Gå til innhold

Volvo v50 og 2 barneseter.. Noen?

Anbefalte innlegg

Utfordringen er at far i huset er lang og dermed trenger å ha setet sitt helt bak for å kunne kjøre forsvarlig. Det betyr at det ikke er plass til noe babysetet bak han, storesøster sitter bak passasjer. Når jeg er passasjeren så går det fint, når far er passasjer har han knapt nok plass og det går kun for kortere turer. Sambo mener vi bare kan snu storesøster på 2,5, mens jeg ønsker hun skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, helst til fylte 4år.

Så til det som eegentlig da er spm: Er det fysisk mulig å plassere et babysete (maxi cosi) i midten, ved siden av en BeSafe? Eller er det bedre å koble ut air-bag foran, ha babysete der og mor (far) i baksetet?

Og må man til verksted for å koble ut air-bag hver gang såfall? Når en voksen skal sitte på vil man jo ha air-bag og når et barn skal sitte foran så må den være utkoblet så ser for meg at det blir styrete om man ikke på et vis kan regulere det selv...?

Sjekket ut bilproblematikken litt i seneste laget, for antok at det ville gå med babysetet bak han, og nå er det 5 uker til termin :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143262496-volvo-v50-og-2-barneseter-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

har vlvo V40 æ da! men vente nr 3 nu å skal ha jenta på 8 bak fører, gutt 3 bak pasasjer å baby i acta graco med base i midten bak :) :) har testa det å går akkurat :) men V40 e min bil da, når vi kjøre alle sammen eller ferieturer å lignende kjøre vi V70 men skal ha samme løsning i den :)

hadde volvo v50 da minste var nyfødt og eldste var 2,5 år..ble alt for lite plass uansett hvordan vi snudde på ungene.. skulle vi ut på tur så var vi litt krøpplinger etterpå.. ikke noe kjekt å ikke ha plass til føttene...problemet vårt ble også for lite bagasjerom når man skulle ha to vogner baki.. så vi kjøpte oss en v70 og det var stooor forskjell!! samboeren min er lang, men han har god plass til føttene og ungen god plass baki.. har bilen enda, og eldste er nå 5,5 år og nr 3 er på vei ;-) så holder en knapp på v70 en stund til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...