kinaputten Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 og han likte det, ingen protester Fikk kylling, potet, tomat og timian moset sammen. Nam nam. Heldig at han liker biter også og ikke klager. Føler at nå er han blitt så stor gutt, ingen liten baby lengre :/
Puppen og lillemor Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Så gøy.. Det er tydelig at det er flere enn meg som koser seg med å prøve ut ny mat på de små Snuppa mi har fått smake både skinke og kylling - men da i form av Hipp og Småfolk middagsglass. Men jeg lagde mos av laks, brokkoli og søtpotet til henne for en stund siden og den eeelsker hun.. kokte grønnsaker og fisk sammen med masse hvitløk, moste det og hadde i litt basilikum. Og det smaker supergodt - får lyst på selv liksom Og hun smatter og koser seg... og stinker hvitløk etterpå hehe Hvordan føles det forresten å være mamma i utlandet? Jeg og samboeren min vurderer å flytte ut av landet (han er ikke norsk), og jeg må innrømme at det føles litt skummelt. Jeg har bodd i utlandet før, men med barn føles Norge liksom veldig trygt og godt..
kinaputten Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2011 laks skal også prøves, er så bra at min mamma er her fortiden så jeg får tid til alt jeg skal i løpet av en dag, ikke så lett når pappan reiser hele tiden og man skal få til det hele alene, godt med mamma på besøk med andre ord Jo å være mamma i utlandet er ikke så værst det. Er jo vant til å bo her nå. Men lengten etter hjemlandet kom da mini kom til verden. Man har automatisk lyst til å være nærmere familien da tror jeg. Men men, man kan ikke alltid få det som man vil Og det er altså ikke det værste stedet vi har havnet. Har mange venner her nå med barn på samme alder, noen norske også og det hjelper veldig. Viktig for meg at mini hører korrekt norsk også og ikke bare min utvannede norsk blandet med dansk Skriver litt på bloggen min om hvordan vi har det her nede, bare å sjekke den ut hvis du vil vite mere. Ellers er du velkommen til å spørre om alt du lurer på. Helsevesenet her er det hvertfall ingenting å si på, fungerer veldig bra. Det mest negativer er 4 mnd barsel kun.....
Pumba78 Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 Her haaater ungen middagsglass men elsker fusk mist med potet ig broccoli. Bruker dere all slags krydder og hvitløk og sånn? Synes det blir litt smakløst uten. Vi kommer nok også til å bo utenlands en stund igjen men ikke før vi er ferdig ned babies, fy søren så heldige vi er her ned permisjoner og sånn (ikke med barnehager da...). Og jøje meg så herlig med mormor i nærheten.
Puppen og lillemor Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 jeg bruker stort sett alt av krydder, bortsett fra salt selvfølgelig.. I tillegg til laksemosen jeg nevnte over har jeg også laget laksemos med potet og gulerot (litt mer tradisjonell), delte den porsjonen i 2 - ene delen hadde jeg i ingefær, andre delen masse dill!! KJempe godt ellers bruker jeg mye basilikum, hvitøk, timian, rosmarin.. alt jeg kan komme på Det er å være langt unna familien min jeg synes er mest skummelt med å flytte til utlandet igjen nå.. blitt merkbart mer familiekjær av å få barn selv. Synes det er så utrolig viktig at barna mine kjenner besteforeldrene + at de får det norske ordentlig "inn" også.. slik at de blir like mye norske som noe annet. Jeg tenker slik at om vi bosetter oss i utlandet så vil jeg at barna skal være så norske at de føler at Norge er et like naturlig sted å bosette seg som noe annet.. Enkelt i teorien, kanskje ikke like enkelt i praksis.. Men planen vår er sånn i teorien å føde alle barna her i Norge - slik at vi kan utnytte den fantastiske muligheten med permisjon vi har her.
Puppen og lillemor Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 har forresten sjekket ut bloggen din costamummy, og leser den jevnlig
kinaputten Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2011 pumba, ja det er bare å bruke urter og krydder, du kan til og med bruke litt pepper. Og hvis du får tak i buljong uten salt er det en super base å lage mat på. Jeg bakte en kyllingfilet i ovnen og det jeg ikke brukte i går, har jeg froset i små porsjoner sånn at jeg bare kan tilsette i annen mat. puppen; det er det med å ville føle at barna blir mest mulig norske som jeg også tenker på. Har kjøpt drømmehagen på norsk, men siden mannen er dansk, så må mini se den annenhver gang på norsk og dansk hehe, men når mannen er borte, blir det norsk det går i, hehe (ikke fordi han ser mye på drømmehagen da, men han liker musikken) men har dere muligheten for å flytte, så er det jo veldig spennende og lærerikt å bo ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå