Leeenore+Lille i Magen Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 1. Er Inotyol noe lignende som sinksalve? Brukes på samme områder? 2. Er Talkum noe som kan brukes på en baby? (har hørt noen som gjør det..?). 3. Og kort: Hva bør man helst ikke spise (skjønner man må teste ut... men sånn grovt, hva bør man holde seg unna..)
monixxa Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Hei! Svarer deg ut fra egen erfaring. 1. Inotyol er en salve som brukes på lik linje med sink. Her i huset er erfaringen at Inotyol er MYE bedre enn sink. 2. Talkum kan brukes på baby ja. Jeg bruker Natusan powder i valkene på lår hos lillegutt, det holde fuktigheten vekke og mini blir ikke så klam. 3. De tingene du kan veldge å holde deg unna er løk, skalldyr og jordbærfikk jeg selv beskjed om. Ingenting er farlig, men om det er allergi i familien mot noen av disse matvarene, kan det være greit å være forsiktig. Jeg har selv spist alt dette, prøver bare litt om gangen og ser om det kommer noen reaksjon hos lillegutt. Alt har gått fint, og jeg kan nå nyte all mat jeg vil med god samvittighet. (Lillegutt er 12 uker). Lykke til! :-D
Svømmetur Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 2. Her fikk vi beskjed av helsesøster å ikke bruke talkum.Det klompet seg vist ofte og var en bakteriebombe samler. Om barnet var sår skulle vi bruke sink salve eller Intoyol (som du og snakker om), men hun sa vi bare burde bruke det om de var sår ettersom huden skal kunne greie å regulere det selv. Men hundre ulike meninger ute og går da.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå