L&L Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Hei hei, åssen er det med dere andre, har dere vært noe borte fra jobb under forsøk/ene deres? Vet arberidsgiver/ kollegaer hva dere går igjenom? Hva jobber dere med å hvor går grensa for når det er forsvarlig å sykemelde seg? Selv har jeg vært på jobb i 16 dager nå med hodepine fra morgen til kveld,dårlig søvn på natta og litt ustabil i humør , jobber i barnehage så det er utrolig mye lyd og støy rund meg hele tiden og det er ikke rom for å ta 5 min når enn har behov for det, tanken på å sykemelde meg har streifet meg flere ganger, men vær gang biter jeg tennene sammen og jobber videre. jeg får nemlig så dårlig samvittighet ovenfor de jeg jobber sammen med, vet det blir et problem med en gang en er borte og mine arbeidsoppgaver vil falle på dem, sjefen og de jeg jobber sammen med vet hva jeg holder på med og kollegaene sier jeg må ta det med ro å tenke på meg selv, likevel er det så vanskelig å vite hva som er best. Gleder meg til helg så jeg kan hente meg inn litt igjen. Hvordan har dere gjordt det mens dere har holdt på?
dincene Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Jeg også jobber i bhg og følte likedans som du beskriver. Gikk på jobb den første uken men etterhvert så ble jeg utmatta og kvalm og svimmel... om det var bivirkningene eller bare at jeg sov så dårlig av alt dette vet jeg ikke. så endelig dro jeg til fastlegen og ble hjemme i 2 uker. Når avgjørelsen ble tatt føltes det ikke så gale at dei går uten meg på jobb Du vet jo ikke hvordan det åavirker kroppen din dette stresset! Kanskje man må senke skuldrene en hakk for å få det man så inderlig vil! Hva hvis egget ikke fester seg fordi at kroppen har ikke noe å gi etterpå?
Gjest Løvemusene Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har tenkt på at dette problemet kommer til å komme til meg og.. men ikke i så stor grad som for deg da jeg jobber på kontor, og har eget kontor. Men jeg har forberedt det slik at jeg velger å ha ferie akkurat de ukene det vil være mest praktisk å ikke jobbe. Men huff skjønner hvordan du har det, og den samvittigheten for sjefene. Skjønner godt du ikke vil si det til dem, hadde heller ikke gjort det. Men du må tenke på deg selv.... og det er så viktig at du slapper av i denne perioden, husk det....
L&L Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2011 Har en sein vakt i morgen 9-16.30, så det blir en lang dag med få voksne men jeg skal være positiv å så får jeg sette igang en bolledeig å bake litt med gjengen eller no, så ser jeg an formen i helgen å tar en avgørelse da om hva jeg gjør til neste uke. har ennå en uke igjen på sprøyter og skal på UL neste fredag. Søren ikke lett dette her, værst at jeg sa ja til å ta en seinvakt i morgen da, ler..........
Lise259 Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Jeg hadde ikke sykemelding de første gangene, men ved siste forsøk, tok jeg 100% i rugetida. Ville jo teste alt. Men dette funka ikke. Denne gangen tok jeg 50% fra jeg begynte på spray til jeg tok testen. Var kjempeglad for dette. Og det funka, ble gravid. Fortalte om prøvingen til sjefen fra vi begynte med ivf, hun har vært støttende og hjelpsom. Og det har vært deilig. Mitt råd er: prat med sjefen om det. Det er mye følelser og bivirkninger, så det er en belastning. Så greit å være ærlig:)
Gjest Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Hei! Jeg jobber også i bhg og har to ivf forsøk bak meg. Gravid på nr 2. Jeg var litt sykmeldt den perioden jeg gikk på nesespray og sprøyter, og fullt etter egget var satt inn. Var også helt åpen om det på jobben og de var utrolig forståelsesfulle. Ønsker dere alle masse lykke til! Sender masse få-egget-til-å-feste-seg-og-holde-seg-der-9-mnd-støv )
Lillie Vanillie Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Jeg har bare vært borte i forbindelse med uttak, da fikk jeg fire dager. Jeg gikk ikke på spray, og hadde egentlig ikke bivirkninger av sprøytene, annet enn litt vel tunge og fulle eggstokker på tampen, men jeg har en kontorjobb, så jeg har ikke så tunge tak fysisk, og har heller ikke mer stress enn jeg mestrer. Så for min del er det positivt å gå på jobb og tenke på andre ting. Har full forståelse for at det er annerledes når man har mye bivirkninger og mye støy, jeg tror ikke nødvendigvis at det har så mye å si for om egget fester seg og utvikler seg, men man skal jo være menneske under disse forsøkene, og de er slitsomme nok i utgangspunktet om man ikke skal slite seg ut på jobb i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå