C.L.H85 Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Hun hylskriker så tårene spruter og leppa skjelver hvis jeg prøver å gå en tur med hu i vogna??? Kan ikke skjønne hvorfor? Hun sover jo i vogna på dagen. Min mor sa det er første gang hu har opplevd en unge som ikke roer seg eller liker en tur med vogn. Er så frustrerende for jeg vil gjerne komme meg litt i form og vesla trenger jo litt frisk luft. Hadde gledet meg sånn til å tusle rundt med tulla i nabolaget, men den gang ei! ..... Flere som har opplevd dette?
Cornelianelia Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Når på dagen går du tur da? Etter at hun allerede har sovet i vogna? Før soving? Hvis hun allerede har sovet i vogna, så vil hun kanskje opp og få oppmerksomhet? Hvis du ikke allerede gjør det, så prøv å ta trilleturen når babyen likevel er trøtt og skal sove.
Et lite nurk Skrevet 26. mai 2011 #3 Skrevet 26. mai 2011 Ja, min lille frøken nektet å ligge i vognen! Hun hylskrek på samme måte som din! Det varte vel fra hun var 2-4 måneder vel... Etter det godtok hun å ligge i vogna å sove, men ikke stort mer enn det... Nå har vi byttet til sportsvogn og det er greit (men ikke veldig stas) - Kan absolutt anbefale en babybjørm eller lignende hvis du skal ut og gå tur! Det elsker mini! Jeg hadde heller aldri hørt om babyer som hater vogna, men de finnes de... Min erfaring er (og som jeg har hørt fra andre - jeg lagde et likt innlegg for 4 måneder siden - hehe) er at det blir bedre med tiden, men de kommer nok aldri til å elske vognen. Veldig trist, jeg hadde også lyst til å gå mye tur med vogna, men med en hylskrikende unge ble jo ikke det aktuelt. Ikke så oppmuntrende svar kanskje, men lykke til!
bananbugg Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Storesøster hatet vogn. Husker at det var fryktelig frustrerende! Hun sov ikke i stillestående vogn heller - våknet bare jeg prøvde å legge henne ned. Det ble noe bedre når vi skiftet fra bag til sittedel. Da kunne jeg gå korte turer. Manduca ble løsningen her i huset. Det skal sies at storesøster slet med låsninger i nakke og bekken som ikke ble oppdaget før hun var 7 mnd. Vi fikk en ny baby etter behandling hos manuellterapaut. Plutselig ble det meste veldig stas, inkl. vogn. Håper dere kommer dere litt ut på tur. Jeg vil anbefale å prøve bæresele. Ikke stas å sitte inne hele permisjonen, det følte jeg at jeg gjorde sist.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 huff ja, sånn er minstemor her i huset også!! Det var verst da hun var 0-4 mnd gammel, da var det nyttesløst å få henne til å sove i vogna, og gå på tur med henne i vogna i våken tilstand kunne jeg bare glemme, det var bare hyl og vræl fra ende til annen... Jeg endte opp med å bruke bæresjal på tur istedet for, og det var egentlig like greit, for da kan man gå tur i skog og mark også, og slipper å tråkke rundt på asfalt hele tiden, og ikke minst så ELSKET hun å sitte oppi der, både våken og sovende=)
C.L.H85 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har en babybjørn bæresele har prøvd ett par ganger men hun får ikke sett noe og da er det bare surking da og. Føler ikke at hun er sterk nok i nakken enda til å sitte andre veien.... Sånn bæresjal, er ikke det veldig vondt for ryggen? og er ikke det enda mer "dinglete"?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Bæresjal er mye bedre for både baby og bærer enn Babybjørn, men hun får jo ikke sittet fremovervendt i sjal heller da... Men det geniale med sjalet er at det er utrolig god "sovemedisin" for disse små, snuppa sovnet ALLTID i sjalet, og selv om de gjerne kan protestere litt i starten, så har jeg ihvertfall opplevd med begge mine to at de roer seg når vi får kommet oss igang på tur og er i bevegelse. Med sjalet får de full støtte, helt fra rumpe og over nakke/ hode, og dette med at hodet deres holdes tett inntil brystet gjør ofte at de faller lettere til ro oppi der enn f.eks Babybjørn, eller vogna for den saks skyld.
Videlivi Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Jeg får sjeldent vesla til å sovne i vogna, med eller uten bevegelse, men dersom hu sovner på fanget og jeg overfører henne til vogna, kan hun ligge der helst med bevegelse et par timer. Vesla er 2 mnd. Enkelte ganger når storesøster skal hentes i barnehagen, og jeg ikke får vesla til å sovne på fanget, eller hun våkner rett etter at jeg har puttet henne i vogna, har jeg tatt henne i bæresele ( har babybjörn og meitai) Selvom hun ikke får se noe, så sovner hun hvertfall når jeg beveger meg. Men hun blir rasende dersom jeg har henne der og står stille. Vesla her er nesten 2 mnd hun og =) Du skal helst ikke la de sitte med ansiktet forover i babybjørn før de er er sterke nok i nakken ( 4-5 mnd?). Meitai'en får ikke jeg vondt i ryggen av, heller ikke babybjörn'en. Jeg hadde bæresjal til hun forrige, men følte meg ikke konfertabel med det, så det ga jeg bort.
Høna08 Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Nesten litt stygt å si, men så godt å hørre at vi er fler. Jenta mi er syv uker og nekter å sove i vogn, verken på tur eller hjemme. Bare hyler. Førstemann gjorde ikke annet enn å sove i vogn så dette er helt nytt for meg. Trodde virkelig at alle babyer likte vogn jeg.... Jeg går litt tur med Mei-Tai men føler ikke det blir det samme. Har barselgruppe som møtes på trilletur og kafebesøk og det blir litt vanskelig for meg som ikke kan legge fra meg vesla i det hele tatt når jeg bærer. Håper virkelig det går over før 4 mnd ellers kommer jeg til å bli smågal....
Linnsy77 Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 Mitt første barn var også sånn, viste seg at han hadde kiss/kidd, altså låsninger i nakken og ryggen, så for han så gjorde det vondt med bevegelse på vogna osv. Etter noen runder hos manuellterapeut så ble alt så mye bedre, så råder deg til å sjekke opp dette!
Jenny_m Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 Prøv å bygg opp en dyne bak henne så hun ligger litt skrått oppover. Gutten min elsker vogna men "kjærsten " hans (en jente på barselgruppen ) haaaater vognen. Moren hennes ligger dynen bak henne slik at hun kunne følge med litt. og da roet hun seg med en gang. Siden jenta de bare er 2. mnd er det litt tidlig å begynne med sportsdel. Lykke til
C.L.H85 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 26. mai 2011 Hun sover i vogna inne og jeg rugger henne over høye dørkarmer så det liker hu. Pluss at jeg bygger opp dyna omtrent hele tiden... Kanskje hu ikke liker frisk luft!? he he
*Nøtta* Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Mi jente var også vanskelig å ha i vogn en periode i 3-4mnders alderen. Her var løsningen å kutte ut posen,og gå over til noe som ikke var like trangt. Hun sov fint i vognen inne i huset,men så snart vi la henne i vogn for tur,så hyyyylte hun! Kanskje din baby synest det er for trangt? Det finnes altså de som gjør det også.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 Du kan fint sette ham forover i babybjørn med hensyn til nakken? Han får jo støtte mot kroppen din. De sier dog at små babyer kan få for mye inntrykk av å sitte forovervendt. Eneste vår gutt godtok, og så snudde vi ham når han gikk lei. Han sov dog fint i vogna frem til 2 mnd, deretter gikk det dårligere. Har hatt med babybjørnen som backup siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå