LillyLilly Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Var på doppler UL i går og fikk konststert dårlig blodgjennomstrømning til bebisen. Det vil si at tulla er liten i forhold til forventet fostervekst alt nå. Så var jeg inne i dag og tok glukosebelastningen og jaggu var det ikke svangerskapsdiabetes der også. Da ble det ekstra kontroll og beskjed om at dette svangerskapet ender nok som forige gang, med en prematur og liten baby. Kombinasjonen dårlig blodgjennomstrømning og svangerskapsdiabetes var vist ikke helt heldig. Får vel trøste meg med at det blir UL en gang i mnd til å begynne med og så etterhvert oftere! Og ikke minst at jeg slipper å gå til fastlegen min som ikke gjør halve jobben sin en gang! Jaja, noen som kan komme med noen diabetes tips, har vist glemt alt fra sist gang!
*nr4isommer* Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 heji, så kjedelige nyheter for dere... Jeghar selv diabetes 1 men ettersom jeg har det så blir babyene ofte store. Jeg skal ha ks allerede i uke 36. Men er det pga dårlig blodgjennomstrømmning at jenta blir liten selv om du ha svangerskapsdiabetes?
LillyLilly Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2011 Ja. Det er vist sånn... Er vist noe komplikasjoner der som ikke går helt overens. Håper bare tulla vokser såpass at hun holder seg inne like lenge som storebror (Uke 35) men de virket ikke så kjempe positive på KK! Men føler meg jo betrygget med tanke på at de kontrollerer meg ofte... Det var bare ikke sånn det skulle være, men skal vel være glad for at de oppdaget det nå og kan følge med!
*nr4isommer* Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Hvordan var det å få i uke 35, hvor stor var førstemann? Min gutt født i uke 36 var hele 3680 og 51 lang! dette pga diabetesen OG at han hadde veeeldig mye vann i kroppen, gikk det 1 kg til vi dro gjem 9 dager etter så da var jo ikke vekten så gale likevell, var vist vannet han hadde i kroppen som gjorde at han var litt tung.. er det i bergen du skal føde?
LillyLilly Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2011 Storebror var 2070g og var 47cm da han ble født i uke 35. Så hadde samme "problemene" sist gang også. Når vi dro hjem 5 dager senere så var han 1798. Skal føde i bergen ja, håper jeg ikke må føde i ferien denne gangen også, det ble det bare rot av... Så håper tulla holder seg inne lenger enn d!
fiola78 Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Eg fekk mi jente i veke 28+2 på KK, i det svangerskapet var det og problemer med navlestrengen. Veldig flinke folk hadde vi rundt oss etter fødsel og i dag er ho ei aktiv liten frøken på fire år
*Mammsen Skrevet 4. juni 2011 #7 Skrevet 4. juni 2011 Sjekk opp i det å spise lavkarbo/LCHF (low carb, high fat). Det virker regulerende på blodsukkeret - sår en del på nettet om du søker Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå