Gå til innhold

Ang. det og holde grøten varm under måltidet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?? Synes grøten egentlig blir fort kald. Det går jo ikke så fort med spisingen, begynte med smaksprøver sist uke, men er alt oppe i to posjoner hver dag:) Han sitter og gaper som en trostunge....hehe

Men jeg synes likevel grøten blir så fort kald. Rører jo en del i den også underveis, så mye grøt kommer i kontakt med romluft og blir kald....noen tips fra dere kloke damer der ute:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier faktisk å lage grøten så varm at jeg må blåse godt på hver skje.

Som du sier, så går ikke spisingen så fort, og det går fint an å bare blåse for hver gang barnet skal få en ny skje ;)

Så blir det mindre og mindre blåsing underveis, hihi :)

...og grøten holder seg varm! :D

Skrevet

Hei du:) Jeg pleier å ta en litt større bolle med varmt vann under grøt bollen. Da holder grøten seg varm hele måltidet;)

Skrevet

dette har jeg lurt på også!!

jeg begynner med kokende vann når jeg blander den og når jeg da har rørt den ut er den jo nesten kald :s

men heldigvis liker gutten min den om den ikke er så varm også ;) så da fant jeg ut at jeg ikke orket å stresse med det ;)

Skrevet

Hvis barnet spiser grøten selv om den er kald, så spiller det vel ingen rolle? Her i huset har vi aldri holdt grøten varm under måltidet...

Skrevet

Jeg gjør som hun ene over her,lager den glovarm og blåser på. Og om den blir lunka før skåla er tom så varmer jeg den aldri opp igjen. Han spiser den uansett.

Skrevet

bare lurer, er det så lurt å lage den glovarm, jeg har tenkt at da blir kanskje stoffene i mme som er i grøten ødelagte. For når man blander mme er det jo viktig at den ikke er for varm. Ikke vet jeg, bare noe jeg har tenkt. Her i huset liker mini varm, lunken og kald grøt, men de siste par dager har han spist så fprt at den ikke har rukket å bli kald :)

Skrevet

aha du bruker grøt som ikke inneholder mme, jammen da er det jo ikke farlig :)

Skrevet

Jeg også har tenkt det, at næringstoffene i grøten "dør" av for varmt vann, samme som både mme og mm!!

Det står på pakken her at vannet skal være 40grader, så jeg avkjøler vannet før jeg blander i grøten. Og det går greit for bebisen her igården hvertfall, å spise litt kald grøt! :)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Har tenkt mer og mer på at det er nok min subjektive følelse som vil ha grøten varm hele tiden, for mini griner ikke på nesen selv om grøten blir mer kald utover i måltidet:)

Vi bruker også grøt som blandes med vann:) Litt variasjon, så vi har havregrøt til frokost og risgrøt til kvelden:) Og ikke glemmer sviskemos som er en veldig hit:)

I dag skal han smake potet for første gang, lest man kan blande i vann eller litt smør:) Gleder meg til å se reaksjonen hans....

Klem fra meg:)

Skrevet

Jeg bruker en kaffekopp. Den holder bedre på varmen. Også kan man varme den før man f eks lager grøt oppi.

Her må bare lillegutt venne seg på at grøten blir bare kaldere og kaldere etterhvert under måltidet. :)

Jeg skal også prøve potet en dag. Blander potet og gulrot så den blir litt søt og så en liten smørklump. Jenta mi elsket det :)

Skrevet

Her gikk det også veldig fint med potet:)

Så neste skritt blir potet med gulrot og litt brokkoli etterhvert tror jeg:) Er så herlig å se han sitter og smatter og gaper....hehe:) Og ikke minst griser, måtte til og vaske trekk på vippestolen i dag:)

Skrevet

Snuppa mi slurper i seg både kald og varm grøt med stor iver, så det synes ikke være noe problem!

Skrevet

Nå er jo denne tråden gammel, men jeg er ikke her inne så ofte, og svarer et svar til ;)

Jeg kan da ikke tenke meg at næringsstoffene skal "dø" selv om grøten/mme er for varm.

Da ville sikkert ikke barnet vært like fornøyd og lagt på seg så godt?

Man koker grønnsaker til middag, skal det også da ha mindre næringsstoffer for det om?

Jeg har ingen tro på det, egentlig. Jeg gir den heller litt for varm og blåser på, så blir mini fornøyd ;) Han rynker på nesa så fort den er litt for kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...