Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Åååh nå er jeg så lei. Har nå UVI for 3. gang. Er bare 1 uke siden jeg sluttet på medisin. Og leverte prøve i dag. UVIen er jeg ikke kvitt, så da blir det en ny runde med anitbiotika Nå skal jeg tråle nettet for kjerringråd så jeg ikke får dette fanskapet tilbake. Om noen har gode tips, tas de imot med stor takk.
Modern og fjerdemann Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Er plaget med det selv, så går på antibiotika profylakse nå. En evt infeksjon kan jo i verste fall starte fødsel.... Ellers er rådene: Tiss fort etter samleie,badekar/dusj. Hold deg varm. Drikk mye vann Ta tranbærtabeletter(er litt i tvil om de kan tas når man er gravid?) God bedring!
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Jada, som jeg skulle ha skrevet det selv.. Er på uvi nr 4 så langt i dette 21 uker lange svangeskapet. Nå snakker lege og jordmor om forebyggende behandling... Tranebærkapsler skal man visst ikke ta når en er gravid... Med forrige snuppe hadde jeg det 8 ganger før hun kom...
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2011 8 ganger? Åh håper jeg slipper det. Jeg er i uke 18, og på min 3. uvi. Håper jeg klarer å holde det i sjakk fremover. Drikker appelsinjuice som en gal nå....I følge legen skal det hjelpe. På toppen av alt hadde legen glemt å faxe resepten min til apoteket. Så jeg har ennå ikke fått medisin. Skal ringe dem i dag og spørre om de ikke har skjønt at de har med en overhormonell gravid kvinne å gjøre! Stakkars apotektekniker som fikk gjennomgå i går....
zassy☆ Skrevet 27. mai 2011 #5 Skrevet 27. mai 2011 Uff føler virkelig med deg! Har bare hatt det 2 ganger i svangerskapet, men har generelt vært mye plaget med det opp gjennom årene, det er så vondt!! Føles hele tiden som det kommer tilbake så jeg prøver å drikke mye hele tiden. Hjelper mye med tranebærkapsler til meg, men tør ikke ta det nå når jeg er gravid, men tar det fast ellers for å holde det i sjakk. Ellers blir det de vanlige rådene som du sikkert allerede har fått hos lege, tømme blæra godt når du er på do, tisse rett etter sex, ikke ha for stramme truser/bukser, evt bruke bomullstruser, ikke fryse særlig på bena, ja du har sikkert hørt det før! Håper du får medisin snarest! Høres sykt ut å gå så lenge uten?? Jeg blir alltid knalldårlig når jeg har uvi så skulle ønske jeg hadde medisin tilgjengelig hjemme, men legen ville ikke gi meg det.. masse god bedring!!
Pradalouise Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 Har også vært plaget med UVI, både før og under svangerskapet:( For to mnd siden ble jeg satt på forebygge Hiprex, som gjor at urinen blir surere og bakteriene ikke trives. Har hjulpet på meg. Vær flink å drikke vann også, det hjelper. Ha en flaske tilgjengelig hele tiden. Da får du skyld blæren gjevnlig! Lykke til!!
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Fikk snakket med legen i dag og har blitt satt på forebyggende Furandantin... Må bare få denne infeksjonen ut av kroppen og så er det forebygging for harde livet..... Appelsinjuice får jeg halsbrann av, men det går i STORE mengder vann. Og så spiser jeg frukt med stort innhold av c-vitamin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå