Ventende2 Skrevet 26. mai 2011 #1 Skrevet 26. mai 2011 Ser ut som om dette ikke gikk min vei men lurer på om noe vil se om jeg blir gravid snart. ser ut til at mensen kom i dag en uke forsent. men drømmer forsatt om flere barn. noen se om hva som feiler meg siden jeg sliter med og bli gravid? heidi 200476 kim 071278
**Bellasnella** Skrevet 26. mai 2011 #2 Skrevet 26. mai 2011 Får opp en blanding av uregelmessige sykluser, uflaks og alder. Føler du blir gravid snart, men at det har tatt litt lengre tid enn dere hadde trodd. Føler at dette tærer litt på forholdet deres og at det skaper mye frustrasjon og skuffelse spesielt hos deg. Får opp høsten på dere, mulig ved hjelp av hormonell behandling. Får opp ei nydelig jente.
Ventende2 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2011 ser du at han jeg bor med nå blir barnefaren??? eller kommer det en ny inn i bilde?
**Bellasnella** Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Føler det er han du bor med nå ja. Husk at det jeg ser kan endre seg pga valg du tar hver dag.
Ventende2 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2011 det vet jeg men jeg ønsker og bli hos han? kan du se litt på kjærlighet? Vi har hatt litt problemer den siste tiden men håper det løser seg til slutt? og en liten ting til... er jeg gravid nå eller er det falsk alarm? tusen takk for svarene dine
**Bellasnella** Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Som jeg sa trenger dere å senke skuldrene og fokusere på hverandre. Gjør noe hyggelig sammen, dra på en liten ferie f.eks i løpet av ferien. Får opp at problemene deres er bagateller i det store bilde, men klart jeg kan jo ta feil. Får ikke opp graviditet nå desverre. Holder fortsatt en knapp på høsten.
Ventende2 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2011 så nettopp at du har jobbet som gynokolog? kan man forsatt være gravid selv om urin prøven viser negativ i uke 6? eller kan det være overgangs alderen som kommer tidlig? har masse spørsmål ubesvarte.
**Bellasnella** Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Jeg er ikke gynekolog, jeg har jobbet på gynekologisk avd som sykepleier. Dersom man skal være 6 uker på vei og testen fortsatt er negativ er du ikke gravid. Du kan være kortere på vei enn du tror, dvs at eggløsningen har skjedd på et senere tidspunkt enn du selv tror og egget kan ha festet seg litt senere. Dersom du hadde vært 6 uker på vei med et levedyktig embryo ville du hatt positiv test nå og ganske høye HCG verdier. Noen skiller ut lavere verdier med HCG, men du ville uansett hatt positiv test om du hadde vært så langt på vei. Overgangsalderen tror jeg neppe det er enda. Du er bare 35 år gammel. Desverre er det dog sånn at noen kvinner får problemer med å bli gravid når de når denne alderen. Å bruke inntil 1 år er ganske normalt, men du kan be fastlegen din om henvisning til gynekolog når dere har vært aktive prøvere i 6 mnd fordi du er 35 og dermed få tidligere utredning enn de som er yngre. Man defineres som ufrivillig barnløs etter ett års prøving uten å bli gravid, og utredningen kan starte ( evt etter 6 mnd om du er over 35). Årsakene ligger hos kvinnen i 1/3, mannen 1/3 og begge i 1/3. Det er derfor nødvendig at begge undersøkes. Utredningen av kvinnen er mer omfattende enn mannens. I de fleste tilfeller finner man årsaken til ufrivillig barnløshet. Bare hos 20 % av dem som blir undersøkt, finner man ikke frem til årsaken. Disse vil også få tilbud om behandling. Jeg anbefaler deg å bestille en time til fastlegen din og så tar du derifra. Ventetiden hos gynekologene varierer veldig så jeg anbefaler deg å be om en henvisning med en gang. Lykke til!
Ventende2 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 26. mai 2011 tusen takk.. er alt under utredning hos ullevål fordi vi har prøvd nå i to år.... får krysse fingre og håpe på lykke til slutt vi også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå