte svar! Kutta ut den akremen igår, ble så skeptisk når det ble så ille, har en liten prøvetube på bepanthen liggende, så skal prøve det Han bruker også mamsmokk, så kanskje det også er med på å gjøre det litt værre rundt munnen... Jeg skal prøve ut litt i helga, men hvor mange dager ca må man regne med før det forsvinner ved bruk av en krem? Han fikk utslettet noen dager før han fikk prøve grøt første gang, og når du skriver det med maten, så tenker jeg også at siden vi introduserte grøten når han allerede hadde utslettet så er det ikke selve grøten det kommer av, men at det kan jo gjøre at han har det litt lenger!! (eller at det blusser litt opp kanskje) Igjen, takk for svar. Skal evnt gå til lege neste uke å sjekke hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå