Gå til innhold

ok at andre enn dere foreldre legger ut bilde av barna deres på facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEG synes ikke det er greit og føler meg ikke komfortabel med at f eks svigerinnen min legger ut bilder fra dåpsdagen osv....

Er jeg helt tullemor nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dette er jeg helt enig, men så er jeg litt streng med bilder og hva som legges ut. Andre synes ofte det er veldig hyggelig....Jeg har riktignok en sperre på siden for hvem som kan se innholdet.

Si det på en pen måte bare, så blir det ikke noe dårlig stemning... Ofte så gjør andre det bare for å være hyggelig:-)

Skrevet

Vi har lagt ned totalforbud mot bilder av rusken på facebook, og har sørget for at alle som tar bilder av henne er klar over at de ikke skal på facebook. Jeg tror besteforeldrene hennes synes det er litt trist (de vil jo legge ut skrytebilder), men ellers har vi aldri fått noen negative kommentarer på det. Svigerinnen din skjønner det sikkert hvis du bare forklarer det på en ordentlig måte.

Skrevet

Jeg har sagt ifra om at det kun er vi foreldrene som evt kan legge ut bilder av barna.

Jeg er restriktiv med hva jeg legger ut og det er kun venner som kan se dem. Så jeg synes ikke du er tullemor :-)

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er greit, vil ha full kontroll selv. Da er det også lettere å kontrolle hvem av "vennene" som kan se bildene på FB.

Holdt på å klikke i vinkel da vi kom hjem fra fødestua og oppdaget at gammelonkel hadde lagt ut mms-bildet vi hadde sendt til slekt og venner dagen etter fødsel!!!

Skrevet

Vi legger ikke ut bilde selv og forventer at ingen andre gjør det.

Tulla skal selv få bestemme om hun vil ha bilder av seg på nett, når hun blir gammel nok. Alt på facebook er jo FBs eiendom dvs i praksis at det er offentlig, uansett hvor lukket profilen er..

Om jeg vil dele bilder med venner og familie går dette heller ut i en mail :)

Skrevet

Helt enig i dette! Bra å ha kontroll!

Skrevet

Jeg har sagt i fra at alle bilder av min sønn skal godkjennes av oss før det blir lagt ut. Og det er UAKTUELT med badebilder etc som viser nakenhet..

Skrevet

Så lenge man legger ut bilder av ungen sin selv, hvorfor kan ikke andre familiemedlemmer legge ut bilder? (og selvfølgelig legger man ikke ut bilder av en naken unge, det skjønner vel enhver oppegående person..)

Hadde vært noe helt annet dersom dere som foreldre ikke legger ut bilder selv, men om dere gjør det, syns jeg det blir litt dobbeltmoral å nekte nær familie å legge ut skrytebilder av sine barnebarn, tanteunger osv..

Skrevet

Ingen - absolutt ingen, inkludert meg selv, får legge ut bilder av gutten min på nett. Som en annen nevner, Facebook eier bildene du legger ut og kan selge dem il hvem som helst uansett hvor lukket profil du har!

Jeg jobber en del med webdesign og blir rett og slett skremt over hvor mye info folk legger ut om ungene sine. Kan du tenke deg at du som 14-åring blir konfrontert med at du hvor gammel du var de du begynte å bæsje i potta eller et bilde med ansiktet fullt av grøt og blåbærsyltetøy?

Min stesøster la ut bilde av seg selv og min sønn på Facebook etter navnefesten, jeg ba henne fjerne det og det synes hun var helt greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...