Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 jeg lurer da min mann sier at jeg må gå dit ellers vet han ikke hvor lenge han vil være med meg. jeg ser hvorfor han vil det, men jeg vet veldig godt selv at det er ikke jeg som trenger hjelp. jeg lurer derfor på hva andre vile gjort.?
Gjest ->>- Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Nei. Jeg hadde ikke ønsket å være i et forhold hvor partneren ikke delte min virkelighetsoppfatning på noe jeg følte så sterkt rundt, og jeg hadde kuttet kontakten med noen jeg mente ødela meg psykisk uavhengig av familieforhold.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Litt vanskelig å forstå spørsmålet ditt, skal du gå til psykolog sammen med svigerfamilien, en form for familieterapi? Eller sliter du psykisk når du er sammen med svigerfamilien så du må gå til psykolog? Hvorfor ødelegger de deg psykisk da? Kan du ikke stå opp for deg selv å kreve respekt så du må få hjelp av en psykolog for å få selvtilliten tilbake? Om du er nedkjørt og overkjørt, har det elendig med deg selv og sliter med å holde hodet over vannet synes jeg absolutt du skulle søke hjelp. Uansett hvem som er skyld i problemene. Kanskje en psykolog kan hjelpe deg å sette ting i perspektiv?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 min mann vil jeg skal ga til psykolog med hans foreldre for å løse problemer. jeg har stått opp for meg selv. jeg føler jeg må velge mellom å gå til psykolog eller miste mannen min. jeg har ikke problemer så jeg ikke klarer å håndtere det personlig med meg selv. svigerfamilien prøver å få meg ut av familien virker det som, kritiserer alt jeg gjør, har på meg, mener jeg ikke klarer økonomi, de mener jeg ikke klarer å betale regninger, ( jeg har gjort det siden jeg og min mann flyttet sammen) de mener jeg er slem, fæl jente som er frekk og grusom. jeg er en stille jente som driver med ungene når de er rundt eller så sitter jeg stille sammen med de og hører på andre. jeg føler ikke ejg burde si så mye når de er hos oss eller vi er der. jeg er ikke der så mye, det fordi jeg ikke ønsker å se de så mye. + at jeg jobber mye..
Gjest sug lut Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Nei. Svigerfamilie er en bivirkning av å ha et forhold, men de har ingen hensikt utover det om ikke de fungerer. Jeg ville (og har) kuttet svigers, evt kuttet mannen om han tok deres parti.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Hvis svigerforeldrene er som HI beskriver dem, spørs det nok om de i det hele tatt vil møte opp hos en familieterapeut sammen med HI. Men det er vel verdt et forsøk, så kan man etterpå vite at man gjorde sitt beste... Kan være greit at terapeuten passer på at alle får sagt sitt og at ingen av partene driver med direkte trakassering.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 min mann lar meg ikke kutte ut svigers, han sier jeg må ha kontakt med dem om jeg vil være gift med han. jeg vil ikke gå fra han. men kjenner at jeg må snart for å få litt fred og ro i livet.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Jeg tror jeg ville prøvd, men bare for min egen skyld. Håpt på at en familieterapeut ville fått frem et mer riktig bilde av meg ifht partneren min. Men om jeg hadde hatet hvert sekund av det, hadde jeg takket pent nei til flere samtaler, og takket nei til mannen om han ikke kunne leve med det.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 jeg og min mann gikk til psykolog for et år siden, for samme grunn. svigers. å min mann forstod bedre, men tydeligvis ikke nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå