Gå til innhold

Hva er en rimelig pris på disse brukte møblene/hvitevarene:

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Whirlpool vaskemaskin 5 kg kapasitet 1400 o/minuttet, nypris 4000, selge den for 3500? (kjøpt splitterny og brukt lite siden oktober 2010)

- Ikea kjøleskap også kjøpt i oktober 2010 helt ny for kr. 3000, selge for 2500?

- Hvit Gustaviansk spisebord med to ileggsplater og 6 stoler i god stand selges for 3000? Litt slitasje på både stoler og bord. Kjøpte den brukt for 1500, men den er definitivt verdt mer. Det sa selger også etter at dealen var i boks:-)

Hørtes dette rimelig ut, eller er det helt på jordet? Trenger hjelp siden jeg aldri har solgt noe før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke giddi betalt 2500 for det kjøleskapet!

Skrevet

2 for vaskemaskina og 2 for kjøleskapet.

hva markedet er villig å betale for spisestua

Skrevet

Det er forresten et kombiskap med stor fryser under det kjøleskapet.

HI

Skrevet

meste jeg hadde batalt fo brukte ting er 1/3 av nypris , og brukte spisestuer gir man bort , jeg ga bort min i går, den betalte jeg 10 000 for for 5 år siden.. er i heltre den!

Folk kjøper heller nytt når det er snakk om 500 i avslag, 1000 kr er jo ingenting i dag, ikke på min lønn i hvertfall..

Skrevet

hadde ALDRI betalt mer enn 2000,- for kjøle/fryseskapet (kombiskap)- muligens ikke mer enn 1500,-

En vaskemaskin med kun 5 kg kapasitet er udugelig i mitt hjem. Hadde den hatt 7 kg eller mer ville jeg ha bladd opp 2000,-

Hjelper ikke at ting er lite brukt. Brukt er brukt, og du kan jo ha brukt maskina VELDIG mye men opplyse om "lite brukt". Samme med kjøleskap- den kan ha fått en "snikende" skade. Det er alltid en viss risiko å kjøpe nytt så da kjøper jeg heller aldri brukte ting for mer enn halv pris. Med mindre det er snakk om samleobjekter etc.

Skrevet

Er slik at om en vare går fra å være ny og ubrukt til å bli brukt så faller verdien veldig, selv om det er snakk om en liten periode. Du kunne ha prøvd på 2500 på vaskemaskina, men 2000 er nok best. Akkurat som 1500 for kjøleskapet. Enkel regel er bruktpris = halv pris for ting som ser og er greie (er ting vel brukt vil jo prisen bli enda lavere) Spisebordet er allerede brukt, så der trenger du ikke tenke 750, men om det er verdt hele 3000 kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke vet hvordan det ser ut. (Antar at det andre ser helt nytt ut)

Kikk på finn.no og se hva folk tar for lignende ting. Og om du skal selv lage en annonse så ville jeg anbefalt deg å skrive hvorfor du selger såpass nye hvitevarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...