Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 31 og va på ultralyd i dag for å sjekke morkakeplassering. Når han målte hode på babyen min så var det 31 cm, over grafene på sjemaet! Legen sa at det ikke var noe å bekymre seg for og at alt så fint ut. Jeg klarer likevel ikke å la være å bekymre meg da jeg synes det var rart at hodet var over normalen mens magemålet var midt i mellom.

Noen som har erfaring med likende? Kan det være at hode omtrent er ferdigvokst og ikke vokser så mye mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist UL jeg var på så var mage/bein 4 dager mindre enn hvor langt jeg var på vei og hodet var 3-4 dager større enn lengden på svangerskapet..

Så er helt normalt.. Slapp av :)

Fosteret vokser i rykk og napp, og det er nå slik at de skal det og :)

Skrevet

Dette er ikke noe du trenger å bekymre deg over vil jeg tro.

Jeg fikk beskjed om motsatte. At hodet var lite i forhold til kroppen.

At det ville være ca. 32cm ved termin. Dette var i uke 35 (34+5).

Da hun kom så var omkretsen på 38cm,så man skal ikke tro for mye på estimeringen de gjør på ul. Hun kom 2dager over termin forresten..

Skrevet

Samme her, var nettopp på 3D UL, Er i uke 30. Og det kan være ganske store forskjeller på babyen ved disse målene.

Fikk disse målene på gutten min;

BPD 82mm (+3)

MAD 84mm (+4)

FL 56

Vekstestiminering var +6 %

Med jenta mi var vekstestiminering - 8 %

Jenta mi var liten da hun ble født, bare 2970. Gutten min er derfor et lite kilo større. Men jordmor sa at når man først hadde hatt en ukomplisert fødsel med en liten baby, ble det sansyneligvis ikke noe verre med en som var et kilo større. Jenta mi kom også med armen først og virket derfor større en hun egentlig var.

Skrevet

Har funnet alle måleskjemaene jordmødrene bruker for BPD, MAD og FL om noen vil måle selv og se hvor de ligger på kurvene (-: La de inn på bloggen min;

http://mammamuffinen.blogspot.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...