Gå til innhold

tips mot hard mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

guttungen på 18mnd, sliter mye med hard mage, og har egentlig gjort det hele sitt liv!

det vil si at han har hatt en periode fra han var 12-16mnd hvor han har vært mye bedre.

vi har alltid måtte bruke malt og sviske i maten, men nå som han spiser bare "vanlig" mat syns jeg det er vanskelig å vite hva jeg kan gi som kan hjelpe! han spiser ikke banan, (kanskje litt i barnehagen) men spiser druer hver dag, og litt rosiner innimellom.

hvis noen har noen tips om hva han bør spise mer av, og hva han ikke bør spise så er jeg takknemlig for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldsten vår ble forstoppet av banan!

Jeg gir ham joghurt og han får avføring ganske raskt etter det.

Skrevet

UTEN TVIL! ;)

Vi gir Udo's Choice i grøt og annen mat det passer å ha det i.

Det er en olje med omega 3 fettsyrer, og smører tarmen som bare det :)

Kjøpes på helsekost!

Skrevet

av og til hjelper det å bade ham i badekaret. Jeg har lest en eller annen plass at varmt vann slapper av anus-regionen som hjelper med avføring!

Skrevet

Jenta mi har også hatt perioder hvor hun har vært plaget med hard mage. Det var så ille at hun begynte å gråte hver gang hun måtte bæsje.

V i dro til legen for råd og han anbefalte oss å gi henne laktulose. Fungerte som søren og jeg tror det tok omtrent 3 dager så hadde hun ikke hard mage lenger.

Legen anbefalte også å gi masse vann (tilby hele tiden). For hvis hun fikk mye fiber så kunne det føre til hard mage dersom hun ikke hatt nok væske i kroppen.

Skrevet

maltekstrakt i i lunka melk

Skrevet

Biola eller q-melk med melkesyrebakterier. Mini elsker biola yoghurt. Det setter fart på sakene :-)) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...