Gå til innhold

3 mnd og plutselig bare kaos.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt hadde akkurat kuttet ut nattmåltidet da han var 2 mnd,og sov ca 8+2 timer på natta. (sovnet på igjen etter frokost) . Så begynte han å sove bare korte dupper på dagen. Begynte med leggerutine og fikk lagt ham i våkentilstand i ca en uke. Men han gråt mer og mer, så vi kapitulerte og lot hAm søvne på fanget ,men han bare våknet hvis vi forsøkte å flytte ham i søvne. Så han endte opp med å amme i søvne i senga våres. samtidig begynte han på igjen med nattmat. Nå ved 3.5 mnd har det roet seg litt så vi kan bære ham inn i senga si når han har sovnet. Men så, mine damer, har han begynt å våkne for å få mat OFTE. Prøver å finne ut om vi har gjort noe feil og hvordan vi kommer oss inn i gode rutiner igjen. Flere som opplever lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var sønnen min også og jeg tror at grunnen var at det ikke lenger holdt med melk. Jeg begynte da med grøt (litt før 4 mnd) og han vart mye roligere hele døgnet.

Skrevet

Det går gjerne litt opp og ned med disse små, og de gode og dårlige fasene avløser gjerne hverandre uten noe særlig system nødvendigvis. Det er imidlertid vanlig med en lengre økeperiode i 3-4 mnds alder for babyer som ammes- dvs at hun øker din produksjon ved å etterspørre melk ofte.

Her står det litt om hva som er "normalt" for søvnen til babyer på 3-6 mnd;

3-6 måneder

Døgnrytmen faller etter hvert på plass. Det er vanlig med 2-3 lurer på dagtid og lengre søvnøkter på natten. Likevel opplever mange ved rundt 4 måneders alder at spedbarnet i en periode sover dårligere. Hos barn som får morsmelk, kan dette være pga en lengre økeperiode. Dersom barnets vekt stagnerer, og det har gått mer enn en uke uten at søvnen retter seg, kan det være riktig å vurdere å introdusere fast føde. Dette kan du diskutere med helsesøster.

http://www.sovlillebaby.com/normal.htm

Skrevet

Dere aner ikke hvor gla' jeg blir for de svarene. Her går det bare 1,5 timer mellom foringene på dagtid og jeg gleder meg såå tilvi kan begynne med grøt! Kommer nok til å begynne med smaksporsjoner nå. Var på helsestasjon idag, men helsesøster nevnte ikke noe om at dette kunne være løsningen...

Skrevet

Jeg har i grunnen ikke fått noe særlig hjelp til ting jeg har spurt om på helsestasjonen ;) husker at jeg ikke turte si at jeg hadde begynt med grøt... Hehe. Jeg prøver meg litt fram og begynte med grøt på flaske da han var 3,5 mnd, jeg har ikke ammet. Jeg synes du kan begynne å gi litt så skal du se at det roer seg. Sønnen min spiser 4- 5 ganger i døgnet og det er herlig å vite at vi kan dra ut en tur uten å måtte ha med 5 flasker og sånn har det vært etter at vi begynte med grøt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...