Nikkamoren Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Noen som har noen tanker om det? Synes det er litt gulvkaldt så derfor kjøpte jeg et leketeppe på Ikea, men etterpå så tenker jeg at kanskje det ikke er noe sunt for baby å ligge på det med tanke på kjemikalier, støv og slikt? Kanskje jeg bør vaske det før jeg tar det i bruk? Kanskje jeg bare skal levere det tilbake? Vet ikke om hun klarer å åle seg fremover på det heller, det vil jeg se i morgen den dag
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Nei huff hva er det du har gjort.. ikea leketeppe da gitt,hva er det du tenkte med.. nei det er kjempe farlig for babyen,lever det tilbake med engang!!
jippijegharfødt Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Jeg hadde vasket det først. Gjør det med nesten alt babyen har på seg og ligger på. Kan bli vanskelig å åle seg fremover på et vanlig teppe, så det er nok bedre å legge henne rett på gulvet eller en matte som ikke sklir hvis hun skal åle på det. Men teppet fungerer sikkert helt fint til å ligge litt på.
enits40 Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Mener du et sånt med veier og hus på? Vi har kjøpt et sånt og det fungerer utmerket. Baby åler seg fram på det uten problemer, og i motsetning til en matte vi kjøpte på babyshop, flytter dette teppet seg ikke. Vi vasket det ikke først. Baby er 6 måneder og har allerede tatt farvel med en steril verden (putter så mye i munnen, har vært på utenlandsreise etc - jeg har resignert.). :-)
Nikkamoren Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2011 Takk for svar. Ja, det er et sånnt med veier og fjell og slikt på. Utenom Lillenurket så var det jo noen som forstod hva jeg mente med innlegget - Bra. Gidder ikke styre med å vaske det, som enits sier så går alt hun får tak i inn i munnen likevel.
kinaputten Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 hvor stort er dette teppet? kan tenke meg et sånt selv jeg
Nikkamoren Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2011 Det er 133x140 cm, kostet bare rundt 150,- hvis ikke jeg husker feil. Veier, fjell og litt forskjellig på, heter "lekeplats". De har også det typiske med bare bilveier på også. Jeg liker best fargene på bilvei-teppet mens jeg likte best motivet på lekeplats-teppet.
kinaputten Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 og det er sånn anti-skli? Da må jeg nesten en tur til IKEA asap!
Nikkamoren Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2011 Ja, det er antiskli under teppet så det sitter godt på gulvet
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. mai 2011 #10 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har en stor gym-matte i dette merket, bare i rød farge; http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimutstyr/trimmatter/treningsmatte-stor-1044097 Den er uten fy-fy-stoffet ftalat, og er en virkelig GOD investering for framtiden:) Kjøpte den da storesøster var baby (hun krabbet sine første "steg" på den!), og den brukes fortsatt mye av både største- og minstemor! Det er der vi sitter med barna og leker med duplo osv, så det blir liksom stuas lille lekeplass, og den store fordelen med denne matta kontra bilbanematta er jo at den er så utrolig god og MYK å sitte/ ligge på for oss voksne også, så man blir ikke helt ødelagt i kroppen av å sitte nede på gulvet med barna og leke;)
kinaputten Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 den så fin ut, skal innom sportsbutikken i morgen for å kjøpe rockering, hehe, nå skal det rockes før sommeren, så da kan jeg jo se hva de har der, ellers så har jeg jo en yoga matte, kanskje jeg skulle grave den frem
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. mai 2011 #12 Skrevet 25. mai 2011 Ja, de mattene er kjempegode (ikke minst for å forebygge tresmak i rompa hos oss voksne hehe), bare pass på å få en uten ftalater, siden det ikke er så bra for de små!
kinaputten Skrevet 1. juni 2011 #13 Skrevet 1. juni 2011 da ble det to ikea tepper på oss, et med fjell og et med veier liker de kjempegodt, men har lagt to myke leketepper oppå siden han trener på å sette seg opp selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå