Gå til innhold

Pergojenter,noen som har opplevd det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på pergotime annenhver mnd i to kurer nå,skal starte opp med min tredje kur nå 27 mai. på dag 5. Jeg har altså da hatt en mnd opphold i april.

Hadde mens sist med oppstart 1 mai. Skulle utfra den datoen ikke hatt menstruasjon før etter den 29 mai,skriver etter da pergo har forlenget syklusen min med noen dager. Har vanligvis en klokkesyklus på 28/29 dager.

Nå begynte jeg å blø på dag 23 og ferdig på dag 25. Helt friskt blod først for så å bli mørkt. Ikke hatt noen menssmerter,ikke hatt vondt i brystene som jeg vanligvis har en uke før mensbesøk,ingen pms i det hele tatt!!

Kan dette ha noe med pergo`en å gjøre...forstår ikke denne blødningen som kom og var helt smertefri??

Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, er stadig innom og ser etter deg;) vet ikke hva den blødningen kan være, er vel ikke helt umulig at pergoen kan tulle litt med syklusen din..., men siden denne blødningen ikke var som en vanlig mens så bør du teste med graviditets test før du evt starter opp på ny pergokur. det kan jo være at det var en form for festeblødning eller...?

har du fått tatt blodprøver for å sjekke hormonverdiene dine etter oppstart av pergo? Uansett masse lykke til, krysser fingrene for at du straks entrer 1.tri;-)

Klem fra....

Skrevet

For det har du virkelig fortjent!!!

Skrevet

Ser veldig mange snakker om blod prøve etter pergo.. skal begynne på dette neste PP mn min gyn nevnte ikke noe med blodprøver i heletatt :S

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg som vanligvis har el selv, men jeg som ikke har el av meg selv må ikke nødvendigvis få en 28/29 syklus. Har lest om noen som har fått el på dag 9-10 og de som har fått på dag 21-22.

Så det er en mulighet for at du har hatt en tidlig el, men det kan jo også være festeblødning? Har du tatt en test for å utelukke graviditet?

Jeg skal ta blodprøve på dag 23 for å sjekke om jeg har hatt el, dere som har el av dere selv trenger kanskje ikke det?

Skrevet

Man får jo ikke pergo vis man har el.løsning vel? jg har i allefall fått d siden jg tydligvis har litt lalve hormongreier så de mente jg ik hadde el av meg selv.. mn kan jo være jg som har misforstått

Skrevet

Ja, forrige gang jeg fikk mensen så hadde jeg ikke menssmerter og det var mye mindre en det pleier.. Kan ikke huske sist gang jeg ikke hadde smerter så det kan nok være noe med pergoen.. Tok test som var blendahvit så da var det nok mensen :P

Skrevet

Jo d gis pergo til dem som har EL av seg selv, men kanskje trenger å speede opp eggløsninga litt:)

De blodprøvene jeg snakker om er bla for å måle hormonverdier som feks progesteron som kroppen må ha i den perioden egget skal feste seg. Det er jo også greit og se om der har vært EL.

Skrevet

Men dere som har fått påvist PCOS er dette på vist ved innvendig ultralyd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...