Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Overskriften sier vel det meste... Men problemet er altså at jeg fullammer. Husker dette det de andre barna også, men denne gangen syns jeg det er ekstremt til "røyting".. Takker meg lykkelig for at jeg har så mye hår, ellers hadde jeg vel vært skalla nå Babyen er bare 5 måneder, så jeg hadde jo håpet å sitte igjen med litt hår på hodet innen jeg gir meg med ammingen Noen som har noen tips??
Flaggermusa Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Samme her, og jeg ammer ikke så tror ikke det har noe med det å gjøre. Jeg spurte en frisør og hun sa det ikke var noe å gjøre med det. Måtte bare vente til kroppen var ferdig å kvitte seg med håret. Når man går gravid så konsentrerer kroppen seg kun om graviditeten og da glemmer den å kvitte seg med hår osv. Så når man har født så må kroppen kvitte seg med det overflødige. Det er utrolig irriterende! Kan jo strikke en genser med alt som ligger igjen i sluken på på hårbørsten. Jeg fødte i januar og det er fortsatt ille Det skader jo ikke å ta noen b-vitaminer da som skal være godt for hud, hår og negler
Fru Pinne Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Har akkurat samme problemet. Røyter verre enn en bikkje og finner hår alle veier i huset, til å med i småen sine bleier... Og sluken i dusjen tettet seg ca en gang i uken. Jeg ble så lei at jeg gikk rett til frisøren og klippet meg. Masse. Jeg gikk fra å ha langt hår til en kort bob Det har selvfølgelig ikke hjulpet på røytingen, men det var utrolig godt å få vekk det pistrete livløse håret. Og hårene som ligger rundtom er ikke så lange så det virker ikke så voldsomt lenger
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Huff ja, kjenner meg igjen. Ligger hår overalt! Men da skal jeg prøve B-vitaminer =) Takk for tipset =)
<3Mamma til 3 <3 Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 At du mister hår etter fødselen kommer av alle hormonene du har og får etter fødselen, tar en viss tid før kroppen stabiliserer seg og slutter og røyte Kjøp deg vitamin B12, noe som er knall for hud og hår Men sjekk om du kan spise det siden du ammer, er ikke helt sikker på det Hilsen en Frisør
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Jeg ammer heller ikke, men har røytet helt vilt i 2 mnd nå. Har akkurat begynt å avta nå heldigvis. Har masse tykt hår til vanlig, så for min del var det skikkelig godt å få tynnere hår, men det ble kanskje i tynneste laget nå på slutten. Ble mye fortere fett enn før. Jeg tror det hører med dessverre, amming eller ei. Ellers kan det jo være at ammingen tærer på næringen i kroppen din, at du f.eks får for lite b-vitamin. Du kan kanskje dra til legen å ta en blodprøve for å se at alt er som det skal
Blt Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Aha, er det derfor jeg mister så mye hår! Jeg har hatt samme problemet, men har egentlig ikke tenkt at det var pga fødsel.. Men det var det jo greit å finne ut av! Jeg går med hår i strikk hele tiden, for ellers så flyter det bare over...
Ante:) Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 Huff, ja mistet mye hår jeg og. Sluttet når jenta var ca 5mnd.. Og nå..hehe! ser jeg hvertfall ikke ut, for nå skal håret vokse ut igjen. Mange små korte fjoner som stikker ut her og der i sveisen:) Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å se om B vitaminer fungerer..
Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :) Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 Dette er akkurat som hos meg, masse små-hår som stikker ut her og der Da skal jeg sjekke opp b-12 og b-vitaminer Takk for tipsene =)
Pumba78 Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Vit B går bra, og omega 3 er bra for hår og hud. Vit B gjør ikke at man mister mindre men det vokser visst ut igjen kjappere. Jeg ser ikke ut, vokser så ekstremt mye ut langs hårfestet, har 1cm lang "pannelugg" langs hele huet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå