Gå til innhold

Til dere som vil begynne eller har begynt medisinering :)

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt adhd diagnose i omtrent 14 år. Jeg har gått på medisiner i mange år. Og funnet ut at dette er et dårlig alternativ. Det fungerer bra i barndommen og går bare nedover med åra. Den beste medisinen er noe som heter adferds terapi, dette har fungert bra på meg og har hørt mye bra om det fra andre å. Og dytte i ungene sine medisiner er som og leke russisk rulett med kjemikaliene i hjernen til barna. adhd medisin er klasse a preparat og regnes som narkotisk stoff som er likt amfetamin.

OPS OPS LES HER!!!!!

http://www.wendel.no/ADHD%20og%20Ritalin.html

Fortsetter under...

Det var lite reflektert og lite nyansert.

At adferdsterapi fungerer for deg betyr ikke at det er svaret for alle. Dersom denne typen terapi er så bra i forhold til adhd så kan man kanskje stille spørsmålstegn ved om du har riktig diagnose.

Den type terapi du viser til har ingen effekt på kjemiske prosesser og indre vansker som følge av det.

Jeg tror du burde innhente informasjon fra flere sider før du blir så bastant.

Adhd er et resultat av arv, men man formes også av miljøet på godt og vondt. Jeg leser da mellom linjene at du kanskje ikke har hatt optimale oppvekstvilkår og derfor drar nytte av adferdsterapi.?

Terapiformen har sine positive sider absolutt, men å påstå at det alene burde holde for alle med adhd blir for tynt.

For noen barn virker adferdsterapi og slike ting kun når de ER medisinert, fordi en ellers ikke når inn til ungen.

Medisiner er jo i tillegg til andre tiltak, og ikke noen vidundermedisin som løser alt alene.

• 1 år senere...

Det har blitt rimelig ettertrykkelig bevist at adferdsterapi har liten til ingen effekt på ADHD. Har man for lite dopamin i hjernen, og viktige deler av hjernen nærmest er skrudd av, så sier det seg selv at terapi, kurs og annet vil ha liten effekt.

At ritalin ligner på amfetamin betyr ikke at ritalin er så vanvittig skadelig, det betyr vel heller at amfetamin er litt mindre skadelig enn hva folk flest tror. Faktisk så kan man få ren amfetamin hos legen (dexamin, dexamfetamin etc.) og det fungerer som regel enda bedre enn ritalin, concerta etc. - og da ofte med mindre bivirkninger. Alt er ikke slik vi har blitt fortalt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...