Gå til innhold

Hvilken 6-mnd grøt liker/likte deres baby best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa her har såvidt begynt å skjønne spise-fast-føde-teknikken etter iherdig testing en gang hver dag siden påske...har da brukt 4 mnd-produkter av ferdigmat. Nå er hun snart 6 mnd, så da kan jeg vel gå rett på 6 mnd-produktene, selv om hun ikke har fått i seg allverdens av 4 mnd-maten??

Og som overskriften sier - hvilken type ferdiggrøt har deres små vært mest glad for å smake? Tenkte å prøve den som flertallet har hatt mest suksess med ;) Har en sær liten frøken her...PS: Har også forsøkt å lage mat selv til henne - det gikk ihvertfall ikke bra - he he ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har begge likt Hipp sin grøt med eple best :)

Nestlegrøtene var ok får nr.2, mens hun eldste nektet å spise dem selv om jeg lesset på med fruktmos...

Skrevet

Min liker best Nestle sin med banan og aprikos smak :) Den sluker han rått!

Skrevet

På 4 mnd grøten var Nestlè sin risgrøt med banan en klar favoritt. Men, nå på 6 mnd grøten så er d Hipp sin :)

Skrevet

Her har hun ikke noe valg hehe, og får en av de få grøtene som ikke er proppet full av sukker- nemlig Nestle sin hvete/ havre (6 mnd). Men jeg søter den gjerne med sviskemos, for det må hun jo uansett få pga magen=)

Skrevet

og ikke minst, Nestlé-grøtene er de eneste som inneholder riktig type jern, som baby faktisk klarer å nyttiggjøre seg, så derfor unngår jeg grøt av andre merker.

Skrevet

Nestlé God Natt var favoritten her :)

Skrevet

Vesla spiste nestle sin gonattgrøt med havre. Den spiser hun fortsatt. Hun liker ikke de grøtene som er tilsatt fruktsmak. Hun spiste ikke mye 4mnd mat før vi gikk over på 6mnd mat. Nå som hun er 7 mnd har vi gått over til 8mnd mat så hun skal venne seg til konsistenser.

Jenta vår er også veldig kresen. Har mange åpna grøtpakker i skapet som hun har bestemmt seg for at hun ikke liker. Putter restene i brød deigen etterhvert jeg;) Middagene jeg laget var heller ikke noe tess :)

Har sett en artikkel her på nettet der det står at det kun er nestle sin grøt som duger ifht jern og vitaminer. Jeg tenkte med en gang at den artikkelen muligens er sponset av nestle.. (?) Tar ikke det for god fisk hvertfall, for all grøt som blir solgt i norge er testet og godkjennt, så de er nok greie alternativer alle sammen.

Skrevet

enig med deg ante, tror ikke de ville solgt noe i norge som ikke var godkjent. Mini her liker også best grøt uten tilsatt fruktsmak. :)

Skrevet

Ja det er klart, alle er jo godkjent og sikkert helt greie alternativer, men dette med at ulike jerntyper tas opp i ulik grad i kroppen er ren biokjemi, så tviler på at Nestle har sponset denne artikkelen. Her er det som står ang. type jern tilsatt i barnegrøtene;

Mange av de industrifremkalte grøtene inneholder jern, men ikke alle inneholder "det gode jernet".

– Det finnes ulike typer jernforbindelser som tilsettes barnmatprodukter. Jernfumarat brukt i barnegrøt og jernsulfat brukt i morsmelkerstatning er vist å være effektivt for å forebygge jernmangel. Jernfumarat tas godt opp i kroppen og anbefales derfor brukt i barnegrøt, forteller Ernæringsfysiolog Gry Hay ved Avdeling for ernæringsvitenskap ved Universitetet i Oslo.

– Andre jernforbindelser som jernpyrofosfat og jernortofosfat tilsatt i barnegrøt er i store internasjonale studier vist å ha dårlig effekt i forhold til å forebygge jernmangel. Det er sannsynlig at jerndifosfat, som er tilsatt i flere av grøtene på det norske markedet, har tilsvarende effekt som jernpyrofosfat og jernortofosfat, selv om det er vanskelig å finne noe om denne spesielle jernforbindelsen i litteraturen.

Grøtene fra Nestlé

Dette er de eneste av grøtene som inneholder det «gode» jernet, jernfumarat. Disse grøtene forebygger derfor jernmangel. Grøtene er også tilsatt D-vitamin og en rekke andre vitaminer og mineraler. Anbefales!

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/helse/trim/article416758.ece

Nå virker det som om JEG er sponset av Nestlé her, men det er jeg altså ikke hehe.

Dessuten er Nestle sin havre/ hvetegrøt en av de billigste grøtene på markedet, f.eks halv pris i forhold til Nestle Godnatt, som også er naturell:)

Skrevet

nei den virket ikke sponset av nestle :)

takk for at du postet, interessant lesning for oss som er opptatt at sånne ting :)

Skrevet

Noen som vet om man bare kan gå rett over på 6 månedersgrøtene når de er 6 mnd (og er vant til 4 mndsgrøt), eller gjelder det samme her som tidligere; at de først skal smake en teskje for så å øke gradvis??

Skrevet

Her i huset går i grunnen allt typer ned, men velling er definitivt mer populært. Tro det har mer med kosen å gjøre - grøt får han i stolen sin ved bordet, velling fr atåteflaske i armkroken :)

Skrevet

jeg har gått rett over fra 4 mnd til 6 mnd og idag måtte han få 8 mnd fordi det var tomt for 6 mnd :/

Skrevet

Det spørs litt på hva slags 4 mnds grøt du har brukt, om det er ren risgrøt eller om den inneholder gluten (havre/ hvete)? Hvis du har brukt risgrøt som startgrøt er det viktig å ta introduksjonen av 6 mnds-grøten litt gradvis, fordi den inneholder gluten som er viktig at tilvennes sakte men sikkert i små porsjoner.

Skrevet

småfolk sin ris og pasta grøt er stor suksess når jeg ikke orker lage grøt selv

og den grøten er "gudsgave" heheh med den sover hun mye lenger på natta før hun vil ha mat!

mektig og god skulle en tro!

har fakttisk tatt et par skjeer selv og den er innmari god :-P

Skrevet

Sniker inn et lite takk for svar, Lykkeli og Costamummy. Min har spist havre/hvetegrøt med gluten i før, så da regner jeg med at jeg kan kjøre på med litt større mengder fra dag 1 når jeg går over til 6mndsgrøt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...