sprellefant.no Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Jada, her sitter jeg, våken midt på natten. Vannet gikk for 1 time siden, men de vonde riene har fremdeles ikke begynt - kun murring i rygg og underliv, akkurat som den siste tiden har vært. Så regner med at dette kanskje er siste natten med mulighet for ok søvn på en stund, men her sitter jeg! Lys våken og SULTEN! Spiser litt føde-pizza og venter på å bli trøtt, men spørs om jeg får utnyttet meg av siste natten med god søvn, gitt..... Arg! Dustete!!!! Får ikke til å sove! Masse tanker som flyr gjennom hodet, om ting jeg må huske å ta med til fødselen, logistikken rundt veslejenta på 2 år, og masse andre, helt uviktige greier. Og så ligger jeg liksom og venter på de vonde riene. OK, da har jeg fått delt dette dustete og veldig lite interessante innlegget med dere. Håper på en rask fødsel i løpet av morgendagen, 9 dager før termin. Hadde vært ok å blitt ferdig til helgen. God helg, alle sammen!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Spennende! Da er du jo snart i mål du, heldige deg heller tenk slik lykke til!
sprellefant.no Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2011 Takk skal du ha! Joda, gleder meg veldig til å bli kvitt den store magen, samt å få treffe lillegutt.
wjkcg Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Ble også litt misunnelig av å lese dette. Betyr jo at du om kort tid har babyen din. Har termin i morgen, men ikke noe på gang, så går nok over tid. Skjønner uroen for plassering av eldstemann, men alle er jo beredt til å stille opp i en sånn situasjon. (Har tre familier i beredskap for min treåring, om noe skjer..). Og når barnet er plassert og du er på sykehuset og igang med fødsel, er det bare å ta i mot all hjelp du kan få. Tenker selv at min jobb er å komme seg dit, resten får de i hvite frakker ta seg av! Lykke til.
sprellefant.no Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2011 Takk. Har nettopp vært inne på ABC til sjekk, og alt er i orden med lillegutt. Har begynnende fødselsrier, men ikke noe å skryte av ennå.... Hvis de ikke starter av seg selv, blir vi satt igang i morgen tidlig. For å føde på ABC må riene ta seg opp på egen hånd, ellers blir det vanlig føde. Krysser fingrene for ABC! Uansett, så har vi mest sannsynlig lillegutt ute hos oss senest søndag. Can't wait!!! Lykke til til alle dere andre - håper dere slipper å gå over termin. God helg!
tre små knotter Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Har du kommet deg avgårde nå?? Spennende og lykke til
sprellefant.no Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2011 Fremdeles kun noen 'tak', ikke regelmessige vonde rier...... Kommer kanskje når jeg legger meg i kveld - sånn som sist. I mellomtiden prøver jeg å være aktiv: Ikeashopping, lunsjbesøk, og nå skal jeg hente lillesnuppa i barnehagen snart. Håper at aktivitet hjelper.
sprellefant.no Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2011 Nå er vi igang! Omtrent på minuttet 1 døgn etter at vannet gikk, har de riktig vonde riene begynt. Nå gjenstår bare hyppigheten, så er vi i boks. Ser ut som vi slipper igangsetting denne gangen også!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 28. mai 2011 #9 Skrevet 28. mai 2011 Spennende! Lykke til! Sitter med noen tak her jeg og men har to uker til termin ennå. Regner derfor ikke med noe..
sprellefant.no Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 28. mai 2011 Lillegutt kom til verden kl.11:09 i dag tidlig. 3650 g og 50 cm - stor og fin gutt! Helt grei fødsel: kom inn på ABC kl.8 med 6 cm åpning. Hektiske og slitsomme 3 timer, med litt dårlig rieaktivitet, men takket være rutinert og flink jordmor gikk det bra. Fikk dessverre ikke ut morkake, så måtte igjennom føden med lystgass for å 'hente den ut', før jeg endte i narkose og revicio (utskrapning). Så pappa og lillegutt hadde noen timer for seg selv før jeg kom tilbake. Først kl.15:30 var jeg tilbake på Hotellet. Rolig ettermiddag, dusjet, hvilt, ammet og slappet av. Svimmel og sliten pga at jeg mistet litt blod. Alt i alt en fin fødsel, 8 dager før termin. Lykke til, til alle dere som venter!
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 28. mai 2011 #11 Skrevet 28. mai 2011 Masse masse gratulerer!! Bra jobbet, lykke til videre, og takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå