Gå til innhold

Lillegutt på litt over 4 mnd rullet i natt og lå på magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg liker det gitt! Jeg matet han kl 4 i natt for da var jeg så lei av å høre på alle de lydene han lager når han sover og er sulten. Han bruker vanligvis å sove fra kl 21-22 om kvelden til 5-6 men i natt holdt han meg våken. Så etter maten la jeg han i senga. Og når han skulle ha mat igjen kl 7.30 lå han på magen. Og jeg legger han aldri på magen så da har han jammen meg rullet rundt selv! Mannen har ikke rørt han.

Jeg lot faktisk jenta mi ligge på magen fra hun var 6 uker men liker ikke at lillegutt gjør det.

Snålt. hehe. Ble litt overrasket siden jenta mi ikke rullet fra rygg til mage før hun var godt over 5 mnd. Og da rullet hun aldri om natta.

Jaja, han sov jo godt iallfall da. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er min store skrekk!!!

Vår mini er 7 mnd. men er prematurfødt så han er derfor litt over 4 mnd. Og han er dårlig på og ligge på maven, holder ikke hodet så godt. Det blir ofte liggende ned i underlaget og han blir sint.....

Han ligger i vuggen sin med sengekant rundt. Håper dette er nok til at han ikke får snudd seg i sengen. Men tenker mye på det og lurer på om jeg skal prøve en slik sovepose, slik at han ikke får snudd seg.....er så redd han plutselig skal knekke den snukoden på natt og bli liggende med ansiktet ned i madrasen og ikke få puste....

Han har ikke snudd seg ennå, når han ligger på ryggen i leikegrind eller på teppe på gulvet.....må tenke alvorlig på det med den soveposen kjenner jeg:)

Klem fra meg

Skrevet

Slettes ikke sikkert han gjør det igjen med det første :) Knerten her rullet over på magen, på gulvet, like før han var 4 måneder, og gjorde det om igjen først igår, nesten tre uker senere... Den største faren ved å sove på magen er vel at de ikke klarer å løfte hodet, sånn at de puster "gammel luft" fra madrassen. Våre er vel over det verste stadiet, tenker jeg!

Skrevet

min lille gutt rullet seg over på magen 1 uke før han ble 4mnd. På natta også. Så for at jeg skulle få sove om natten måtte jeg kjøpe en sovepose med belte på. Da får jeg bindt han fast og da kan jeg sove :)

Fåes kjøpt på babyshop for 500 eller noe :) Liker den veldig godt!!

Skrevet

Får prøve pose etterhvert. :)

Men er litt skummelt når sånt skjer. Syns det var rart å finne han sånn men jeg er 100% sikker på at han ikke kommer il å grave hodet ned i madrassen. Han har sovet på magen flere ganger ved siden av meg i sofaen så jeg har kunne fulgt med han og hver gang han løfter hodet passer han selv på å legge det helt på siden. :)

Skrevet

å jooooda, han klarte det igjen i natt gitt. må prøve pose på han nå da.

Skrevet

Denne helgen prøver vi ut en lånt pose, og jeg skal kjøpe slike på IKEA ja:) Så noen poser på Barnas Hus, kostet der 699,-. Litt over hundrelappen på IKEA:)

Er en vanlig pose uten noen bånd.......

Skrevet

vi har to stk fra h&m vi :)

håper det funker nå da.

Skrevet

Hvor mye kostet de på H&M?? Og er de med eller uten stropper/reimer til og binde under madrassen??? Fikk ikke kommet ut og handlet i dag, så skal ut i morgen. Meldt øs pøsende regnvær så da er det fint å gå litt i butikker....hihi:)

Klem fra meg:)

Skrevet

Ahhh, ikke spør så vanskelig. husker ikke prisen :P Men du fant den vel ut kanskje selv? Og det med stroppene og reimene også.

Vært ute i butikkene i dag jeg også. Sett på litt klær. Godt å ha både jente og gutt å handle til. Hadde blitt gærn hadde jeg bare vært guttemamma. Syns det er utrolig vanskelig å finne fint guttetøy som er litt rocka.

Klem tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...