Gå til innhold

"Skal du befolke hele jorden alene"?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..Sa min kjære far den gang jeg ventet nummer tre. Nå skal vi altså fortelle at vi venter nummer fire, godt oppi førtiårene.

Hvor lenge ventet dere med å fortelle det til familie og venner? Det er ille at man skal føle seg litt unormal. Tross alt har vi vært sammen siden vi var tenåringer, og har gitt alle barna våre stabil og god oppvekst.

Kanskje jeg denne gangen bør minne faren min på at han faktisk har fire barn selv :o)

Fortsetter under...

GRATULERE så masse med graviditeteten! :-)

Det å bli gravid og få barn er jo egentlig den mest naturlige ting i verden! :-)

Og vi som i tillegg blir gravide med både 4-5-6-7-osv og i tillegg til langt opp i 40 åra er jo bare såå heldige, og vi kan føle oss såå priviligerte! :-)

Før i tiden var det jo vanlig at man fikk barn så lenge man var fruktbar om en ikke fikk noen skade eller sykdom som gjorde at man ble ufruktbar, og da var det jo ikke uvanlig at man var i slutten av 40 åra når man fikk sitt siste barn!

Det er mest samfunnet som har bestemt at er man over 40+ så er man for gammel, så derfor er det nok desverre slik at mange som blir gravide tar abort, eller at dei som ønsker det ikke tar sjansen på å prøve å få barn fordi dei er redde for hva andre sier og mener!

Selv fikk jeg mitt 6 barn for 7 uker siden like før jeg fyllte 44 og det er nesten 20 mnd mellom mine 2 foreløpig siste, ble gravid på første forsøk selv om jeg ammet ennå også på natten og var da nettopp fyllt 43! :-)

Vi ønsker oss flere barn for det er så absolutt det største man opplever i livet, så her dropper vi prevansjonen og lar naturen bestemme! :-)

Klem og lykke til fra

Annonse

Hei.

Gratulerer så mye. Har hørt den et par ganger selv og mange andre ting. Man er på en måte ikke helt normal når man får over 3 barn, Da blir det å herre gud har dere ikke nok med de dere har. Jeg syntes du ikke skal bry deg om det, selv om det ikke er lett :) Vi venter nr 6 og er 38 år.

Kos deg kjempe masse og lykke til <3

Barn er en fantastisk gave å få,men ikke i det uendelige..

Hvordan klarer dere å ta vare på og følge opp hver enkelt barn når det blir 6-7-8- osv??? Hva med fritids aktiviteter??? Og hva med inntekt og bo forhold???

Er selv av den oppfatning at ikke større søsken skal måtte passe på/ ta seg av mindre søsken til enn hver tid..

Etter en alder på 35 år er jo sjansen større for å få barn med diverse plager.. Alle barn har like stor rett på livet, men ikke alle får det like godt, så hvorfor utsette seg selv og barn for det...

• 1 måned senere...

Har hørt den noen ganger vi også. Kjedlig, for det ødelegger faktisk endel av gleden over å være gravid. Jeg venter nr 7. Nr 2 med min andre mann og det blir absolutt siste! Jeg kvier meg for å fortelle pga negative reaksjoner. Da blir faktisk noe av gleden borte.

Jeg har 5 barn med min første mann. Alle går på skolen og er faktisk over snittet dyktig. Førsteklassingen har hatt andreklassepensum, fjerdeklassingen har hatt femteklassepensum f.eks. Alle er med på noe på em. Ridning, fotball, håndball, idrett, ski... Ja, det er travelt, men jeg koser meg. Jeg føler at jeg greier å følge opp ungene og vi tar så absolutt livet av myten om at de med mange barn er uintelligente og barna dårlige intellektuelt fordi de ikke blir fulgt opp!! Jeg er selv høyskoleutdannet og jobber i 100% stilling. Det samme er mannen min. Vi har barna fra første ekteskap 70%-80% av tiden. Nei, de eldste må ikke passe de yngste. Men selvfølgelig, når det er foreldremøter o.l spør jeg de eldste om å sitte barnepike. Da tjener de penger. De får nemlig betaling fordi jeg uansett måtte betalt for ekstern barnepike.

Beklager anonym, men jeg blir så provosert når det ikke er "lov" å få barn i det uendelige fordi vi ikke greier å følge dem opp!

Så jeg sier til dere med mange barn: Stå på! Vi er flere enn dere tror. Og det er positivt å vokse opp i en stor søskenflokk. Da har man alltid noen å leke/snakke med, mange som er glad i deg, man blir tidlig sosialisert og lærer å forholde seg til andre - å tenk så herlig når de blir voksne!

Jeg er forresten en "ungjente" på 36år ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...