Gå til innhold

Noen her med barn i en annen etasje en dem selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har barn som har soverom i en annen etasje enn dere sover? Hvordan gikk\går det? Hvor gammelt var barnet når dere flyttet han\hun opp?

Her så er det litt teit planløsning igrunn. Er ett soverom oppe, og 1nede. Hovedetasjen er nede med stue, hovedbad, lite soverom og kjøkken. Oppe er det ett soverom, lite bad og masse kott. Vi tenker på å legge 1åringen oppe, for da får han størst rom, og kommer litt unna stuebråket (stemmer, tv.. Er lydt her). Men virker jo upraktisk å ha han i en annen etasje en vi er. Nå sover han på vårt rom, men begynner å bli lei alle sammen. Han våkner x-antall ganger om natta kun for å leke. Hopper å spretter i senga, skriker etter at vi skal våkne osv. Håper jo at dette blir bedre på eget rom alene, men vet ikke helt. Han kan jo heller ikke sove på vårt rom i evig td. Men ser for meg at det blir en del trappeløping opp og ned hele natten, og jeg da ikke får en bra søvn. :s

Skrevet

guttungen har sovet i en annen etasje fra han begynte å sove rundt (da var han 2 mndr) Gikk helt fint det. Men hadde ikke flytta han om han ikke sov hele natta

Nå sover de begge i 2.etasje mens vi sover i 1.etasje.

Skrevet

Vi var så dumme. Han sov rundt fra han var 2mnd. Burde flyttet han da, men ville ha han i nærheten. Så når han ble 6mnd så ble han mer oppmerksom på omgivelsene og nå våkner han hele tiden for å leke.. Angrer på at jeg ikke flyttet han opp når han begynte å sove rundt.

HI

Skrevet

I huset vårt så er det 2 soverom på loftet, 1 i hovedetasjen og 2 i kjelleren. Kjelleren krever en god del oppussing, så vi bruker soverommene i de andre etasjene.

Barna våre, tre i alt, sover oppe. Den yngste har nettopp flyttet inn på eget rom, 9 mnd gammel, og de to eldste sover sammen på det andre rommet.

Vi sover på rommet rett under babyen. Hun våkner jo om natta, men den turen i trappa er verdt det. Dette er fjerde natten på eget rom. Første natta våknet hun 1 gang, andre natta 2 ganger. I natt våknet hun IKKE. Så får vi se hvordan denne natta går...:)

Jeg sover dessuten mye bedre nå som hun har flyttet ut, blir ikke liggende å høre på pusten hennes slik jeg gjorde før.

Har forresten også babycall.

Skrevet

Vi har akkurat det samme "problemet". 1 rom oppe og 1 rom nede. Men Vi har bestemt oss for og prøve det likevel. Hun kan jo ikke såve på vårt rom i evig tid som du nevner. Nå er hun straks 11 mnd. Rommet hun skal få blir nede.. Er spent på og høre hva andre tenker om og ha barnet i en annen etasje som foreldrene. Leiligheten er 68 km så vi hører henne godt hvis hun begynner og gråte på natten. Tenker også og ha babycall da, for sikkerhets skyld:)

Skrevet

Her så er det "heldigvis" lydt, og vi har jo babycall. Er spent på hvordan nettene fremover blir.. Bra at det er flere her som har forskjellige etasjer og at det går greit.. :P

HI

Skrevet

Tenker akkurat det samme som deg HI, vår lille er snart 7 mnd og sover fortsatt hos oss. Vi har 1 soverom i 1 etasje (vårt) og 2 nede i kjelleren. Vurderer nesten at meg og mannen tar det andre soverommet nede, hvertfall sånn i starten når han flytter inn på sitt rom. Har liksom ikke hjerte til å la han ligge der nede aleine, hehe.

Men, sånn for å komme til poenget; jeg kjenner et par stykker som har sagt at ungene har sovet myyyye bedre etter at de fikk eget rom! Så er slett ikke sikkert du må løpe i trapper hele natta. Ville prøvd hvis jeg var deg, funker det ikke kan dere jo vente litt:)

Skrevet

Men tenk litt over brannsikkerheten er du snill.

Om ungen ligger oppe og dere nede, så er det ikke sikkert at dere kommer dere inn for å få de ut om det begynner å brenne... Så uansett ville jeg valgt å ha ungene nede. Man kan ikke akkurat regne med at en liten unge våkner og kommer seg ut selv! evt skaff brannstige som dere også kan komme dere OPP med.

Skrevet

Vår lille har sovet i en annen etasje siden hun var 1 uke. I begynnelsen var det to ganger opp trappa, så en og nå ingen... Hun er 3,5måned nå.

Overlevde fint den turen opp, ikkeno problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...