Gå til innhold

sykehus valg Hedmark/Oppland??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

23:30 her

Sliter fortsatt jeg også, snart 7mnd siden fødsel. Er fortsatt deprimert over hele greia, og skal inn på en veldig forsinket 6mnd kontroll om 2 uker på Hamar... Er lekk både her og der :( :( :( Masse tull med stingene, noen måtte "graves" frem i lokalbedøvelse siden de kapsla seg inn(!!!), null selvfølelse, null sexlyst, ikke lyst til å ligge i samme seng som sambo engang.

Ikke bare vaginal fødselsmulighet de har ødelagt her: Jeg tør ikke få flere barn! Og tar INGEN sjanser.

Men men, man har kanskje ikke store valget når man bor i Elverum og ting skjedde ei stund før termin... :( :(

Fødte på Lhmr i fjor sommer. De hadde nok stort fokus på dette.

Fikk IKKE lov til å presse, men bare la han "gli" ut, etter at hodet var kommet ned i bekkenet.

Måtte bruke vakuum for å få han ned i bekkenet, men de dro ikke ut lengre, pga fare med revning.

Måtte sy 2 sting, men gutten var STOR!

Bedre fornøyd med føden på Lhmr enn forrige gang i Ålesund, men barsel var bedre i Ålesund ;)

hahahaha...vel..jeg vet ikke om je egentlig bør LE, siden jeg faktisk skal til pers på Elverum hvert øyeblikk, men det er kanskje ikke tilfeldig at ordlyden på nettsidene faller seg nøyaktig slik:

For Lillehammer: 'Er det behov for å sy etter fødselen, blir det gitt lokalbedøvelse.'

For Elverum: 'Det blir gitt lokalbedøvelse når en må sy etter fødsel.'

Altså ikke noe hvisomatte dersomatte.... :D

Annonse

Jeg fødte på Elverum i 2008, drittplass! IKKE fød der. Fødte på Lillehammer for 1 mnd siden, og var knallfornøyd med hele oppholdet. De jordmødrene jeg hadde under fødselen var helt fantastiske, og gjorde det hele til en super opplevelse som jeg gjerne kunne gjentatt dagen etter. På elverum derimot var alt et helvete. Ikke bare jordmødrene sin skyld det altså, men de var ikke mye hyggelige, og de er grusomt dårlige på kommunikasjon der.

jeg fødte på lillehammer. Hadde Dr Nakling som hovedansvarlig, og kunne ikke vært i bedre hender! Han gjorde alt rett rundt meg han. Fra igangsetting til forløsning (endte med KS). Han var tilgjengelig for meg gjennom hele oppholdet og jeg og mannen min fikk enerom pga komplikasjoner etter snittet. Damene på barsel var så søte og snille at jeg ikke har ord for det engang Ikke noe ammepress, bare tilrettelegging og gode ord om at fleskabarn var unger de også, så jeg skulle at det rolig og la det falle seg naturlig, og gjorde det ikke det, så hadde de melk på lur til lille tassen min.

Selvom jeg fødte på den travleste tiden, og det var mange som fødte samme dag som meg, så følte jeg at jeg ble sett. Jeg var ikke bare enda en kvinne i en fødeseng, men en person som de engasjerte seg i.

Lillehammer er helt fantastisk i mine øyne, og de får jo ofte gode tilbakemldinger og kommer bra utav det gjennom undersøkelser. Dr Nakling er i en liga for seg selv, og får man ham som sin fødelege, da er man sikret at mor og barn blir så godt ivaretatt som overhode mulig :)

ære være LILLEHAMMER!!

jeg hadde en fantastisk fødsel der!!

man blir godt ivaretatt og de er dyktige.

de er nøye med syingen dersom det er nødvendig, nettopp for å slippe komplikasjoner senere.. jeg sydde 3 sting og det var så perfekt gjort at man overhodet ikke kan se det engang!

samt at de også har dr.Nakling!! han er meeget dyktig! og på 11 dager overtid blir man igangsatt uansett. siden det ikke er bra for baby å være der inne for lenge :)

jeg ble satt i gang etter 3 dager overtid fordi jeg var lei.. og begynte nesten å bli deprimert. dette tok de hensyn til og fødselslege Vestad (som også er en av de beste) mente at det ikke var noen grunn til å slite ut en mor før hun ha rukket å bli mor :)

masse cred til føde og barselavd på lillehammer!

skal aldri føde noe annet sted!! om jeg så bor i kautokeino neste gang så skal jeg dit! :P

Ikke nok med at føden på Elverum er elendig- jeg revnet som et stykke papir. Men om man er så uheldig at ikke alt er som det skal med den lille, må man jaggu være våken og alert! Hadde jeg ikke vært det så hadde de tatt livet av minien :o(

Jeg hadde det kjempe fint på Elverum jeg da, Var der med førstemann som det viste seg at var alvorlig syk . (fant ut det to dager etter fødsel). Kjekt med "kort" vei til Rikshospitalet.

Grunnen til at dem sliter litt på Elverum tror jeg er stadig utskiftning av personalet - noe som fører til at dem ikke kjenner hverandre godt nok når det oppstår kriser, feks et hastekeisersnitt.For å få de beste samarbeidsrutiner må de ansatte kjenne hverandre tror jeg. Uten at jeg kan henvise til noe forskning på det.

På Lillehammer var jeg nå. Der er det stappfullt hele tiden fordi alle vil føde der. Dem har jo også nordover oppover mot Dovre, Lesja osv. Synes ikke personalet hadde tid til så mye. Og dårlig erfaring med en av jordmødrene der. (det viste seg at hun egentlig var helt fin, men ble sur pga stress.)

Gjøvik har jeg lite erfaring med annet enn at venninna mi fødte sin første der. Var ganske fornøyd med det. Største minus med Gjøvik er jo hvis det oppstår problemer med barnet og det ikke finnes barneleger. De finnes på Elverum og Lillehammer.

Vil heller ikke anbefale Elverum, har født 2 ganger der selv. Revnet ikke sånn kjempe mye selv, men hadde andre negative opplevelser..... Har hørt at de ligger på første plass i Norge blandt fødeavdelinger når det gjelder revning ol...

Også gar jeg hørt om flere som kan ligge opp til 3 dager med rier, blir tynt lenge for at fødselen skal gå normalt. Selvfølgelig er det det beste, hadde ei på barselgruppa mi som lå med rier i 3 døgn før hun endelig fikk keisersnitt :(( det er vel lenge!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...