Flaggermusa Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Hvor mye får de pr dag? Både grøt, middag og frukt?
Smil123 Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 jeg begynte da snuppa var 3 mnd men brukte ganske lang tid på tilvenningen. Nå er hun 5 mnd om en uke og spiser en porskjon med grøt til kvelden sammen med to-tre ts sviskemos. Hun spiser noen ts fruktmos på formiddagen- mer og mer for hver dag (gav henne det første gang for en uke siden). Tenkte snart å prøve på litt grønnsaksmos i middagstid.. Har merket at selv av det liller her drikker hun mindre melk enn før.. Enten mindre sulten eller så er hun lei melkesmaken (MME) ikke vet jeg he he.. Får vann til "fastfødematen"..
Flaggermusa Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har ett skikkelig matvrak som blir sinna når han ikke får mer Han er 4,5 mnd og spiser grøt til frokost og kveldsmat og av og til frukt til lunsj. Lurer bare nå når og om jeg trenger å gi han middag i tillegg liksom....
El1 Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Jeg gir 3 posjoner grøt og et fruktbeger eller et halvt glass middagsmat. Han elsker grøt (han spiser alltid opp) og frukt men er ikke så glad i grønnsaker. Han er 20 uker.
Blt Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har en baby som er ganske stor. Jeg begynte å gi små smaksporsjoner fra litt over 4 mnd. Jeg ammet først, men siden det ikke var nok, gav jeg litt mat etter amminga. Begynte først med frukt- eller grønnsaksmos, og etterhvert grøt. Fra litt over 5mnd alder får han tre måltider pr dag. Som regel grøt til lunsj/kvelds og grønnsaksmos eller fruktmos til middag. Det har aldri vært noe problem å innføre nye smaker, men i dag prøvde vi middagsglass for første gang, og det likte han ikke i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå