Skytsengel Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Har en baby på 3mnd og har måttet begynt å gi litt tillegg pga treg utdrivning (bruker nesespray) og mulig lite melk.Har kjøpt Hipp mme og ser den skal blandes ved 40 -50 grader...hvordan vite om vannet er 40 grader ?? er lunket ok ? tar gjerne imot tips !! er det ok å bruke vannkoker nå som barnet er 3mnd ??
Gjest Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Jeg har brukt litt hipp og jeg bruker å enten ha kokt vann i kjøleskapet som jeg varmer i microen eller så blander jeg kokt kaldt og kokt varmt vann.Ca 1/3 kaldt vann i det varme. Har ikke brukt vannkoker ennå så det er jeg usikker på..Jeg bare føler meg frem til gradene. Mener jeg har lest et sted at all mme skal blandes ved 70 grader men det står jo ikke noe om det på pakka.. Lykke til!!
Nagilimia Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 De brukte vannkoker på sykehuset på barsel så kan ikke skjønne at det ikke skal gå bra... Jeg koker opp vann lar det bli avkjølt og varmer det litt varmere enn lunka i mikroen og tilsetter pulveret. Når babyen har passert 3 mnd så er de ikke så vare på at det er helt riktig tempratur lengre.
Tamu Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Min har kun fått MME fordi jeg ikke kunne amme, og jeg har alltid brukt vannkoker Kok opp vann og hell på termos, ta resten av det kokte oppi flaskene, sett deg i kjøleskapet, når barnet skal ha mat bland kaldt og varmt og hell pulver oppe. Et lite tips er å dosere opp en gang pr døgn, pulver i f.eks uringlass eller små beholdere. Nå som han er 8mnd har jeg ferdig kokt og avkjølt vann i riktig mengde ferdig på flaskene, varmer dem opp i 30sek i mikroen, pulver fra dispenser oppi og rister og voila
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Du vet at du har riktig temperaturen hvis du drypper litt fra ruten på håndhevet og det verken føles varmt eller kaldt. Hvis du blander 2 dl kjøleskapskaldt vann med 1 dl kokende så treffer du ganske bra på varmen.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Eh, litt rar stavekontroll der, men trur du skjønner.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Hvorfor skal man ikke kunne bruke vannkoker?? Er det også "farlig" nå eller ?
SAE + MAE <3 Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 Jeg har aldri fått med meg at man ikke skal bruke vannkoker... Jeg har iallefall gjort det i flere mnd siden melken tok slutt da lillegutt var 7 uker. Jeg har kjøpt en vannkoker fra Phillips som man kan velge temperaturen på (40, 60, 80 eller 100 grader) Koker opp vannet helt når jeg har fyllt på nytt vann fra springen, så da er det sterilisert. Og når jeg skal blande en flaske til han setter jeg den bare på 60 grader også varmes den opp på noen sekunder. Har en flakse hvor jeg blander riktig temperatur i før jeg heller riktig mengde over i den flasken jeg skal lage melken i. Det blir alltid litt igjen i den blandeflasken, så neste måltid heller jeg bare 60 graders vann i den, og den blir alltid ca riktig temperatur Har en liters flaske med romtemperert vann som jeg evt kan helle oppi litt av hvis jeg skulle få for mye av vannet på 60 grader. (også har vi sånn utrolig praktisk termometer som man kan måle gradene på vannet ved å trykke på en knapp..) Denne måten fungerer iallefall supert her, også går det kjapt! Og det er en bra ting på natten
C.L.H85 Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 jeg koker opp vann i vannkoker, heller i flasker så mye som jeg skal ha, avkjøler det. Når det er tid for mat putter jeg flaska i microen ca 20 sek og da er det litt varmere enn armen min, å blander i pulver. Bruker også Hipp;)) Har brukt vannkoker fra dag 1, lar bare ikke vannet avkjøles i kokeren.
Gjest Skrevet 26. mai 2011 #11 Skrevet 26. mai 2011 Jeg leste et sted her inne at man ikke skulle det pga bakterieveksten tror jeg, men kokt vann er jo kokt vann.. Utrolig deilig å slippe å stå å vente på kjelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå