Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Del Skrevet 24. mai 2011 for snart 1,5 år siden møtte jeg verdens herligste mann/gutt, det var virkelig kjærlighet ved første blikk. vi har hatt en GOD del turbulens i forholdet hele tiden egentli, men vi er fortsatt sammen. For et par uker siden fant jeg ut at jeg er gravid og det var det lykkeligste øyeblikket i hele mitt liv! helt til jeg ringte han og fortalte nyheten... han er så absolutt ikke klar for å bli pappa mener han (vet at det kanskje er litt tidlig, jeg er 21 og han er 20). han vil at jeg skal ta abort, men jeg vil beholde. vi har blitt enige om å beholde barnet, men fortsatt snakker går han tilbake på at jeg skal ta abort, og sier "jamen, det er jo bare å dra på sykehuset å gjøre det. det er jo ikke noe liv enda, bare en materieklump." på toppen av det hele mener han at jeg er "frekk" som sier at jeg vil heller være alenemamma enn å ta abort. han mener at jeg er kjempe frekk som velger barnet framfor han. (og han har selv sagt at han gikk fra eksen fordi hu ble feit. så vhem er egentli den som er frekk?) atpåtil satt han og noen venner og tulla og lo og diskuterte hvordan man skulle bli kvitt "den" mens jeg satt og hørte på.... jeg synes ikke det er noe man burde tulle med og det var utrolig sårende. Mine foreldre og besteforeldre er kjempeglade for at jeg skal ha barn og er veldig støttende, hans familie er helt i mot det. virker som de har oppdratt han til å tro at livet kommer til å ende på grunn av sult og fattigdom om man ikke er ferdig utdannet før man får barn. føler nesten at hele familien hans og alle han kjenner er i mot meg og mine valg. jeg har tilogmed sagt til han at om han absolutt ikke vil bli pappa så kan jeg la vær å føre han opp som far, så trenger han ikke å stille opp økonomisk eller noen ting. men da mener han at jeg er frekk igjen fordi han er helt avhegi (følelsesmessig) av å være sammen med meg. jeg føler at uansett hvor mye jeg elsker han så kjenner jeg nesten at jeg kan heller ikke forda han.... hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143260566-tr%C3%B8bbel-i-paradis-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Del Skrevet 24. mai 2011 For en umoden gutt du har funnet deg! God du har bein i nesa å står på ditt og gjør det beste for deg og barnet ditt! Det er det viktigste Gratulerer med graviditeten og lykke til med den ubrukelige kjæresten din!! Hvor langt er du på vei!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143260566-tr%C3%B8bbel-i-paradis-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143260685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Del Skrevet 24. mai 2011 Så kjedelig! Skikkelig umodent av han å ikke ta ansvar! Brukte dere ingen form for prevensjon? Isåfall har han seg selv å takke, man er to om det! Jeg var 20 da jeg fødte nr 1 og var ikke ferdig med utdannelse. Gratulerer med graviditeten foresten! Du må iallefall ikke la han eller familien hans presse deg til abort når du selv ikke vil, det vil du komme til å angre på og forholdet deres vil bli bittert fremover.. Det vil alltid ligge å ulme. Da er det bedre å kutte han ut og med tid kanskje han modnes mer han også og er klar til å tre inn i papparollen! Det er iallefall ingen tvil om at han må stille opp økonomisk, enten han vil eller ikke! Makan... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143260566-tr%C3%B8bbel-i-paradis-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143260774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 24. mai 2011 #4 Del Skrevet 24. mai 2011 Heisann du. Det høres ut som min historie det der... Jeg fødte min nydelige datter dagen før min 21 års dag. Jeg gikk gjennom graviditeten helt alene etter mye on/off med bf som ikke var klar. Jeg angrer ikke et sekund. Det var tøft og tungt. Men jeg var klar fra dag 1 at dette skal jeg klare om jeg så må gjøre det alene.. Bf ga rett og slett f* og skulle ikke ha noe med den ungen å gjøre nei.. Jeg sa til meg selv jeg skal mase på bf i 3 mnd etter babyn er født og om det ikke er noe respns fra meg gir jeg opp, men da har jeg iallefal prøvd.. Og gjett hvem som elsker datteren sin mer enn alt i verden da du? Det er pappaen her ja. Han møtte henne da hun var 6 uker ca og har siden det vært FRELST! snakker om henne til alle tar bider av henne filmer henne.. Er nesten mer på tuppa enn meg altså! Vi er ikke kjærester, men vi har nå et supert forhold og han har en fast dag i uken han kommer og så kommer han når han kan utenom det. Så det er håp! Bf her spøkte om å slå meg i magen og var en skikkelig drittsekk, men nå er han verdens mykeste kjærlige mann, er så flink med henne altså! Det hadde jeg ikke trodd. Datteren vår er nå 11 uker Så dete ble laaaangt, men mitt råd er gi han tid. Ikke hold på forholdet for enhver pris. Kanskje bedre med litt tid hver for seg så dere begge får tenkt hver for dere så er sjangsen større for et bedre fohold etterhvert kontra at han blir presset inn i noe han ikke ønsker og er sammen med deg mer av plikt enn ønske.. Du fortjener å ha det godt nå og å kose deg, og akkurat nå virker det ikke som han gir deg det du trenger og fortjener. Nå er han nok rimlig låst på at dette vil han ikke. Skal se det endrer seg når han får se sin lille baby og holde h*n og se h*n er klin lik han du Lykke til! Og gratulerer masse med graviditeten <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143260566-tr%C3%B8bbel-i-paradis-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143260857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Del Skrevet 24. mai 2011 Samboeren min var slik også. Han ville ikke bli far og ville jeg skulle ta abort, noe jeg ikke ville. Jeg har en datter som blir 5 år fra et tidligere forhold, så abort var ikke noe alternativ for meg. Samboeren min har vært pappa for lille jenta mi i 4 år, men følte seg ikke klar for å få sin egen. Men når jeg var 8 uker på vei, så ombestemte han seg plutselig. Nå er jeg 20 uker på vei, og han er helt i ekstase for at han skal bli pappa! han synes tiden går for sent, og er superklar for at babyen skal komme allerede nå Bare gi kjæresten din litt tid tar litt tid for dissa mannfolka og fordøye en slik nyhet. Men det er uansett din kropp og ditt valg! Gratulerer så masse med graviditeten og kos deg masse! Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143260566-tr%C3%B8bbel-i-paradis-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143261017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #6 Del Skrevet 31. mai 2011 jeg gikk på minipilla, men den funka visst ikke som den skulle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143260566-tr%C3%B8bbel-i-paradis-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143283525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #7 Del Skrevet 31. mai 2011 Den umodne typen din har tydeligvis ikke fått med seg seksualopplysningen i skolen. Slikt kan skje og da må man ta ansvar. Den eneste garantien mot graviditet er sølibat. Det er din kropp, ditt liv og ditt lille under i magen som kommer til å elske deg høyt. Gratulerer med lille spiren!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143260566-tr%C3%B8bbel-i-paradis-trenger-r%C3%A5d/#findComment-143283554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå