oslo37 Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Som førstegangs i Oslo har jeg famlet litt rundt på jakt etter kafeer/butikker/sentre som er barnevogn og baby/ammevennlige. Oppdager innimellom flotte tilrettelagte steder, men det er sikkert flere og håper vi kan dele dem her. I dag var jeg feks på Sandvika storsenter, og der har de amme/stellerom flere steder og ikke minst et "småsenter" med flotte stelleplasser, ammesofa med ammeputer og bleier/våtservietter hvis man trenger det. United bakeries på Majorstua har plass til barnevogner inne. Fint med andre tips om slike steder så man slipper å lete dem opp selv!
romsa Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Hvis du ikke har vært der, så virker Storosenteret særdeles babyvennlig, med ammerom og caféen Jordbærpikene i 3. etasje hvor de er liberale ift mange barnevogner o.l. På Villa Paradiso (Olaf Ryes Plass) må man sette barnevognen utenfor, men det er stor takhøyde for å ta med baby/bag inn.
MissVaiper Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 "Den lille kokkosbollefabrikken" på Sagene har stor plass til barnevogner, og 5 babystoler. Storosenteret er og veldig bra, som nevnt ovenfor.
MillaLilla Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Ååh! Jeg var innom en café i Oslo sentrum her om dagen hvor jeg ble så gledelig overrasket (jeg bor ikke i Norge og syntes det var så rart og litt leit å bli "kastet" ut av flere nærmest tomme caféer med god plass fordi de har politikk mot barnevogn). Nå husker jeg selvfølgelig ikke navnet på caféen, men den ligger i lille grensen. Hvis du går oppover lille grensen fra Karl Johan kommer du først til Stockfleth's på høyre hånd, så Bagle&Juice og så til dette stedet. Det er god plass til barnevogner og utformingen inne er slik at du fint kan amme uten at du føler at du er på utstilling. Det eneste som er litt dumt er at det ikke er stellebord inne på toilettet. Det er nok flere som har oppdaget dette lille stedet, for da jeg var innom var det faktisk bare andre mødre med barnevogn der
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Kokosbollefabrikken på Sagene har god plass til barnevogner inne, og en stor sofagruppe som egner seg godt til barseltreff, samt stellerom. Samfunnshuset på Sagene har også en café som er populær blant barselgruppene i området, men der må barnevogna stå utenfor. De har lekerom også vet jeg.
Tingenes Herre Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Trikkestallen på Torshov er super på sommeren, stor uteservering med god plass til barnevogner! Åpent bakeri på Torshov/Sandaker er bra, men vogna må stå ute. Copa Con Oro på Lilleborg/Torshov har nydelig uteservering på torvet utenfor -veldig hyggelig sted, rolig, lite trafikk. Ulempen med disse stedene er at det er utrolig mange barselgrupper der, så det kan være vanskelig å få plass på dagtid.
Siamese Hellhound Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Lyst på Tøyen har god plass til barnevogn, dype sofaer og stellebord på toalettet. Bra tråd! Har ofte travet gatelangs for å finne et babyvennlig sted å ta en pause på...
Pumba78 Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Storosenteret Åpent Bakeri på "Nordpolen"/sandaker United Bakeries på Karl Johan Nydalen (enten sitte ute eller inne på Baker Hansen med barnevogn) Trenger tips on steder mer sentralt - sentrum, Grünerløkka, Majorstua
to til tre Skrevet 26. mai 2011 #9 Skrevet 26. mai 2011 For de med iphone har jeg hørt at det finnes en app for barnevognvennlige steder i Oslo
oslo37 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2011 Jeg lastet ned appen søkte på baby Oslo. Men synes ikke den var særlig verd pengene - , ikke veldig mange steder lagt inn, og veldig lite info om hvert sted. Tror vi kan få mer dreis på denne tråden her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå