Gå til innhold

Hvor mye sover deres bebisen på ca. 1 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har ingen faste rutiner på hvor mye hun sover, men syns hun er mye og lenge våken om gangen til å være så liten...

Hvordan er det med deres bebiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sov nesten døgnet rundt da hun var 1 mnd, bare våken for mat og stell:)

Skrevet

Har også ei som er mye våken. Trodde broren hennes var mye våken som nyfødt, men hun her slår han. Ser for meg at jeg har fått enda en anti-sove baby :-(.

Er veldig glad i kroppskontakt, og sover best om hun får ligge på meg eller pappaen. Legger vi henne fra oss våkner hun ganske raskt.

Siste uka har hun sovet max 2 timer sammenhengende på dagtid, og er gjerne våken 1-1 1/2 time før hun sover litt igjen. Om natta kan hun sove alt fra 3 - 4 1/2 time, får litt mat og sovner igjen, så er heldig der sånn sett da.

Har begynt å ha henne i vippestolen, og der kan hun ligge i 15-30 minutter og bare se seg rundt.

Har også hengt en uro over lekegrinda, og den kan hun ligge å se på i flere minutter. Så er veldig våken og nysgjerrig av seg til å være så liten.

Skrevet

Min jente får som regel mat hver 3 time hvis ikke hun vil ha oftere, det styrer hun litt selv. Mellom hvert måltid er det forskjellig fra tid til tid. Vi står opp i 9-10 tiden da hun har lagt våken en halvtime og "pratet", jeg steller og gir henne mat. Noen ganger sovner hun igjen, andre ganger er hun våken til kl 13 da hun skal ha mat igjen. Så kan hun gjerne sove de 3 timene før hun skal ha mat. Er våken på ettermiddagen da pappaen kommer hjem fra jobb, og sovner etter å ha spist. Liker at hun er våken på ettermiddagen, for da sovner hun enklere om kvelden, da det har vært litt problematisk om kveldene for oss de siste 3 ukene.

Hun er mer og mer våken jo større hun blir, og det syns jeg bare er kjekt:)

Om natten går det alt ifra 2 1/2 - 4 1/2 time mellom måltidene, og hun pleier som regel å sovne igjen etter ammingen.

Hun kan heller ikke sove alene, hun skal helst ligge på mitt bryst når hun sovner. Meeen de siste to dagene har vi klart å legge henne i våken tilstand i vognen i gangen, og trillet den i 5 min. Håper det fortsetter:)

Skrevet

er litt til og fra her i huset, men tulla vår sover ganske mye fremdeles ja :)

Skrevet

Eldstemann sov omtrent døgnet rundt den første måneden. Ca 4 timer i strekk om gangen før han ville ha mat, og evt bleieskift, og så sovnet han straks og ny runde gikk.

Lillebror sover mye han også, og sov natten gjennom (8-9 timer i strekk) fra han var 7 uker, men han var tidlig mer våken på kveldstid enn eldstemann. En periode fra ca 4 uker og til ca 6-7 uker var han våken i 5-6 timer på kvelden og var ganske urolig, men det gikk over av seg selv.

Skrevet

Mini på seks uker er også en del våken. Vi står opp rundt 10. Da er det stell, mat, litt kos og soving i et par timer. Han våkner for mat og sover gjerne da et par timer ti. Men på ettermiddagen, fra omtrent fire og utover, så er det mye våkentid. Han tar gjerne en lur fra seks til syv, men fra syv til vi skal legge oss, så tanker han seg ofte opp til natten. Spiser, sover litt ved puppen og spiser videre. Ligger litt under babygymmen eller i vippestolen for litt avveksling. Og så tar han natten alt fra klokka ni til klokka elleve. På natten sover han alt fra fire/fem og to timer i strekk før han skal ha mat, og sover da videre uten problemer (bortsett fra at han bråker fælt når han skal sovne, slik at mammaen må dytte inn øreproppene:) ).

Jeg tror det viktigste, når babyene er så små, er å på en måte bare godta at de er som de er. Noen sover lite, noen sover mye. Noen spiser ofte, noen bare hver fjerde time. Noen har fantastiske netter, mens andre er konstant trøtte (mødrene altså). Noen liker vogn, noen liker å bli båret. Noen sover i egen seng, andre har behov for kroppskontakt. Hvis man på en måte innfinner seg meg situasjonen, så går det seg jo som regel til i løpet av veldig kort tid:)

Skrevet

Min var myyye våken om dagen etter bare 1 uke hjemme.... hun varierer masse og nå er hun 2 mnd. Sover som regel tilsammen 2 timer i løpet av dagen.... Noen babyer er mer våkne fikk jeg bedskjed om på helsestasjonen, så min er ikke noen sovedukke..;) Sover godt på natta da:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...