Gå til innhold

Hei alle mamma´r:) På en måte litt ny...mulig vi skal til med tredjemann:)

Tone Marie 34 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, hei! Spennende å være i tenkeboksen med nr 3:) Her er nr 3 på vei, eller hun er vel egentlig snart ute;). Storebrødrene er snart 4 år og 1,5 år. Vi gleder oss til å fullføre familien med vårt tredje barn og tida framover:) Lykke til med tenking!;)

Heisann. Her tenkte vi også på nr 3. Mann min og jeg er begge 28 år: Har en gutt på 8 år og ei jente på 1 år... Vi tenkte å prøve fra høsten av kanskje... 2-3 år mellom barna tenkte vi var greit..... Men det trenger vi ikke tenke på lenger for til høsten kommer nr 3 ;) Fort gjort... hehehe... jeg også gleder meg veldig til å bli trebarnsmor og få familien "komplett" :D (Ikke for det.... kan godt hende det kommer en skikkelig attpåkladd om noen år, men akkurat nå er jeg mer enn fornøyd med svangerskap ;)

Ååå,så spennende for dere begge da:)! Gratulerer! :) I og med at vi begge er 33 år,så har jeg ikke så lyst til å vente i to-tre år for evt tredjemann....meeeen,det blir jo travelt med bare 1,5 år mlm de to minste..hehe...men det skal vel gå fint! :)?? På en måte like greit å få de tett,man gjør jo det samme med disse små,mtp rutiner o.l...:) Men jeg føler litt på det overfor de 2 vi har..at tiden blir knapp,og at jeg "stjeler" tid som vi egentlig skulle brukt på de...mange rare tanker i hodet..:) Men kan jo ikke tenke slik heller,de får jo uansett glede av hverandre disse ungene:)! Men hvordan er hverdagene deres da? travelt?

Hei

Har man først begynt å tenke på nr 3 så blir det vel før eller senere:)

Høres travelt ut med to små fra før...!

Vi tenkte leeeenge på nr 3, og nå kommer hun i juli! Søstrene blir da 9 og nesten 15 (jeg er nettopp blitt 36). Dette svangerskapet er en familiebegivenhet og veldig gøy. De store jentene er kjempeengasjerte og leser bøker om svangerskap, fødsel og babyer og har vært med på UL. Vi kommer til å få mye hjelp med den lille, og hun kommer til å bli bortskjemt...

Lykke til uansett - om dere setteri gang snart - eller om dere venter:)

Hei igjen!

Hverdagen, ja... Nå har ikke nr 3 kommet enda, men kan jo ta litt om hvordan tiden med to små og svangerskap har vært:) Dette svangerskapet har vært litt tungt. Minstemann begynte i bhg i november og det har blitt vanvittig mange sykedager på oss, og jeg har først slitt med jernmangel og noen runder med omgangssyke og diaré og influensa osv. Føler liksom jeg har tatt imot alt, og det har vært tungt å gå fra den ene sykdommen til den andre. Vinteren virket veeeeeldig lang og tung. Samtidig har jeg denne gangen slitt med bekkenløsning fra ganske tidlig i svangerskapet... Jeg har vært avhengig av å ha en mann som stiller opp og tar mesteparten av jobb med hus og unger. Jeg klarer jo så klart ikke å la være å gjøre noe, så stort sett har jeg gjort litt mer enn hva jeg burde, men det har i grunnen gått greit. Iallfall nå i etterkant kan jeg si at det har gått greit:P Men er nok en grunn til at jeg føler meg ekstremt ferdig med graviditet nå, ja;) Samtidig angrer jeg ikke det valget vi har gjort, å få 3 barn såpass tett, selv om det har vært hardt for kroppen min. Jeg blir 30 nå i sommer, og syns det er veldig greit å, rett og slett, bli ferdig med svangerskapene så fort som mulig;) Tanken vår har da vært at ungene vil få mye glede av hverandre og være litt på samme nivå mens de vokser opp og også i voksenlivet seinere. Dessuten ønsket vi å få unnagjort baby- og småbarnstida ganske sammenhengende, så når vi er ferdig med den, er vi ferdig med den.

Hverdagen etter at knerta kommer til verden regner jeg med blir hektisk og slitsom, men jeg føler meg også veldig heldig som får ha barsel- og nyfødtperioden i juni, den lyseste tida i året:) Det tror jeg nok kan gjøre ting litt enklere. Men nå er det jo ikke alltid slik at man kan planlegge akkurat når babyen skal komme, da...

Jeg ser også fordelen med å ha noen år mellom barna, slik som J3F over her. Virker veldig koselig å ha et 3. svangerskap som er en familiebegivenhet som man kan dele så fint med de store barna:) Men vi følte at dette ikke passet for oss. Vi var begge veldig klare på at når vi først var i gang ville vi "gjøre oss ferdige".

Annonse

Hei igjen!

...ikke bare-bare med stor aldersforskjell heller (nevnte nok bare de positive sidene i sted, siden de er i flertall). Hormonell tenåring og gravid mor i samme hus...trenger vel ikke utdype visse utfordringer der! Og det er utfordringer mht å finne på ferier og fritidsaktiviteter som alle liker.

Vi hadde nok også fått de to siste mye tettere om det ikke hadde vært for mye sykdom.

Spiller i det store og hele ingen rolle - en gleder seg jo like mye over de barna en får uanset:)

Helt sant, J3F:) Man gleder seg like mye over barna uansett:) Ønsket i grunnen bare å si at jeg tror ikke aldersforskjellen mellom barna er så viktig, det er fordeler og ulemper ved det meste;) Man må gjøre det som føles riktig. Vi som er her kan jo bare dele våre erfaringer, meninger og følelser rundt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...