Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har ikke jobb for øyeblikket. Har noen vakter innimellom som jeg sier ifra om på meldekortet. Nav som sa jeg skulle gjøre det slik. Men hvor mye kan jeg jobbe før jeg ikke får mer dagpenger? I sommer har jeg fast sommerjobb, men det er jo bare 8uker. Etter dette vet jeg ikke, men håper at jeg får flere vakter etterhvert. Planen til høsten er hvertfall å være vikar\tilkallingshjelp og ta mer skole, og da har jeg jo ikke rett på dagpenger. Skal jeg bare si opp dagpenger da? Må jeg fortsette å sende meldekort? Grunnen til at jeg lurer på dette er at nav nevnte noe om at så lenge jeg ikke har en 100% stilling, så skal jeg sende meldekort, men jeg kommer ikke til å gå tilbake i 100% med engang, skal som sagt ta mer skole, og jobbe ved siden av. Skolen er deltid og vet ikke hvor mye jeg skal jobbe. Og har jo ikke rett på dagpenger da tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Om du jobber mere enn 50% i en meldekortperiode (14 dager) så får du ikke dagpenger den perioden. Om du jobber over 50%sammenhengende mer enn 3 dagpengeperioder (6 uker) så mister du retten til dagpenger og må søke om gjenopptak av dagpenger igjen når du begynner å jobbe mindre igjen. Gjenopptak av dagpenger er en langt raskere prosess og du trenger ikke lever noen lønnslipper etc. du bare sender inn søknadsskjemaet og begynner å sende meldekort igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå