Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da ble det pergo på meg, JIPPI!! :)))

Måtte nesten beherske meg for ikke å kjøpe ei flaske vann sammen med pille-eska å ta den første tabletten da jeg hadde henta ut resepten, hehe..

Men, så skal jeg ta blodprøve 14 dager etter siste tablett, men da er det jo pinse!! Er det krise om jeg tar den prøven om 16 dager i stedet tro...?

Og er det en uke etter siste pille at el skal komme...?

Spent og forventnigsfull jeg nå¨!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha el 5-10 dager etter siste pille er tatt :)

Jeg fikk el nå på dobbel kur på dag 10. Jeg testa etter el fra dagen etter siste pille jeg..:P så var jeg sikker :)

Skrevet

Ja det tenker jeg også å gjøre, teste i en utvida periode så jeg har noe å sammenligne med, heh!

Med dag 10 mener du at el kom 10 dager etter at du tok siste pilla?

Takk for svar, man lurer jo på alt i disse tider, tilogmed ting man trodde at man hadde taket på, haha!

Skrevet

Ja, fikk el 10 dager etter siste pilla. :) (syklusdag 19)

Jeg har aldri fått positiv eltest før, så gjett om jeg fikk sjokk når den slo ut positivt :) da funker det hvertfall :)

Har du enkel eller dobbel?

Skrevet

Ååå, det gav meg håp. Jeg har heller _aldri_ fått en positiv el-test og gudene skal vite at jeg har tisset på noen tusenlapper nå ja, hehe!

Jeg har enkel kur nå, deretter skal jeg ha en pausemnd før jeg går på en dobbel hvis ikke detta hjelper... wææ, blir jo LITT forventingsfull når jeg regner meg frem til at el bør komme rundt neste helg eller så :) Og etter det er det bare å vente på IKM... skal si livet dreier seg om venting for tiden ja! :D

Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

Okei, jeg fikk dobbel m en gang..:)

Kroppen har jobbet fælt, før under pg etter el har jeg hatt veldig vondt i magen.. Sterke menssmerter liksom... Så var nok elsmerter :)

Ja den ventetida er min største fiende :P de 2 ukene frem til ikm dreper meg :-p men men... Er veldig forventningsfull jeg også, første pergokur og fikk el... Wohoooo :))

Vi har prøvd i snart et og et halvt år... Fikk påvist pcos pluss insulinresistens i januar, så glad jeg gikk såpass "tidlig" til utredning :)

Hva med dere?:)

Skrevet

Vi har prøvd i ett år, det vil si jeg slutta på prev (cerazette) for ett år siden, og mensen kom ikke. Begynte med provera i februar og har gått tre kurer med den.

(Har tidligere vært prøver i 4-5 år i et annet forhold, men da var pcos min verre og daværende mann hadde dårlig kvalitet.)

Nå har jeg ikke pcos, bare laaaaaange sykluser og supersjelden el. Jeg er _veldig_ spent på åssen denne pergokuren kommer til å resultere, hehe.

Merker også at kroppen jobber fælt, jeg er kvalm og det svir i nakken av hetetokter så og si konstant. Og magen ja, det kjennes at noe skjer for å si det sånn. Skal ha el om ca 8 dager jeg da... SÅ spent på om den dukker opp, så skal begynne å teste tidlig ja!

Skrevet

Håper pergo funker for dere! Jeg har pcos og har gått på to enkle kurer nå og har fått EL av pergo selv med eggstokker fylt med cyster så det er absolutt håp for dere!! :) Har ikke blitt gravid enda da, men er ved godt mot siden jeg har fått påvist EL via blodprøve :) Jeg tok den forresten på dag 23 :)

Skrevet

Jeg går også på pergo, men fikk ikke el på dobbel pergo, så nå er jeg på trippel pergo (skal ta siste tablett imorgen) Har ikke hatt noe pausemnd, men måtte gå på provera for å få tr før jeg begynte på pergo begge gangene. Har pco og egentlig ikke så mange cyster, men kroppen er bare svæææært lite samarbeidsvillig.

Jeg har fått beskjed om å ta blodprøve på dag 23. Og forrige gang fikk jeg ikke påvisst el, men krysser fingrene for at trippel pergo gjør susen og gir meg el om en ukes tid eller no;)

Lykke til til dere pergojenter, håper på positive resultater hos oss alle sammen veldig snart:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeeeess!! Positiv EL-test!! I går med strimmel og i dag med CB digital! Er så spent!!! :))

Skrevet

når dere tok blodprøve før mensen, hva lå den på da?

Skrevet

Gratulerer så mye Linen med positiv el-test.. Hvilke syklusdag er du på nå?? Jeg er på syklusdag 19 med trippel pergo og har enda ikke fått positiv el-test:( Det stikker og "river" ned i eggstokkene og har gjort det i over en uke nå, men det ser ikke ut som om jeg får el denne gangen heller.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bare en oppdatering på hvordan det går: Etter første enkle pergo-kur er jeg GRAVID!!!! :) :) :) :) Helt sjokkert!!!

Håper jeg ser dere i 1.tri snart! :)

Skrevet

hei dere!

bare lurte på det....når en har noenlunde(31(-34) dagers syklus) regelmessig mens, er ikke det en indikasjon på at en har eggløsning??

Skrevet

Gratulerer så mye Linen:)

Jeg fikk dessverre ikke el på trippel pergokur heller og er nå sendt videre til fertilitetsklinikken.. Imens jeg venter på innkalling så skal jeg prøve trippel pergo en runde til..

Prøver på nr. 3..... : Man kan faktisk ha regelmessige sykluser uten å ha el hver gang.. Det er ikke mitt tilfelle, men har lest om andre som har opplevd det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...