BareMeg73 Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Er det noen som kan anbefale meg hvilket ammeinnlegg jeg bør kjøpe? Bør jeg kjøpe brystpumpe allerede før jeg kommer hjem fra sykehuset? Er det noen som kan anbefale en elektrisk?
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har medela elektrisk og avent manuell fra forrige gang. Jeg likte best den manuelle fra avent, men det var ikke fordi den var manuell, men en var laget sånn at på mine pupper ble det bedre vakuum og mer/raskere melk ut. Men medela sin el pumpe var nok mer behagelig å bruke. Vet også at avent sin el pumpe kan man bruke som manuell også, og tror den er litt billigere. Mht om man trenger før man kommer hjem? Nja, jeg fikk låne på sykehuset de dagene jeg var der, så hadde ikke giddet kjøpe før jeg måtte. Ikke sikkert du kommer til å trenge i det hele tatt. Mht ammeinnlegg må du prøve deg litt frem. Jeg brukte bare ullinnlegg fra nøstebarn sist, men lakk lite, gjorde det mest for å holde meg varm og ikke få brystbetennelse. Kjøpte noen sånne papirinnlegg, tror det var fra libero. De var greie de, men husker at de jeg syns var best hatet venninna mi. De hun brukte og likte best loet på brystvortene mine, derfor ville jeg ikke ha dem. Så altså, prøv deg frem...
BareMeg73 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2011 Takk for svar :-) Da kan pappaen kjøpe Medela elektrisk brystpumpe da mens jeg er på sykehuset :-)
Marianne83 Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har medela swing og veldig fornøyd med den Den er kraftig, men dog liten on nett om du skla ha den med deg et sted... Tips til gode ammeinlegg er jeg ute etter selv
7569 Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har netopp kjøpt ammeinlegg på helios, ull/silke fra merket Imse vimse. Aner ikke om de er gode da jeg er førstegangs så er selv ute etter alle tips! En venninne elsker nøstebarn sine ullinnlegg. Et annet tips er å kjøpe neserenser Otribaby på apoteket! Den er visst genial sier min venninne som fødte i april. :-)
Krølle med ny bølle Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Chicco ammeinnlegg er supre! Jeg lakk mye forrige gang og disse var de eneste som holdt meg tørr og var behagelige. De selges på Barnas Hus!
fru H Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Hei dere Jeg pleier å ha veldig mye melk og lekker veldig lett. De fleste ammeinnleggene synes jeg var ubrukelige. De loet, satt fast på brystvorten (det blir helt sykt sårt) og måtte byttes HELE tiden Jeg sverger til medela eller chicco sine. De ligger i sånne engangspapir så da er det også greit å ta med seg noen. De holder godt på vesken og sitter ikke fast på puppen når du skal ta de av. De kjøpes på apotek, barnas hus eller nettet. Sikkert veldig forskjell fra pupp til pupp hva som er best så man må vel prøve seg litt frem.
fru H Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Vil bare si en tiln til dere som ikke vet hvor mye melk dere får og bare kjøper ullinnlegg. For meg hadde det vært helt nytteløst, jeg prøvde med førstemann, der resulterte i at hele genseren min var gjennomvåt av melk fordi det rant rett gjennom. jeg bruker også ull om vinteren, men må ha et av de andre under for ikke lekke
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Både nå og sist gang brukte jeg Medela sine ammeinnlegg:) helt geniale spør du meg( prøvde litt forskjellig før jeg fant disse) de loer ikke, ligger i egne hygieniske engangspk, lett å ha med i veska og div:) holder utrolig godt på væsken:) lager ikke sånn ekstra pupp på puppen din fordi de er tynne og dekker endel:) har Medela swing men ikke brukt den enda så vet ikke hvordan den er:)
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Ammeinnlegg fra Chicco - alle andre lekker om du lekker... Jeg bruker de og så et ulli-ammeinnlegg utenpå, spes om det er kaldt ute. Brystpumpe fra Medela
BareMeg73 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. mai 2011 Takk for gode tips :-) Vet dere hvor jeg kan kjøpe Medela ammeinnlegg og Medela Swing brystpumpe? Sist leide jeg brystpumpe fra sykehuset i hele ammeperioden. Jeg var nødt til å pumpe selv om jeg ammet lenge, dette fordi jeg hadde så mye melk.
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Jeg kjøpte Medela eletrisk pumpe på Finn. Den var brukt bare en måned og jeg fikk den for halv pris. Hadde en Avent manuell pumpe ved forrige fødsel, og den fikk jeg senebetennelse av å bruke, så jeg følte det var verd å investere i noe bedre denne runden. Lykke til! :-)
BareMeg73 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 27. mai 2011 Venter på svar så er det løp og kjøp :-)
ToneC Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 jeg er også førstegangs så lurer også på dette. Tenkte det er altfor varmt til ullinnlegg nå? Og vil ikke det klø forferdelig...? Har hatt kronisk kløe i hele svangerskapet, derfor jeg lurer:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Tror de selger en del medela på babyshop. Jeg kjøpte min minielektriske i Sverige. Denne gangen går jeg for Avent sin elektriske som også kan brukes manuelt. Synes det er greit med begge deler. Ammeinnlegg må testes ut! Jeg sverger til chicco, men synes faktisk libero sine også er bra!
ToneC Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 de leier også ut på enkelte apotek. Koster ca 20 kr dagen, men da kan man teste ut forskjellige før man kjøper:-). Søk på nettet.
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Medela ammeinnlegg kan du få kjøpt på apoteket:) koster 79kr for en pk.. Pumpa kan du å kjøpe på apoteket og div babybutikker:)
BareMeg73 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 27. mai 2011 Takk :-) Fant ut av Boots apotek selger Medela Swing pumpe. Skal sjekke der og Barnas Hus om de har Medela ammeinnlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå