Gå til innhold

Hvor lenge varer en rie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rier begynner oftest med en lengde på 20- 30 sekunder, og så blir de lengre og lengre.

Mot slutten av en fødsel varer de rundt ett minutt, noen ganger 1 1/2.

En kynner varer gjerne i over 1 minutt og kjennes som oftest bare i mageregionen, mens en ri ofte også vil kjennes bakover i ryggen. Kynnere gir som oftest ikke så mye press nedover i skjeden som en ri gir.

Skrevet

Jeg fant ut sist (når jeg var i fødsel) at en rie varte ca 10-12 gode lange pust. På pust nr 7-8 var jeg på toppen og da dabbet de av. Ikke spør meg hvor lang tid det tok, men var min måte å holde "kontrollen" på.

Skrevet

Legen min sa til meg i dag at en rie kunne vare i 5 minutter! Synes dette hørtes veldig lenge ut, og dobbeltsjekket at jeg hørte riktig. Hun mente det, spesielt i begynnelsen av fødsel. Den er ikke like intens i 5 minutter, men dog...

Har hele tiden hørt at de varer ca 1 minutt, kanskje litt mer på slutten, så må innrømme at jeg ble litt satt ut. 5 minutter er LENGE?!

Er legen min på jordet?

Skrevet

Må være legen din som er på bærtur! Jeg har fått beskjed om å dra inn til føden når det er mindre enn 5 min IMELLOM riene.. Så da kan jo ikke en rie vare i 5 min eller mer..? Synes det hørtes fryktelig rart ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...