mitt <3 rom, vi blir 4<3 Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Ja eller Nei? Frem og tilbake! har vi bruk for søskenvogn? hvilke er best å hvem skal man høre på? klarer ikke helt å bestemme meg.. vi har en tulle på snart 22 mnd å venter baby nå i juni! lille tulla skal være i barnehagen 4 dager i uken fra høsten av.. men jeg ser for meg at det hadde vært snedig med en søsken vogn alikevell!! mange anbefaler Phil & Teds vognen, jeg syns den er kjempego å trille å ser veldig praktisk ut. men egner den seg til en nyfødt baby? jeg vil ha en skikkeli bag til babyen. lille tulla vår sover dupp enda også.. Noen som har litt erfaring å dele ?
Lemonia Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Det er 2år og 3 mnd mellom våre og vi tenkte først at det ikke var behov for søskenvogn. Vi kjøpte søskenbrett til vogna, men storebror er sjelden villig til å stå på det. Når vi er ute alle sammen ble det mye mas om at pappa måtte bære ham. TIl slutt valgte vi å kjøpe en søskenvogn og det har vært veldig lurt å ha, spesielt de dagene vi er mye ute hvor storebror nå har muligheten til å hvile seg skikkelig i vognen. Så vi bruker den ikke hele tiden, men den er god å ha likevel. Vi valgte forresten en 4Me Tvillingjogger som vi så langt er fornøyd med. Veldig behagelig å trille og en lett vogn ikke minst. Det er en sportsvogn, så vil man ha bag til babyen må man bruke en softbag, men det fungerer fint.
Lotta2010x2012 Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Hvis vi får to tette, så tror jeg har lyst på denne vondna fra tuetonia:) http://www.teutonia.com/no/produkter/team-cosmo.html Men har altså ingen erfaring...
Gjest Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Vi har en liten en på 12 mnd, og nå venter vi tvillinger. Valget vårt falt på easy walker, og den hadde jeg nok gått for dersom d kom bare en bebis og vi ville hatt søskenvogn også
Gjest Aprilprinsesse <3 Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Er ute etter en søskenvogn selv, men vet ikke hvor jeg skal begynne lete! Så følger dette innlegget Jeg ønsker meg forresten en vogn som man kan snu barna hvem vei man ønsker. Feks. at hu største kan sitte forovervendt mens hu minste kan ligge bakovervendt. Eller begge forover eller bakover. Når de er så små synes jeg det er trygt å kunne se hu minste hele tiden
Gjest Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Det kan man på easy walker:) Og den er veldig lett, samtidig som den er stødig. I tillegg så er den en av de smaleste på markedet. Må bare få legge til at jeg har ikke prøvd den enda, men dette var noen av grunnene til at vi valgte denne:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har hatt easywalkeren i snart 2 år nå, og har vært veldig fornøyd. Kan faktisk ikke si noe negativt om den:-) Min eldste er 3 år neste mnd, og jeg tenker å selge vogna til høsten. Bruker den ikke veldig ofte, men den er super når vi har med oss begge to og skal gå endel. Jeg hadde definitivt kjøpt søskenvogn om det var 22 mnd mellom.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Har ei jente på straks 20 mnd og en gutt på 5 mnd. Har fortsatt klart oss fint uten søskenvogn, selv om det har vært ønskelig til tider. Vi bestemte oss for å vente å se det an nå til sommeren, for vinteren her vi bor er så kald og snøfull at det blir sjelden trillturer uansett. Fordelen med å vente til nå, er at vi slipper å kjøpe bagdel. Han begynner straks å bli så stor at han kan bruke sportsdel. Vi har uansett tre vogner da. En duovogn, en sportsvogn og en reisetrille. Alt dette hadde vi bare til dattera vår før minsten ble født. Ellers bor vi litt avsideliggende til. Skal vi på butikk kjører vi. Det eneste grunnen for å trille tur er for turen sin del, men sålangt har vi gjort det samtidig med at mannen har vært hjemme(han jobber turnus), eller at et annet familiemedlem har trillet vogn nr. 2. Ellers har dattera vår 50 % b.hage plass, så da passer det også fint å trille tur på minstemann når hun er der. Må nesten si at egentlig så vurderer jeg nesten å la vær å kjøpe søskenvogn når vi har klart oss så bra hittil. Jenta vår har blitt mer vant til å gå litt mer enn sine jevnaldrende og hun liker det godt. Skal vi på byen og handle eller gå på cafe så går hun alltid inne på senteret eller mellom butikkene. Tar aldri med vogn til henne. Er jeg alene med begge to mens mannen er på jobb, triller jeg lillebroren mens hun går ved siden av. Det blir ikke lange turene, men nok for to små. Når det kommer til duppene, så triller jeg først broren i søvn(hun går som vanlig ved siden av) og setter han utenfor huset vårt. Deretter triller jeg eller rugger jeg eldstejenta i søvn. Så tar mor en deilig pause Men tror alt dette kommer helt an på. Man må se an situasjonen. For vår del har vi en slik situasjon at det går bra uten, men det har selvsagt vært lettere med en søskenvogn i noen tilfeller. Skal man være alene med to barn flere timer hver ukedag, så tror jeg absolutt det er en fordel
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Vi har 23 mnd mellom jentene våre, og søskenvogn er veldig kjekt å ha siden vi bor et stykke unna barnehagen og jeg henter/ leverer til fots. Klart at eldste fint kunne gått selv istedet, men da må man ha GOD tid og regne med X antall stopp og tenkepauser underveis, og det er ikke alltid like praktisk når man har en liten baby å ta hensyn til også Jeg har denne, og brukte den med softbag i starten. Supergod vogn, lett og god å kjøre pga svingbart forhjul og lav vekt på bare 14 kg. Ikke er den så dyr heller, koster bare halvparten av hva en EasyW koster f.eks (jeg kjøpte den pent brukt via finn for 1000 kr;) http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari-dobbel.html
Tremo Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Vi ventet litt med å kjøpe søskenvogn når vi fikk nummer 2, 24 mnd etternummer 1. Men, vi kjøpte vogn kun 3 uker etter fødselen. Eldstejenta gadd ikke gå så mye, så da ble det veldig slitsomt å hente i barnehagen uten søsken vogn. Vi brukte den ganske mye i helgene. Jeg angret ikke en dag på at vi kjøpte, men vi kjøpte 3 hjuling med fast forhjul. Den var lett å trille i butikken, men etterhvert som vi hadde en på 1 år, og en på 3 år, så ble det tungt å manøvrere. Så hva enn du velger, så bør du ha svigbare forhjul. Når det gjelder bag, så hadde vi en softbag som vi la oppi den ene sittedelen på vogna. Dette fungerte helt supert. Hadde da baby fra meg, men hadde jo titte luke til å sjekke henne, så det gikk helt fint. Var jo uansett ikke denne vogna jeg brukte til daglig når vi var ute å trillet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå