Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Har en liten kattunge som er på bordet heeeele tiden. Vi sier bestemt "Nei" og løfter han ned, men han er like kjapt tilbake igjen.. og jeg begynner å bli lei! Han er bare inne og er sikkert høyt og lavt når vi ikke er hjemme..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Katter gjør dessverre som de vil. Har en 9 år gammel katt som fremdeles hopper opp på bord og kjøkkenbenken for å få tak i noe...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Mine kutta det ut når jeg snakka til dem et par ganger...
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Katter er forskjellige. Gir du dem ikke noe når de tigger, vil de normalt sett slutte. Hoppe på bord kan være vanskeligere, men vil nok fungere med noen:)
Gjest Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Ja, man kan lære en katt å ikke hoppe på bordet, på benker, i barnesenga osv. Du må bare være konsekvent og til slutt lærer katten. Jeg har til og med klart å lære katten å sitte før han får mat så alt er mulig:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Han får bare tørrfor og får aldri noe av det vi spiser, bortsett fra smuler ungene mister på gulvet..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Min kjempekatt kan sitte, gi labb, hoppe på kommando og gå pent i bånd. Men krigen om stuebordet.... Den har jeg tapt!! Han er innekatt da, så jeg slipper å ha hele hagen på bordet. Han tigger ikke om mat, er en kresen kar, men liker å ha full oversikt i huset. Det gjøres best fra høyt oppe. Så om du greier det, all ære til deg. Men om ikke... De gjør som de vil uansett!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Du må ta katten med en gang du ser det, og så holde han litt ned mot gulvet i nakkeskinnet, mens du lager en lav knurrelyd i strupen din. Dette er det katter gjør seg imellom når de skal vise regler. Men du kan bare lære katten å ikke hoppe opp mens dere er der For når musa er borte, danser til og med katten på bordet
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Pusen her har fått seg noen dusjer (vann på sprayflaske) når hun har gjort ting hun ikke skal. Det har fungert veldig fint på henne, hun gjør aldri noe hun ikke skal. Mens katten til søster'n min, ikke bryr seg om sprayinga i det hele tatt, han funker det å mjaue til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå