Gå til innhold

har hodet festet seg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hodet festet seg hos dere?? isåfall kjente dere når det skjedde, eventuelt føltes det annerledes ut etterpå??

jeg våknet natt til tirsdag med kraftige menssmerter i rygg, nedpress, og kynnere. babyen var veldig aktiv og det gjorde VONDT i bekkenet når han romstrerte i magen.... var best å gå, var umulig å sitte!! jeg ringte føden, men hun sa at det ikke hørtes farlig ut og at jeg kunne ta paracet. gjorde det, og det gav seg etter ca en time....

lurer nå på om det kan være baby som har festet seg? har ikke hatt så vondt i bekkenet idag som jeg har hatt de siste ukene.....

men magen har ikke sunket (tror jeg) og har ikke vært på do mer enn vanlig....

noen som har opplevd noe lignende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det høres ut som om hodet på babyen din har festet seg, ja, for nesten det sammen hendte meg på lørdag/søndag. Det var masse kynnere og nedpress, og jeg også kjente at det var vondt i bekkenet. På et tidspunkt følte jeg at jeg måtte gå bredbent, men det roet seg litt. Prøvde å se om det så ut som magen var sunket, men kunne ikke se forskjell. Tok tilogmed bilde på samme sted som for noen uker siden, men kunne ikke se at magen hadde sunket.

Men til forskjell fra deg, må jeg noe oftere på do nå enn tidligere, står opp en eller to ganger om natten.

Da jeg kom til legen mandag, så han både med og uten ultralyd at babyen hadde snudd seg og at hodet var festet. Jeg er nå 35+3, og veldig lettet, for som tredjegangsfødende hadde jeg ikke trodd at hodet skulle feste seg i det hele tatt.

Lykke til - når har du termin?

Skrevet

godt å hørre at andre også opplever det samme!! jeg er førstegangs, og har lett for å bli litt bekymret når jeg får vondt ;) idag er jeg akkurat 36 uker, har termin 26 juni!! så da er vi jo nesten like langt :) takk for lykkeønskninger, lykke til til deg også!! godt å vite at de har funnet veien "ut" da :) hehe

Skrevet

Selv om du nå tror at hodet er festet, noe som sikkert stemmer, så fikk jeg beskjed av min jordmor på mandag om å alltid ta utgangspunkt i det som ble sagt på siste kontroll. Hodet på min baby var ikke festet da, og dersom vannet skulle gå nå før neste kontroll så var det det jeg skulle ta utg.pkt i. Jeg var da 36+2 og hun mente at hodet nok kom til å feste seg ganske snart for det var kommet langt ned, men jeg tørr ikke annet enn å legge meg ned dersom vannet skulle gå nå, så får de heller kjenne på føden hvorvidt hodet er festet eller ikke. Tar ingen sjanser :-)

Skrevet

takk for tips :)

egentlig så sa jordmor på forrige time at jeg ikke trengte bekymre meg for det for baby lå bare rett oppforbi bekken (eller noe sånt) så det var ikke fare for at navlesnora kunne komme i klem.... men legger meg nok ned uansett jeg, hehe ingen sjangser her i gården!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...