Gå til innhold

da fant vi ut noe av problemet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste uka begynt å tro at snuppa hadde fått kolikk da hun skrek så utover kvelden. Var hos helsesøstra igår og da ble hun veid, hadde da gått opp 320 gram på 2 uker. Hun er forresten snart 4 uker. Dette var visst i underkant lite.

Hun har kavet voldsomt med puppen den siste uka. Har spist godt i ca 5-7 minutt før hun måtte ha hatt seg en pause. Når hun da vil ha mer klarer hun rett og slett ikke ta tak igjen. Har prøvd og prøvd. Ser hun vil ha mer mat og når hun ikke klarer ta tak begynner hun å grine og vi er inne i en ond sirkel hvor hun nekter å ta puppen. Så igår pumpet jeg meg etter at hun var ferdig ammet og ga henne det på flaske, noe som gikk helt strålende og det endte opp med at vi hadde en strålende baby resten av kvelden. Første kvelden det har vært stilt. Mett og fornøyd.

Men lurer veldig hvorfor hun ikke tar puppen på runde nr 2 også tar hun venstre bryst bedre enn den på høyre.

Hadde en liten mistanke om at hun fikk i seg for lite mat. Syntes nesten det var bedre å høre enn at hun hadde kolikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, akkurat sånn holder jenta mi på 4 uker på også. Er den siste uka hun har holdt på sånn. Kaver fælt ved puppen. Slipper puppen hundre ganger og skriker. Hun suger ofte ikke fælt lenge før hun begynner sånn heller. Hun kan umulig få i seg mye på den måten.

Hun har også blitt mer urolig samtidig med dette...

Skal veies over helga, så får se da om denne tulling går ut over vekta.

Hva sa helsesøster til deg da? Var det første gang hun fikk flaske?

Skrevet

Sånn har min jente på 5 uker vært siden hun var 2 1/2 uke gammel, og jeg har også vært inne på tanken om kolikk. Når hun først blir grinete og hyler må vi roe henne leeeenge før hun tilslutt godtar puppen igjen, sånn ca kl 0200 om natten....... har prøvd å gi henne flaske, men hun er så rasende og overtrøtt at hun nekter. Her må vi gå med henne på skulderen for at hun ikke skal gråte, eller så må hun ligge på stellebordet. Hun raper masse når vi har henne på skulderen, så jeg tror nok det er luft hos prinsessen min som er problemet:) Har gitt henne miniform et par dager, og det hjelper på.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at hun ikke skulle sove mer enn tre timer i slengen, om hun gjorde det skulle hun vekkes å gi henne mat. Men foreløbig sover hun ikke så lenge. Fikk ikke pratet skikkelig med henne igår da det var felles treff på helsestasjonen. Fikk litt tips om å massere henne under bena for å se om hun roet seg. Ser ikke ut til at det funket. Hun fikk heller ikke sovne med puppen, da skulle hun vekkes for å få i seg mer mat. Ikke lett da hun er kanon trøtt.

Ga henne første gang på flaske igår kveld og fortsetter hun å kave med puppen må vi bare fortsette med det. Jenta må få i seg nok mat.

Skal tilbake om en ukes tid for ny vekt kontroll, får da snakke med helsesøstra vår. Blir å be henne om hjelp ang amminga da.

Nå etter at hun får i seg nok mat sover hun stort sett bare, ingenting mer hyl og skrik. Men er jo et srev med den pumpinga da.

Skrevet

Jenta mi har vært helt ekstremt urolig i hele dag. Tar nesten ikke puppen, bare kaver og skriker :( Så prøvde flaske med mme to ganger etter amming (det lille hun spiste av puppen). Første gang jeg prøvde flaske, og hun tok den uten priblem. Spiste en god del av flaska.

Så hva gjør jeg nå? Hun er jo tydelig sulten... men, styrer så fælt ved puppen at hun ikke blir mett... Og fortsetter jeg med flaske, så vil hun vel ikke ha puppen mer :(

Skrevet

Hei alle sammen

Jeg haddet det akkurat likt da jeg fikk min baby.... Det var et slit uten like, kavet, gapte, gråt og ble helt oppgitt. Etterhvert blir man jo litt oppgitt som mamma også...

Vi sjekket han hos kiropraktor, egentlig aller mest for å være sikker på at han ikke hadde fått for hard medfart under fødselen, og nær venn er spesialist på spedbarn. Han hadde faktisk en ørliten låsning i nakken og etter 2 behandlinger var alt borte! Problemet var at da han ble lagt til puppen, ligger hodet litt vridd, dette fremprovoserte "vondt"-en i nakken hans og derfor så mye kaving og tårer. Med flasken lå han bare på armen/fanget og derfor ingen anstrengning.

Det er ikke sikkert dette gjelder for noen av dere, det tar jo ofte litt tid med amming for begge parter, men det er bare et lite tips å ha i bakhodet hvis det ikke blir bedre:-))

LYKKE TIL!

Skrevet

Om barnet ikke tar puppen, men heller flaske, så skal dere ikke prøve for en hver pris med puppen.. det er da mange flaske barn også, de har da vokst og lagt på seg helt fint de også :) ikke tatt skade av det hvertfall.. ;) nei, synes de legger for mye vekt på dette med amming.. om det er noen som sliter mere enn andre, og virkelig har prøvd (som det virker som dere hvertfall har gjort) så er det da ikke noe i veien for at barnet får flaske i stede :) det viktigste er vel at ongen får mat ;) nei, gjør som dere føler for selv, endten det er flaske eller pupp ;) Jeg selv vurderer flaske, for mini her biter sååååå himla mye, og skikkelig river.. så her er det meget såre vorter for tiden.. blir vel det etter 2.5 mnd med slik beh.. :-/

Skrevet

Igår holdt vi på fra 20-0230... fikk gitt hun pupp og prøvde å gi henne flaske etterpå, men de 10 min jeg brukte på pumping var tydligvis aaaaaaaaalt for lenge å vente for dronningen. La henne i vognen etter en stund på skulderen og fikk i henne 20ml fra fra flasken..

Uten at det hjalp noe særlig, bare hyling og skriking.. tilslutt hentet samboeren min frem støvsugeren når hun lå ved brystet mitt og skrek. Med engang den ble tatt på, tok det 4 sek og hun tok puppen. Matet henne fra begge bryst, rapet, fikk smokken i, la henne på brystet og hun sloknet med en gang!

Skrevet

Hvor lenge patter de fra brystene deres??? Snuppa mi suger godt i seg i 5-6 minutter. Hører hun svelger godt unna. Syntes ikke det høres så veldig masse ut. Men hun sovner etterpå så regner med hun er fornøyd da. Skal da ha puppen på nytt etter 2 timer.

Etter at jeg vi startet å gi henne flaska på kvelden etter at jeg har ammet har vi fått en helt ny baby.

Skrevet

Carina, høres ut som du har funnet en løsning, men forstår godt at du kun vil amme henne ( sålenge man har melk til det, så er jo det det enkleste) . Har du sett om hun kun snur seg til en sidee med hodet? Som andre har nevnt, så kan det være nakkestivhet, og at det er derfor hun ikke tar den andre siden. Det kan jo også være at dersom du ammer henne på den andre siden på tvilling-metoden, fungerer? Eventuelt ta kontakt med ammehjelpen.no =)

Lykke til!

Skrevet

IDag ringte jeg barsel poliklinikken på sykehuset der jeg hører til. Fikk et tips igår at jeg kunne ringe de om man evt plagdes med ammingen. Fikk komme dit idag. Hun ba meg legge tulla til brystet så hun fikk se. Og hun sa bare jeg ser problmet med en gang. JEg har lagt henne feil til slik at hun ikke får skikkelig tak. Merket med en gang på jenta at hun fikk tatt skikkelig i når jeg la henne slik. Slik jeg har hatt henne liggende til brystet har hun klemt av melkegangene og hun har fått for mye vri på nakken. Og jeg skulle slutte med flaska, heller la henne drikke fra kopp om det ikke bedret seg. Ble det ikke bedre skulle jeg komme tilbake.

Og den erfarne pleiern var ikke enig i at hun hadde lagt på seg for lite. Var normalt det hun hadde lagt på seg,

Så om det er flere som plages, sjekk om det er barsel poliklinikk der du bor så kanskje du kan få hjelp på dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...