Gå til innhold

Et lite hjertesukk en tidlig onsdagsmorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et lite hjertesukk fra en frustert prøver en tidlig onsdags morgen..Idag synes jeg virkelig prøving er pyton! Fikk flashback til vår første prøveperiode på ca. 10 mnd der jeg hele tiden var på symptomjakt, først etter EL og så etter eventuell graviditet. .

En lang historie forhåpentligvis kort fortalt: Mannen min er i innspurten av et studieløp for øyeblikket, og som menn flest klarer han kun å tenke på en ting om gangen. Jeg tror kanskje at EL er rett rundt hjørnet, og siden jeg reiser vekk med jobben idag og blir vekke i to døgn, "måtte" vi ha sex i går (tror jeg) for at ikke denne prøveperioden skal gå rett i dass. Da jeg prøvde å ta initiativ, reagerte han som om jeg ba han om å klippe plenen (ikke særlig hyggelig..). Klarte til slutt å overtale han, og det hele endte med at han ikke klarte å prestere, og at jeg ble liggende å hulke i senga. Han ble selvfølgelig lei seg, og sa at han prøvde så godt han kunne, mens jeg prøvde å forklare hvor kjipt jeg synes det var at denne prøvingen blir sentrum av universet for meg. Det hele endte med at han foreslo at vi skulle stille vekkerklokka på ekstra tidlig, og prøve å få det til før vi dro. Men da husets lille prinsesse var våken 0515, kunne vi jo bare glemme det..

Jeg reiser derfor avgårde nå på en tur jeg egentlig hadde gledet meg til med litt bismak i munnen. Og er samtidig litt sint på meg selv fordi jeg reagerer slik jeg gjør. Jeg har jo både en flott mann, en nydelig datter, masse gode venner og familie, men ønsker virkelig at min lille prinsesse en gang skal bli storesøster.. Får bare krysse fingrene for at EL kommer til helga (har ikke hatt EL slim enda, så vidt jeg kan se, og er ganske tørr)..

Håper noen orker å lese mitt lille vulkanutbrudd, og gjerne dele egne tanker og følelser rundt dette. .

Klemmer fra meg (som håper å ikke bli askefast med EL i utlandet;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei snuppa+MA,

Skjønner frustrasjonen din veldig godt. Det er forferdelig når man lar hele denne prøvingen styre alt, panikken for å gå glipp av en EL er forferdelig, og dermed måtte vente en hel måned til neste forsøk. Også det stresset om at nå må vi bare ha oss, selv om det egentlig ikke passer (man er utslitt, stresset av jobb etc, eller har en datter som deg står opp kl 5.15;) ). Skjønner du blir frustrert! Samtidig som man blir sinna på seg selv, fordi man bruker så mye tid og energi på dette.

Har selv vært prøver i over 1 år nå, med første barn. Har testet negativt idag(3dager før ikm), og får alltid en liten nedtur da, selv om jeg prøver å innstille seg på at det ikke har gått, har man alltid et håp. Så jeg er skikkelig deppa nå. Synes det er et ork hele prøvingen. Har så mange gravide venninner om dagen (alle med sin første), og blir hele tiden minnet på, og alle forventer at vi er de neste ut. Uff!! Det hjelper ikke på...

Jeg krysser fingrene for deg snuppa+MA om at elèn din kommer først til helgen, og at det klaffer snart for dere. Lykke til, og god jobb tur!

Skrevet

Jeg skjønner deg kjempegodt. Jeg stresser også rundt og minner mannen på at jeg har EL de nærmeste dagene. Jeg prøve å si at vi måtte ha sex i går for å være sikker på å treffe EL, men han ville ikke, han sa han var trøtt.. Syns det er syns at sex skal bli noe man må.. men jeg vil jo så gjerne treffe EL ellers kan vi jo ikke forvente at det skal bli noe barn... blir så frustrert. Har testet etter EL siden lørdag, enda ikke fått positiv test, skal ta en i dag når jeg kommer hjem. Håper på positiv og at mannen er villig. Vi har bestemt oss at vi skal ha sex annenhver dag denne runden for å se om det utgjør en forskjell. Er spent! Har IKM 04.06 ca :) Har korte sykluser, så her gjelder det å time godt ifølge legen min. Vi har foresten prøvd på vårt første barn i 11 måneder nå og er i 10 pp og spira sitter fortsatt ikke. Du er heldig som har et barn <3 Måtte EL komme senere hos deg , slik at dere får full klaff :)

Skrevet

Tusen takk for fine innlegg, Evigoptimist og snuppi og venta lillegull,

Synes det er så godt at det finnes slike forum som dette der man kan tømme tankene sine.

Evigoptimist: Jeg kjenner meg veldig igjen i situasjonen du også beskriver. Vi opplevde det samme da vi prøvde på nr. 1, og at alle rundt oss var gravide. En av mine beste venninner traff på første forsøk, og ringte nesten hver dag og klaget over hvor kvalm hun var, mens vi strevde med å få det til. Husker at jeg gråt da jeg la på røret.Og nedturen etter negativ test er og utrolig kjip. Men snart er det nok din tur, krysser fingrene :)

Snuppi og venta lillegull: Ja, det er kjip når sex blir så mekanisk. Når jeg ser på alle familiene rundt meg med en haug med unger tenker jeg ofte; har ikke de slitt på samme måten? Og det er jo ofte de som ikke vil ha barn som får mange..Krysser fingrene for at det klaffer denne gangen :)

Da vi hadde prøvd i 10 mnd forrige gang ble jeg tipset om akupunktur. Møtte en fantastisk dame som jeg kunne tømme hjerte mitt til, og ble gravid etter 1 pp. Jeg er ikke spesielt overtroisk, men tror kanskje at den psykiske effekten er stor ved en slik behandling. Anbefales derfor på det varmeste!

Da er jeg snart klar til avreise, og krysser fingrene for at EL ikke kommer enda. Er på dag 13 i syklusen nå, men hadde MA 6.april så aner ikke hvordan den vil være nå.

Ha en fortsatt fin dag, jenter! Og som dere sier, jeg er utrolig heldig som har et barn. Det håper jeg at dere begge to vil få oppleve snart :)

Skrevet

Jeg tror det kan hjelpe å slutte å tenke så altfor mye på denne prøvingen..

Det tærer på det også.. :/

Skrevet

Det er bestandig godt å ha noen å dele tankene med :) Håper vi har klart det denne runde og at spiren sitter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...