Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har blitt skikkelig sutrete og klager nesten hele dagen, nesten som han virker misfornøyd. Ingenting er bra nok lenger, kan nesten virke som han kjeder seg. I tillegg har han blitt vanskelig å legge både på dagen og kvelden og det blir MYE hyl og skrik hver dag og kveld... og natt... Begynner å bli skikkelig lei dette nå.

Prøver å gjøre litt forskjellige ting med han på dagtid; litt i babygymen, litt i lekegrinda, litt i vippestolen foran tv, prøver å synge litt og ut å gå tur i sportsvogna så han får sett litt. Stort mer rekker vi ikke i løpet av en dag i mellom tre lurer og mat.

Jeg prøver å ligge mye på gulvet sammen med han, for det er ikke lenge han gidder alene før han begynner å klage. Han snur seg på magen med en gang han blir lagt ned, men da tar ikke lang tid før han begynner å stønne og bære seg så jeg snur han tilbake, men det er rett rundt igjen og stønner og klager... Og sånn går nu dagan...

Vi slet de tre-fire første mnd med kolikk, og rundt 4 mnd alder virket det som ting normaliserte seg og vi pustet lettet ut. De to siste mnd har vi bare kost oss med en stort sett glad og fornøyd baby.

Nå føles det nesten som vi begynner på nytt igjen.

Han har siklet masse og spist på hendene sine siden to mnd, men virker ikke som det kommer tenner, kan ihvertfall ikke se noe. Jeg prøver å legge han når jeg ser trøtthetstegn etter ca to timer våken.

Har spurt helsesøster om hjelp ang legging, men hun hadde ingenting å komme med, og sånn har det i grunn hvert med alt vi har spurt om. Har derfor ikke noe særlig til overs for helsestasjonen...

Huff, det her ble mye klaging fra min side. Men nå begynner jeg å bli så sliten og lei og rådløs. Hjelper heller ikke at alle jeg kjenner med baby har det så fint og flott og harmonisk...

Er det kanskje noen som har det på samme måte el lignende? Hadde vært veldig deilig å bare høre at vi ikke er alene om dette.

Tips tas imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, høres ut som våre to ble skilt ved fødselen! har ei jente på 5 1/2 mnd(som nå sitter på fanget mitt...umulig å få svart på innlegget ellers...bær over med ingen store bokstaver og eventuelle skrivefeil!). hun fikk kolikk da hun var ca 3 uker, det varte til for en mnd siden. hun er ikke plaget lenger, men det skal ekstremt mye til for å glede og underholde henne og ekstremt lite til for å gjøre henne sint!

er hun først blitt sint er hun veldig vanskelig å roe. tror det er typisk for mange kolikkunger.

mistenker at hun er i kategorien high need baby, da hun krever fullt fokus mye av tida, har problemer med dagsovingen, har tullet mye med amming osv.osv.

her har hun siklet som en tsunami i over 3 mnd! nå titter 4(!) "gravstøtter" frem nede i underkjeveven.

hovedproblemet her er vel at hun har blitt ekstremt hjemmekjær. vil også helst bare ammes når jeg ligger, jippi...hun er totalallergisk mot kafébesøk og kjøpesentere, dvs der mor evt kunne kost seg. så blir et utrolig asosialt liv når hun bare lager kvalm de gangene jeg prøver å ta henne med meg på ting.

hun har ikke begynt med sportsvogn enda da. de roligste stundene jeg har i løpet av en dag er når jeg triller manisk rundt på vogna i all slags vær sånn at hun skal sover mer enn 30 min...

ingen god råd, men du er ikke alene!

klemmer fra meg og min nå veeeeeldig sure jente.

Skrevet

Hei,

Kan det skyldes at tenner er på vei?! For samma gjorde nurket mitt fra han var ca 4mnd gammel, han siklet i ett, jeg måtte skifte smekk ofte, tygget tunga si, spiste på fingerene sine og alt leker han kom over bet han på dem...Det klør visst fryktelig i gommen sin.. Ca 1 mnd etter det dukket den første tanna opp, på selve påskeaften. 4 dager etter på kom den andre tanna. Nå er han bare 6,6 mnd gammel og har allerede fått 5 bitte småe tenner. Det sies at den tida før den første tanna kommer som er verst, og det stemmer en prikk hos meg.

Hva med å kjøpe Dentinox og smøre på gommen hans og sjekk om det kan være det?! Om du prøve det ut, test litt på han først før hele gommen smøres på. For det er en del unger som reagerer fryktelig på det.

Forresten når han "nekter" å ta formiddagslurene sine, og jeg ikke har tid å gå turer med han evt dårlig vær, må jeg ty til et knep, nemlig å bare legge han i vogna på et kjølig rom, triller han han fram og tilbake helt til han sovner av :)

Du får lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Gulljentene; fint å høre at det finnes flere med sure unger, hehe :) Her i huset blir det også mye sitting på fanget, men det er slitsomt det også, for han klarer jo ikke å sitte i ro i fem sekunder en gang. Mye kaving med armer og bein! Trøsten må vel være at det går jo over etterhvert...

Ane Elise; skal prøve dentinox, kan jo være kommende tenner som plager han. Han har jo holdt på med sikling og spising på hender i fire mnd nå, så hadde vært fint hvis det kom noe snart!

Ha en fortsatt fin dag jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...