Gå til innhold

Raynauds fenomen, eller sopp/bakterier?

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig blitt heelt kvitt sårheten på brystknoppene etter 6 uker og 5 dager! DEILIG! meen.. Jeg har fortsatt vondt under amming! overkommelig, men skikkelig ubehagelig og vondt. (!!)

Lurer på om dette kan komme av at jeg har Raynauds fenomen? Dette fikk jeg påvist av helsesøster..

Eller er det en sopp-infeksjon jeg har pådratt meg som er årsaken til smertene? Får ofte vondt inni heele brystet, men ikke alltid..

Noen opplevd det samme?

Fortsetter under...

Hvorfor mener helsesøster at du har Raynauds fenomen? Veldig typisk for Raynauds er at det hjelper med varme, i tillegg til en del symptomer beskrevet på http://ammehjelpen.no/artikkel/157/Raynauds-fenomen

Soppinfeksjon kan ofte føles som piggtråd dras ut av brystet, det gjør gjerne vondt etter amming og ofte (men slett ikke alltid) har barnet hvitt belegg i munnen.

Hun så på brystene mine. (Ammet når jeg var der) Jeg har lest alt på ammehjelpen.no.

Og ja, det hjelper med varme og lett trykk mot brystene/knoppene.

Det svir bare, inni brystene.. Vanskelig og beskrive.. Gjør mest vondt etter amming, og litt vondt innimellom ellers..

Datteren min har ingen tegn til sopp i munnen.

Hold brystene gode og varme, bruk ullinnlegg hele tia og helst ulltrøye/ullgenser også. Jeg hørte om ei som måtte lage seg et "telt" av ullpledd (viktig at det er 100% ull, det tar ikke så lett fyr) rundt en vifteovn/varmeovn og sitte inni der når smertene var på det verste. Prøver du med nattlysolje, kalsium eller magnesium? Det tar tid før virkningen kommer, så du kjenner nok ingen forskjell ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...